Vierailija

Mulla on siis tässä viimeisen vuoden aikana päänsäryt lisääntyneet reippaasti niin, että ainakin kerran kahdessa viikossa on kovaa, jyskyttävää kipua AINA vasemmalla puolen kalloa ohimon paikkeilla, joskus kestää useammankin päivän ja useimmiten se on jo aamulla, kun herään. Oireina myös pahoinvointia ja kaikki hajut ällöttää ja pelkkä ajatus jostain tietystä ruuasta nostaa oksennuksen kurkkuun ja todella harvoin, mutta joskus kuitenkin ennen kipua tulee näköhäiriö vasempaan silmään (käytän e-pillereitä ja lueskelin, ettei niitä saisi aurallisesta migreenistä kärsivä käyttää, mutta mulla noita näköhäiriöitä tulee kuitenkin ehkä vaan muutaman kerran vuodessa).

Lisäksi äitini puolen suvulla oikeastaan kaikilla naisilla on/on ollut migreeniä äitini mukaanlukien ja minullakin suht säännölliset säryt alkoi jo lapsuudessa, jolloin ne laitettiin aina purentavian piikkiin, kun kävin oikomishoidoissa enkä sitten teini-iässäkään muuta osannut epäillä, vaikka aika selväähän se nyt on, kun jälkikäteen mietin asiaa. No kuitenkin siis joskus tuo Buranan ottaminen vie säryn kokonaan pois tai ainakin lieventää sitä, mutta joskus sillä taas ei ole mitään tehoa eli menisittekö mun tilanteessa käymään lääkärillä, että saisi mahdollisesti oikeat lääkkeet ja diagnoosin?

Kommentit (9)

Vierailija

Jos on eläessään saanut yhdenkin aurallisen migreenikohtauksen e-pillereitä ei suositella. Toki jos tietoisesti haluaa nostaa riskiään saada aivoinfarkti, niin e-pillereiden käyttämistä kannattaa jatkaa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla räjähti migreenien määrä ja laatu käsiin pillerien myötä. En tajua, miksei gyne edes maininnut asiaa ja olen tajunnut tämän vasta paaaaaljon myöhemmin. Tämä siis kaukana historiassa 90-luvulla. 

Vierailija

Mene ihmeessä lääkäriin, sut tutkitaan ja saat kohtauslääkityksen, joka auttaa migreeniin.

Turha kärvistellä huonovointisena, kun tehokasta apua on saatavilla, ja lisäksi tuo e-pilleriasia pitäisi tosiaan tarkistuttaa.

Vierailija

Aina välillä ymmärrän lääkäreitäkin koska eihän tuollaiseen puolen elämän selittelyyn pelkän päänsäryn vuoksi jaksa keskittyä.

Mene ihmeessä lääkäriin. Vaikka saisitkin jotain vastauksia täältä niin et voi luottaa siihen että vastaajat tietävät asiasta riittävästi tehdäkseen taatusti oikean diagnoosin. Pelkkä nettigalluppi antaa melko satunnaisia tuloksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on eläessään saanut yhdenkin aurallisen migreenikohtauksen e-pillereitä ei suositella. Toki jos tietoisesti haluaa nostaa riskiään saada aivoinfarkti, niin e-pillereiden käyttämistä kannattaa jatkaa :-)

Okei kiitos kun kerroit. Tosiaan kun en ole ikinä aiemmin osannut näitä särkyjä/näköhäiriöitä migreeniin yhdistää, kun lapsuudessa ja nuoruudessakaan äitinikään ei niihin ikinä reagoinut, mitä kyllä ihmettelen kun hän on kuitenkin itsekin migreenistä kärsinyt niin olisi hänen luullut oireet huomaavan. Ja kun aina kuulee, että migreeni vetää jokaisen sänkylepoon pimeään huoneeseen ja itse kyllä pystyn toimimaan suht normaalisti, jos pakko on, mutta mulla ei valo aiheuta oireiden pahenemista, mutta nukkuminen toki helpottaa. Mikähän olisi sitten kondomin lisäksi vaihtoehtoinen ehkäisykeino tällaiselle parikymppiselle vakaassa parisuhteessa olevalle noiden pillerien tilalle? Ap.

Vierailija

Kiitos vastauksista, enköhän sit tänään jo sinne lääkäriin pirauta ja varaa aikaa. Olisko jollain (aurallisesta)migreenistä kärsivällä kokemusta/tietoa noista sopivista ehkäisykeinoista? Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, enköhän sit tänään jo sinne lääkäriin pirauta ja varaa aikaa. Olisko jollain (aurallisesta)migreenistä kärsivällä kokemusta/tietoa noista sopivista ehkäisykeinoista? Ap.

Mulla on tällä hetkellä minipillerit, cerazette merkkiset. Niiden ansiosta mulla ei oo menkkoja ollenkaan, tosin tiedän, että osalle nämä aiheuttaa myös jatkuvaa vuotoa tmv.

Myös hormonikierukka mulla on ollut, mutta siihen meni luottamus, kun siitä huolimatta tulin raskaaksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat