Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hampaat ihan vinossa ja ei oikomishoitoa

piiiip
24.05.2016 |

10 vuotiaalla kaikki etuhampaat vinossa osa ihan poikittain, mutta kunnallisella puolella ei kuulemma tehdä hänelle oikomishoitoa kun kyseessä vain kosmeettinen haitta. Miten tämä voi olla mahdollista. Pitääkö nyt mennä yksityiselle ja voiko tästä mihinkään valittaa ja auttaako se edes mitään. kuka näistä edes päättää?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei ole lääketieteellistä syytä, niin miksi pitäisi oikoa? Huoh. Vielä ihmetellään mihin verorahat menee..

Yksityinen oikoo

Vierailija
2/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun aika on oikea, menette yksityiselle!

Vierailija
4/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä muutenkaan julkisella tehdä kosmeettisia leikkauksia verovaroin. Miksi siis hampaat? En ymmärrä nyt mistä valitat? Yksityinen kyllä oikoo, sinne vaan.

Vierailija
5/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaalla tuskin on kaikki rautahampaat vielä tulleet, joten odottele pari vuotta ja yksityiselle kiltisti.

Vierailija
6/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle :/ Nykyisin ei enää saa oikomishoitoa tuolla perusteella, minä vielä sain vaikka minullakin oli "vain" kosmeettinen haitta.

Vierailija
7/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ennen julkiselta oikomishoitoa kosmeettisen haitan takia lapselle? Milloin?

Vierailija
8/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta yleensä kosmeettinen oikomishoito ei kestä kauan, joten ei varmaan muodostu kovin kalliiksi. Lapsellani on purentavirhe ja sitä on hoidettu jo yhdeksän vuotta ja loppuu vasta pituuskasvun loputtua... sai raudat 6 v.

Vierailija
9/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kait se on muutakin kun kosmeettinen haitta jos pitää pureskella väärinpäin olevalla hampaalla!

Vierailija
10/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pari vuotta sitten oikomishoitoa vaikka vain kosmerttinen haitta ja yksi kulmahammas muita taaempana eipä edes haitannut. outoa ettei saa hoitoa :O

Vierailija
11/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko ennen julkiselta oikomishoitoa kosmeettisen haitan takia lapselle? Milloin?

Tätä ihmettelen kans, mieheni ei päässyt oikomahoitoihin, vaikka purentavirhe on aika paha.. omia hampaitani ei oiottu, koska vain kosmeettinen haitta..

Vierailija
12/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttärellä aloitettiin oikomishoito hammassairauden takia ja nyt on sitten loppusilausta vaille valmis, eli täysin kosmeettisen syyn takia hoitoa jatketaan vielä ainakin pari kuukautta.

Eli kyllä sekin puoli otetaan huomioon, koska voi aiheuttaa henkisiä ongelmia. Hammaslääkäri sanoi minulle päin naamaa, että muuten hoito voitaisiin lopettaa, mutta laitetaan tytön naamaan sopiva hymykin vielä.

Minulle se kyllä sopii ja tyttärelle.

Vierailija
13/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-90 olen syntynyt. Julkisella puolella pari vuotta oikomishoitoa ala-asteella kuten pari muuta kaveriani sai, kellään ei mitään isoja ongelmia.

Vierailija
14/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut kosmeettinen haitan vuoksi edes silloin 90 luvulla rautoja. Ei se auta teillä mennä kun yksityiselle ja raottaa lompsaa

Vierailija
15/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma saa hoidattaa hampaat ihan yksityisellä omasta pussista.

Vierailija
16/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tottunu saamaan kaiken valtiolta. Tulee koko ajan enemmän selväksi millanen kommarikansa me ollaan.

Vierailija
17/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia hampaat täytyisi pelkästään ulkonäön takia "korjata", kun ei vaikka pottunokkaa tai vähän ulkonevia korviakaan? 

Itse en edes suostuisi mihinkään pelkän ulkonäön takia korjailuihin, en hampaiden kuten en muidenkaan osien, koska kannatan ihmisten oikeutta olla sellaisia kuin ovat.

Vierailija
18/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä muutenkaan julkisella tehdä kosmeettisia leikkauksia verovaroin. Miksi siis hampaat? En ymmärrä nyt mistä valitat? Yksityinen kyllä oikoo, sinne vaan.

Tehdään tekotissejä. Samoin peruukkeja saa syöpäpotilaat. 

Vierailija
19/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki haluan ilmaset botoxit ku alkaa tulla ryppyjä. Kyllä yhteiskunnan pitää maksaa mun kosmeettiset toimenpiteet.

Vierailija
20/42 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia hampaat täytyisi pelkästään ulkonäön takia "korjata", kun ei vaikka pottunokkaa tai vähän ulkonevia korviakaan? 

Itse en edes suostuisi mihinkään pelkän ulkonäön takia korjailuihin, en hampaiden kuten en muidenkaan osien, koska kannatan ihmisten oikeutta olla sellaisia kuin ovat.

Kuka palkkaa karmealla hammasrivistön omaavan henkilön? Tai sellaisen, jolta jopa puuttuisi hampaita?

Niinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä