Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hampaat ihan vinossa ja ei oikomishoitoa

piiiip
24.05.2016 |

10 vuotiaalla kaikki etuhampaat vinossa osa ihan poikittain, mutta kunnallisella puolella ei kuulemma tehdä hänelle oikomishoitoa kun kyseessä vain kosmeettinen haitta. Miten tämä voi olla mahdollista. Pitääkö nyt mennä yksityiselle ja voiko tästä mihinkään valittaa ja auttaako se edes mitään. kuka näistä edes päättää?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes aloita seurustelua ennenkuin kuin uskallan avata suuni kunnolla puhuessa. Että sopii miettiä milloin saan purukalustoni kuntoon. Minua kyllä hoidettiin ala-asteella sekä hampaiden että purentavian vuoksi, mutta hoito epäonnistui. Minä en tiedä voiko tähän enää näin myöhemmin vedota. Hinta yksityisellä on sangen kova.

Vierailija
42/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

piiiip kirjoitti:

10 vuotiaalla kaikki etuhampaat vinossa osa ihan poikittain, mutta kunnallisella puolella ei kuulemma tehdä hänelle oikomishoitoa kun kyseessä vain kosmeettinen haitta. Miten tämä voi olla mahdollista. Pitääkö nyt mennä yksityiselle ja voiko tästä mihinkään valittaa ja auttaako se edes mitään. kuka näistä edes päättää?

Meillä 11v tyttö ja kunnalliset oikomishoidot aloitettu jo kuvien ja muottien otolla. Elokuussa laitetaan raudat. Mielestäni tytöllä on vain pari kulmahammasta vinossa, mutta hammaslääkärin mielestä kannattaa oikaista. Rautoja pidetään vuosi ja sen jälkeen "kiskoja" puoli vuotta öisin. Onneksi saa koko härdellin ohi ennen yläastetta.

Olisikohan paikkakunnalla merkitystä, me asumme Rovaniemellä.

Meillä myös aloitetaan syksyllä 10v tytöllä oikomishoidot, asumme myös Rovaniemellä. Oulusta kävi oikomisen erikoishammaslääkäri muutaman kerran kootusti katsastamassa Roin koululaisten hampaat. Ainakin kahdelle tiedän raudat tulevan.

Oli pari käyntiä tsekkauksessa. Ensin katsottiin, että miten jatkavat kasvuaan ja sitten otettiin muotit ja nyt tehtiin päätös, että laitetaan raudat, että saadaan kauniit hampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi