Vierailija

Koko "lyhyen" elinikäni olen halunnut lapsia, joko omia tai äitini kautta pikkusisaruksia. Olen aina hoitanut lapsia, haaveillut omasta lapsesta tai lastenhoitajan työstä niin kauan kuin muistan. Aina. Jopa aivan sairaalloisesti. Jos vertaan ikäisiini muihin tyttöihin ja naisiin, ei heillä ole ollut tällaista pakkomiellettä lapsiin ja lasteenhoitoon kuten minulla. Luin vauvalehtiä 12-vuotiaana, ja halusin omaa lasta jo hyvin nuorena, oikeastaan melkeinpä heti kun kuukautiset alkoivat. Halusin monta lasta, niin paljon kuin vain tulee. 12, 15, 21, kaikki oli tervetulleita. Myös äitini sanoo että jo pari vuotiaana olin poikkeuksellisen kiinnostunut nukeista, toisin kuin siskoni ja keskiverto muut tytöt. En olisi koskaan uskonut tämän päivän tulevan, mutta nyt olen ja muutaman (noin 4) vuotta ollut varma etten koskaan halua omia lapsia. En vain halua. Kuten arvella saattaa, se ei johdu siitä että en tykkäisi lapsista, vaan en vain halua. Ehkä pelkään liian paljon sitä kipua mitä se voimakas kiintymys ja rakkaus heitä kohtaan saisi aikaan, kun en näe tätä maailmaa niin toivorikkaana paikkana. Voi tätä ihmismielen monimutkaisuutta.

Kommentit (11)

Vierailija

Minullakaan ei ole mitään halua kokea mitään sellaista kuin kiintymys omaa lasta kohtaan. Minut on varmaan viritetty jotenkin eri tavalla, koska vaikka ymmärrän hyvin tämän tunteen olevan positiivinen juttu useimmille vanhemmille, en vain itse näe siinä mitään hyvää tai tavoittelemisen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Täytin 27 pari päivää sitten ja lapsia ei ole suunnitelmissa ollenkaan. En vain koe sitä lastenteko niin tärkeäksi ja miksi hankkisin, kun en edes välitä niistä.. :D
Ja tämä maailma on niin sairas paikkakin, etten halua tuoda lapsia tänne

Vierailija

Apua 26 vuotias ei halua lapsia. STOP THE PRESS!! Oliko tää nyt niin ihmeellistä, että piti kirjottaa tänne noin pitkä viesti. Ota kuvakaappaus tosta sun alotuksesta ja lue se kymmenen vuoden päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole mitään halua kokea mitään sellaista kuin kiintymys omaa lasta kohtaan. Minut on varmaan viritetty jotenkin eri tavalla, koska vaikka ymmärrän hyvin tämän tunteen olevan positiivinen juttu useimmille vanhemmille, en vain itse näe siinä mitään hyvää tai tavoittelemisen arvoista.
Alapeukuttajat, voisitteko perustella äänenne?

Vierailija

Hyvä niin, olet jo aivan liian vanha saamaan lapsia. Lapset kuuluu tehdä alle 25-vuotiaana. Ei sitä vanhempi jaksa enää touhuta lasten kanssa ja riskit ovat liian suuret.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat