Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kertokaa millä tavalla ehkäisette varmojen päivien mukaan ja miten on sujunut?

Eniten kiinnostaa se miten hyvin ihmiset tuntevat oman elimistönsä ja kiertonsa, eli onko esim joku joka ei tunne ovuloivansa ja silti ehkäisee varmoilla päivillä ja miten se käytännössä silloin tapahtuu?

Kiertoasioista ja varmoista päivistä on liikkeellä paljon väärääkin tietoa ja toisaalta tuntuu että ihmisillä ylipäänsä on välillä melko huonot tiedot omasta biologiastaan ja elimistön toiminnasta näiltä osin, ja sen takia sattuu "vahinkoja" tai käytetään hormonaalisia ehkäisyä ym, ihan tiedon puutteesta johtuen. Onko näin?

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun varma päivä täytti eilen 6.

No tämä kommentti nyt ei kerro mitään, kun halusin nimenomaan tietää missä kohtaa mokasit kun niin kävi? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä olen käyttänyt LadyComp Pearlya. Se kertoo "liikennevaloin" kiertoni. Punaisen valon päivänä käytämme kondomia. Minulle laite ja sen tuoma hotmonaaliton elämä on luksusta. Pääni ja kehoni voi hyvin ja parasta on se että seksuaalisuuteni palautui kemiallisten hormonien hävittyä kehostani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mä tikutan oviksen ja yleensä siitä viikon päästä on uskallettu sekstailla ilman ehkäisyä. 

Se munasolu elää 24-48 tuntia, joten miksi ihmeessä viikon varoaika jälkeen? :D
Tärkeämpää on ennakoida sillä siittiöt saattavat elää ja odotella munasolua 3-5 päivääkin.

Vierailija

Olen oppinut tunnistamaan ovulaation todella hyvin ja siitä kahden päivän päästä voi hyvin olla käyttämättä ehkäisyä vuodon alkuun asti. Vuoto 5 päivää jonka jälkeen ilman kumia uskaltaa 3 päivää. Kumia käytetään kiertopäivät 9-16 (ovulaatio lähes poikkeuksetta kp14). Kiertoni on todella säännöllinen ja onnistuneesti on varmoilla päivillä seksiä harrastettu jo 6 vuoden ajan.
Hormonaalisen ehkäisyn pois jättäminen on lisännyt seksuaalisuutta ja parantanut oman kropan tuntemusta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat