Vierailija

Ei hitto, että meinaa oksennus lentää. Kyllä, vessa on tarpeiden tekemistä varten, näinhän se on. Mutta mulla meinaa ihan todella mennä yli ymmärryksen koko työpaikkani touhu. Ihan joka kerta, kun vessaan menee haisee siellä kuvottava paska, pahimmillaan tulitikku ja tuollainen vielä ällöttävämpi raikastussuihke, joka tosiasiassa ei peitä sitä ripulihajua, vaan oikein korostaa sitä. Pöntössä on usein paskarantuja ja pahimmillaan jotain paskahippusia yhä pyörimässä vedessä. Hyvä, ettei laatta lennä viimeistään siinä vaiheessa kun kannen nostaa. Meillä on tasan tuo yksi vessa ja noin 35 työntekijää, joista monet säästää aamupaskansa töihin ja tyhjentää suolensa heti lounaan jälkeen. Oon ollut täällä töissä viisi vuotta ja meininki on aina sama, paska haisee ja banjo soi. Usein pidättelen pissaa monta tuntia, ettei tarvitsisi koko ajan käydä tuolla sontaluolassa.

Huh, kiitos, että sain purkautua. Ikävä kyllä mulla ei ole ratkaisua tähän. Varmaan pakko vaihtaa työpaikkaa sellaiseen, jossa on useampi paskahuussi. Vai onko vain meillä tällaista?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Ota yhteys pääluottamusmieheen yhteistoimintaneuvottelujen käynnistämiseksi. Päinvastoin kuin yleensä uskotaan, ne voidaan käynnistää myös työntekijäpuolen aloitteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toivottavasti käyvät sillä aamupaskalla edes taukonsa aikana eivätkä tuhlaa siihen itse työaikaa. Minusta kyllä oletuksena on, että kakkaaminen hoidetaan työajan ulkopuolella. Ellei ole jokin suolistosairaus tai oikeasti paha hätä, niin toki silloin voi kakkia työaikanakin, mutta kyllä muuten tuollaiset on hyvät hoitaa oman kodin vessassa.

Vierailija

Toi on muuten käsittämätöntä, miten hirveessä kunnossa noi vessat työpaikalla on. Siivooja käy päivittäin mutta eihän se riitä, kun 40 keski-ikäistä tyhjentää takalistonsa pönttöön eikä jälkiä takuuvarmasti siivota, koska "siivoojat on sitä varten". Meidän firmasta on löytynyt jopa sitä itseään vessan lattialta. Joka ikinen vessassa käynti on kuin Seikkailu Yrjömaassa.

Vierailija

Kun se menee yli ymmärryksen, miten joku käy koko ajan tuolla paskalla. Okei, meitä on monta mutta jos käyn päivän aikana noin 3-4 kertaa itse vessassa pissalla, niin ihan joka kerta joka päivä siellä haisee paska. Vain silloin kun olen aamulla ekana ja pääsen ensimmäisenä vessaan, siellä ei haise ollenkaan. Päivällä sitten tosiaan on noita sotkuja ja paskanhajun peittely-yrityshajuja kioski täynnänsä. Hyi olkoon. Itse siivoan aina kotona heti jälkeni ja avaan ikkunan, jotta haju haihtuu nopeasti. Tuolla ikkunattomassa kopissa se haju seisoo tuomiopäivään saakka.

Yritän aina pidättää hengitystä ja olla supernopea pissaaja mutta joskus on meinannut taju lähteä sitten sen hengityksen pidättämisen takia. Enkä ole mikään herkkis, vessa on vessa eikä koskaan mikään kukkaketo mutta kun joka päivä joutuu haistelemaan toisten ihmisten ulostehajuja, niin vähempikin alkaa keittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti käyvät sillä aamupaskalla edes taukonsa aikana eivätkä tuhlaa siihen itse työaikaa. Minusta kyllä oletuksena on, että kakkaaminen hoidetaan työajan ulkopuolella. Ellei ole jokin suolistosairaus tai oikeasti paha hätä, niin toki silloin voi kakkia työaikanakin, mutta kyllä muuten tuollaiset on hyvät hoitaa oman kodin vessassa.

No jos mulla tulee kakkahätä kesken työpäivän niin käyn kyllä sit samantien vessassa enkä ala panttailemaan sitä kotiin. Johan siinä tulis ihan hirvee olokin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö laki määrää mitään työpaikkojen vessojen lukumäärästä per käyttäjien määrä?

Mikäs tämä tämmöinen laki on?

Vierailija

Mä teen niin, että vedän vessan heti kakan jälkeen ennen pyyhkimistä joten hajua ei ehdi levitä koppiin. Sitten pyyhin ja vedän taas. Samalla häviävät mahdolliset rannut pöntöstä kahden vedon myötä. Toki siivoan vielä erikseen harjalla jos jotain jää. Laitan kannen myös heti kiinni, ettei haju leviä senkään vertaa. Itseäkin kuvottaa noi vessasikailijat. Meillä tosin on monta koppia samassa tilassa.

Vierailija

Ethän itse käy siellä ikinä paskantamassa ethän? Minnekä sitten pitäisi paskantaa? Ikkunasta perse ulos ja pökälettä lentoon?

Vierailija

Otsikon luettuani ajattelin, että johan on ongelmat. Sitähän varten se vessa on, että siellä tehdään tarpeet. Mutta luettuani koko tekstin tunnen myötätuntoa.

Olen itse toimistotyöntekijä rakennusalan firmassa. Täällä vessat eivät anna kovinkaan paljon yksityisyyttä, tässä paperinohuen seinän takana käy raksamiehet lounaan jälkeen. Mutta haju ei kuitenkaan seinän läpi kantaudu.

Toimiston väelle on oma vessansa, jota käyttää kourallinen porukkaa, miehiä ja naisia.

Ajatuskin siitä, että ainoa vessa olisi tuo jonka äänistä saan nauttia päivittäin olisi kauhea. Olkoon kuinka luonnollista tahansa. Ja tiedän, että on olemassa suolistosairauksia yms joille ei voi mitään.

Itse olen  yrittänyt kouluttaa suoleni siihen, että homma hoituu aamulla. Pystyn kyllä asioimaan työpaikalla isommalla asialla, mutta en mielelläni tee sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh jos ei töissä edes paskalla saisi käydä😂 Mä en ainakaan ala 8h pidättelemään

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö laki määrää mitään työpaikkojen vessojen lukumäärästä per käyttäjien määrä?

Mikäs tämä tämmöinen laki on?

Sitähän tässä juuri kysyttiin. Tai että onko sellaista. Kyllä kai työlainsäädännössä kaikenlaista määrätään mm. työolosuhteista, sosiaalitiloista jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä teen niin, että vedän vessan heti kakan jälkeen ennen pyyhkimistä joten hajua ei ehdi levitä koppiin. Sitten pyyhin ja vedän taas. Samalla häviävät mahdolliset rannut pöntöstä kahden vedon myötä. Toki siivoan vielä erikseen harjalla jos jotain jää. Laitan kannen myös heti kiinni, ettei haju leviä senkään vertaa. Itseäkin kuvottaa noi vessasikailijat. Meillä tosin on monta koppia samassa tilassa.

Vedät istuessasi pöntöllä? Jolloin bakteerisumu leviää koko peräpään iholle.

Vierailija

Opetelkaa saatana käymään aamulla kotona vessassa!

Meillä on tätä nykyä onneksi fiksuja ihmisiä töissä. Ollaan avokonttorissa, jonka toisessa päässä on kaksi unisex-vessaa. Eipä sieltä kuulu tai haise tai näy mitään.

Jokin aika sitten, ennenkuin potkaistiin pihalle, muuan kolmikymppinen miekkonen kyllä paskansi pitkään ja hartaasti ja ääniefektein. Pahinta oli, että tämä yleensä tapahtui silloin, kun muut söivät omilla työpisteillään lounasta.

Vierailija

Sama juttu meillä. Ei ne hajut mitään, niillehän ei kukaan mahda. Mutta miten on mahdollista, että aikuiset ihmiset eivät osaa siivota jälkiään vaan jättävät niitä rantuja pönttöön jokaikinen päivä?

Vierailija

Samaa ongelmaa meilläkin töissä. Melkein joka kerta kun vessaan menee, siellä on jonkun p*askajäljet pöntössä.. Haju ei tosin ole meillä mitenkään erityinen ongelma.

Naiset, jätättekö kotonakin jäljet pönttöön vai onko tosissaan niin, että joku ajattelee että töissä näin ei tarvi tehdä vaan siivooja siivoaa.

Kerran joku oli jopa jättänyt vessan vetämättä ja kakkakikkare lillui iloisesti pöntössä. Se oli oikeasti oksettavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No huhhuh jos ei töissä edes paskalla saisi käydä😂 Mä en ainakaan ala 8h pidättelemään

Omaa paskomisrytmiään voi kyllä muuttaa. Ei ole pakko paskoa juuri niiden 8 tunnin aikana. Pasko aamuisin kotona ja sitten vaikka töiden jälkeen kotona uudestaan, jos kerta täytyy useaan kertaan päivässä paskoa. Ei ole työnantajan tehtävä maksaa sinulle rahaa siitä, että paskot.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat