miten polviläskit pois?
Salilla olen käynyt säännöllisesti yli kaksi vuotta ja jalat muuten ihan ok kunnossa, mutta polvipussit ovat ja pysyvät.
Miten niitä voi treenata? Ikää mulla 46v, joten onko tässä enää niistä mahdollista päästä eroon?
Fillaroin myös työmatkat ja käyn reippailla kävelylenkeillä pari kertaa viikossa tunnin kerrallaan. Painoa on 68kg ja pituus 173cm, joten ylipainon syyksikään ei noita polviläskejä voi pistää.
Kommentit (24)
Tuolta sulle apua
https://itunes.apple.com/mk/app/lose-knee-fat-app-get-rid/id790310481?m…
Mulla on sama "ongelma"-kohta. Olen noin 30-vuotias. Itse asiassa polvien yläpuolella (siinä edessä reiden alaosassa) ja polven sivuilla olevat pehmusteet ovat vain kasvaneet lisääntyneen liikunnan myötä. Siis mun polven halkaisija edestäpäin katsoessa on kasvanut ehkä 1,5-kertaiseksi sen jälkeen, kun aloitin säännöllisemmät jumppailut. Veikkaan siis, että eipä tässä ole paljon tehtävissä terveellisin keinoin.
Ei se oo läskiä vaan ikääntymisen merkki. Maanvetovoima on armoton. Onhan se hyvä, että on pehmusteet polvissa, on sitten kivuttomampaa opettaa lapsenlapsia konttaamaan:)
Vierailija kirjoitti:
Laihduta 15 kg, eiköhän ne sillä lähde.
Kyllä se rasva sulaa sitten ihan siitä viimeisemmästäkin paikasta.
(167cm ja 49 kg, ei polvi- eikä muitakaan läskejä)
Läskit alapeukuttaa oikein huolella.
Väitättekö, että tälltä painoindeksillä on läskiä polvissa (tai missään muualla?) Vai miksi alapeukutatte?
Se ei oo läskiä, vaan iho ohenee ja menettää kimmoisuuttaan. Kyynärpäihin ja polviin tulee pussit, halusit tai et. T:5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitättekö, että tälltä painoindeksillä on läskiä polvissa (tai missään muualla?) Vai miksi alapeukutatte?
Polviläskit mulla on polven sisäsivuilla, mutta etupuolen ryppyisyyden perusteella Hercule Poirot tunnisti kerran valeasuisen naisen, joka esitti nuorempaa.
Ryppyä etupuolella=eivät nuoren naisen polvet.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo läskiä vaan ikääntymisen merkki. Maanvetovoima on armoton. Onhan se hyvä, että on pehmusteet polvissa, on sitten kivuttomampaa opettaa lapsenlapsia konttaamaan:)
no nuo pussi roikkuneet mulla polvissa jo parikymppisenä ja silloin painoin 10kg vähemmän:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nuo pussi roikkuneet mulla polvissa jo parikymppisenä ja silloin painoin 10kg vähemmän:(
Mäkin muistan kun lapsena (ehkä 10-vuotiaana) puristelin reisiltä polvien päälle valuvaa "läskiä" ja ajattelin, että oon läskimpi kuin kukaan muu. Normaalipainoinen hoikka tyttö olin, tuleva syömishäiriöinen. Mutta kyllä siihen polven yläosaa ihan selvä muhkura tuli, kun jalat olivat suorina.
Polviläskit lähtee vain rasvaimulla, mulla on tarkoitus joskus mennä ne poistaa, ovat olleet koko iän ja olen hoikka.
Kiva olisi kuulla kokemuksia tuosta rasvaimusta, auttoiko ja mitä maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut juoksua aktiivisesti noin 20 vuotta. Eipä ole polviläskejä. Ikää 55.
Itse olen ainakin perinyt polviläskit äidiltäni. Siinä on ja pysyy. Juoksen, lenkkeilen, ei auta.
tarkista rasva% niin tiedät onko läskiä paljon. bmi ei kerro paljoakaan.
Ja se on ihan läskiä jos nipistäessä jää sormien väliin pehmyttä
Se että rasvaa tykkää kertyä erityisesti tiettyihin paikkoihin on perinnöllistä. Valitettavasti ihmisellä jolla on taipumusta tuollaiseen ei auta kuin kunnon auschwitz-dieetti, kirurginveitsi tai muun kropan muokkaaminen siihen malliin että kokonaisuus on tasapainoisempi. Suosittelen jälkimmäistä. Tietysti iän myötä ongelma vain pahenee kaiken alkaessa muutenkin roikkumaan ja repsottamaan.
Itsellänikin on nuo tietyt ongelmakohdat ollut lapsesta lähtien vaikka kuinka liikkuisi tai laihduttaisi, vituttaa mutta eipä noille mitään voi.
5 kg painoa pois niin lähtee polviläskitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu läskit lähtee laihduttamalla mutta joillain nyt jotkin ongelmapaikat ovat sellaisia että niistä laardi katoaa viimeisenä jos sittenkään. Sitä ennen on todennäköisesti sulanut kaikki muu rasva ja lihas muualta kropasta ja olemus alkaa olemaan aika anorektinen.