Voinko puhua terapeutille eroottisesta transferenssistani?
Pelkään, ettei hän voi tavata minua enää, jos kerron että hoidon alussa himoitsin häntä ja fantasioin hänestä. Olin tosi ihastunut.
Kaiken aikaa olen ollut tietoinen että en ole ihastunut häneen henkilönä, en edes tunne häntä. Olen tietoinen transferenssistani, koska se on ollut samanlainen muitakin "isähahmoja" kohtaan. Hävettää, kun terapeutti on vanha ja harmaa ja minä reilu kolmekymppinen.
Voinko sanoa terapiassa tuota? Vai tuleeko vaivautuneisuus?
Kommentit (9)
Tottakai voit sanoa. Se olisi jopa suositeltavaa.
"Tuleko vaivautuneisuus" Hehheh, no ehkä sulle tulee. Ei varmastikaan ole ensimmäinen kerta, mikään yllättävä saati erityisen kiusallinen juttu pitkää uraa tehneelle harmaahapsiterapeutillesi.
Mitä terapiassa sitten tehdään käytännössä, kun tuollaisesta sanoo? Siis jos molemmille osapuolille on selvää, että kyse ei ole mistään oikeasta ihastumisesta vaan terapiaprosessista, niin miten siitä edetään?
Kerro avoimesti mitä tunnet. Elä tunne itseäsi mitenkään epänormaaliksi, koska voiko meistä kukaan väittää olevansa normaali, kun jokaisella on aina jotain toisten mielestä "erikoista" sisimmässään. Tuollainen "erikoisuus" onkin monesti yllättävän yleistä ja näin ollen normaalia. Hyvää kesää sinulle ja nauti fantasioistasi, jotka sinua miellyttää .
Sinä maksat. Et ole vastuussa terapeuttisi vaivautuneisuudesta.