Vierailija

Eli kysymys kuuluu, jos joku törttöilee liikenteessä, voinko ilmoittaa johonkin? Ei henkilövahinkoja mutta idioottimaista ajamista, perässä metrin-puolen metrin päässä roikkumista, jatkuvaa ohittelua. Ihan lähiöstä kaupunkiin menevällä tiellä tapahtui tänä aamuna, aamun työmatkaruuhkassa. Ei henkilövahinkoja, vielä. Rekkari on ylhäällä mulla, mutta mietin että pitäiskö tai voiko johonkin ilmoittaa, jos kuskilla tuollainen ajaminen on jatkuvaa, joskushan se varmasti kolahtaa.

Kommentit (10)

Vierailija

toi pitäis jotenkin pystyä todistamaan, jotta sillä olis merkitystä. muutenhan kuka tahansa vois tehdä jäynää exän nyxälle, anopille, työpaikan ärsyttävälle lätisijälle jne. jne.

Vierailija

Inhottavaa kuormittaa hätäkeskusta, mutta koska erillistä poliisin numeroa ei enää ole, olen soittanut 112:een pari kertaa liikennetörpöistä, joista muutamaa epäilin ajotavan perusteella rattijuopoksi.

Joka kerta on pyydetty lisätietoja ja kiitetty vinkistä. Ja pari tuttua on aikoinasn joutunut itse poliisin pysäyttämiksi ja puhallutettavaksi, kun heidän ajotavastaan on tehty ilmoitus, eli kyllä noihin soittoihin reagoidaan.

Ps. Kummatkin tutut selvisivät puhtain paperein ja ainakin toisella oli hyvä syy "omituiseen ajotapaan" (=alinopeuteen), jos nyt joku halusi tähän asiaan tarttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ilmanmuuta su tulee ja täytyy tehdä ilmoitus noin vakavasta asiasta.
Sillälaillahan ne juorumummotkin puuttuvat muiden asioihin ja juoruilevat niitä sitten ympäriinsä.

Itselläni herää kysymys, että miksiköhän tuo noin ajeli, ettei vaan ollut niinpäin, että sinä aiheutit tuon mahdollisesti omalla hölmöilylläsi ja jollakin paloi pinna lopulta? Ehkäpä sinun liikenne tajusi ja kykysi tulikin tutkia, kukapa tietää.

Vierailija

Niitä törttöilijöitä on paljon, etenkin siinä klo 10-12.00 aikaan, mummelit ajelee pösöillään pyörätiellä ja papat ei tiedä missä on suojatie, sunnuntai on pahin päivä.
Terveisin: Autoilija, pyöräilijä, kävellen kulkija, ja julkisia käyttävä Porilainen mies 30v

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sillälaillahan ne juorumummotkin puuttuvat muiden asioihin ja juoruilevat niitä sitten ympäriinsä.

Itselläni herää kysymys, että miksiköhän tuo noin ajeli, ettei vaan ollut niinpäin, että sinä aiheutit tuon mahdollisesti omalla hölmöilylläsi ja jollakin paloi pinna lopulta? Ehkäpä sinun liikenne tajusi ja kykysi tulikin tutkia, kukapa tietää.

Ajoin liikennevirran mukana ja mutta jos jono etenee viittäkymppiä kuudenkympin alueella se vauhti ei minun perässä kuumottamalla nouse? Ajoin laitaan niin että idiootti näki että edessäni on letka autoja jotka ajaa samaa vauhtia. Vilkutin vielä iloisesti kun meni ohi. Lähti sen jälkeen kuumottamaan edellä menijää. Pariskunta kyseessä, ukko ratissa ja akka meikkasi. Onko se saatana muiden vika jos itse on myöhässä?!

Idiootti kuumottajat ei tajua että jos ajetaan metrin-puolentoista (oikeasti!) turvavälillä, se ei riitä mihinkään jos jotain sattuu, siinä sitten ajetaan toisen peräluukkuun, ja ei olekaan enää kiire minnekään.

Tekis mieli käydä puhuttamassa jokainen vastaava idiootti joka kerta. Loppuu se kiire nimittäin siihen peräänajoon sitten. Ruuhka ei ole yksittäisen autoilijan vika, eikä keskellä letkaa ajavan autoilijan vika. En soittanut hätäkeskukseen koska en halunnut kuormittaa sitä, ajattelin lähinnä josko olisi jonnekin ilmoittanut, olisiko jäänyt tieto johonkin että siellä tolloillaan ja aiheutetaan vaaratilanteita vain siksi että itse sössitty omat aikataulut. Koska minäminämullaonkiire. Voi vittu sanon!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ajoin liikennevirran mukana ja mutta jos jono etenee viittäkymppiä kuudenkympin alueella se vauhti ei minun perässä kuumottamalla nouse? Ajoin laitaan niin että idiootti näki että edessäni on letka autoja jotka ajaa samaa vauhtia. Vilkutin vielä iloisesti kun meni ohi. Lähti sen jälkeen kuumottamaan edellä menijää. Pariskunta kyseessä, ukko ratissa ja akka meikkasi. Onko se saatana muiden vika jos itse on myöhässä?!

Idiootti kuumottajat ei tajua että jos ajetaan metrin-puolentoista (oikeasti!) turvavälillä, se ei riitä mihinkään jos jotain sattuu, siinä sitten ajetaan toisen peräluukkuun, ja ei olekaan enää kiire minnekään.

Tekis mieli käydä puhuttamassa jokainen vastaava idiootti joka kerta. Loppuu se kiire nimittäin siihen peräänajoon sitten. Ruuhka ei ole yksittäisen autoilijan vika, eikä keskellä letkaa ajavan autoilijan vika. En soittanut hätäkeskukseen koska en halunnut kuormittaa sitä, ajattelin lähinnä josko olisi jonnekin ilmoittanut, olisiko jäänyt tieto johonkin että siellä tolloillaan ja aiheutetaan vaaratilanteita vain siksi että itse sössitty omat aikataulut. Koska minäminämullaonkiire. Voi vittu sanon!

Eli et edes itse kykene ymmärtämään mitä olet hölmöillyt, kun ohittajaasi on ottanut niin paljon päähän että ryhtyi ajamaan peräluukussasi ja lopulta katsoi kaikkien tielläliikkujien turvallisuuden nimissä olevan parempi ohittaa sinut.

Uskon vakaasti kirjoittelemasi perusteella, että tuo kaikki johtui sinusta ja oli itsesi aiheuttamaa.

Oletko ajatellut kuinka stressittömästi voisit kulkea työmatkasi bussilla?

Vierailija

Itse just kerran rankaisin tuollaista peräkontissa ajelijaa siten, että kun tultiin 80:n alueelta 50:n alueelle, niin painoin oikein reippaasti jarrua ja takana tulija joutui vetämään reilusti sivuun, jotta ei olisi osunut. Uskoi sitten sen jälkeen ja piti paremman turvavälin, nähdäkseni nuori nainen kyseessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse just kerran rankaisin tuollaista peräkontissa ajelijaa siten, että kun tultiin 80:n alueelta 50:n alueelle, niin painoin oikein reippaasti jarrua ja takana tulija joutui vetämään reilusti sivuun, jotta ei olisi osunut. Uskoi sitten sen jälkeen ja piti paremman turvavälin, nähdäkseni nuori nainen kyseessä.

Tää on just sitä "superkuljettajien" eli useimmiten miesten harrastamaa "kouluttamista", joka aiheuttaa vaaratilanteita. Turvallisempi ja vähemmän vaaraa aiheuttava keino olisi ollut hidastaminen ilman jarruttamista, takanatulija hoksaa kyllä sen. Tässä sinäkin teit virheen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat