Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä v....a tälle koneelle on yön aikana tapahtunut?

Vierailija
24.05.2016 |

Illalla suljin koneen ihan normaalisti, aamulla avatessa aloitussivulta puuttuu kuvakkeita, fontti on muuttunut pienemmäksi, kaikki muistissa olleet käyttäjätunnukset ja salasanat on poissa.
Mä olen aika kypsä tietotekniikkaan =(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittynyt windows kymppiin?

Vierailija
2/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittynyt windows kymppiin?

Ei, päivittyi kymppiin jo kuukausi sitten.

Tää on jotain muuta. Epäilisin teinipoikaa mutta ei ollut kotona rikoshetkellä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kone on paska

Vierailija
4/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boottaa uudestaan. Wintoosa käynnistyy joskus jollain default-profiililla.

Vierailija
5/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asentanut jotain automaagista päivitystä ja käynnistynyt uudelleen johonkin eri tilaan kuin normaalisti. Koita käynnistää uudelleen.

Windowsit on just tollasia, mitään oikeaa työtä niillä ei voi laskea tekevänsä kun aina saa varautua siihen että se rupeaa johonkin iäisyyden kestävään päivitykseen kesken työnteon tai sitten se muuten vaan sekoaa itsekseen ja saat korjailla sitä puolipäivää,

Vierailija
6/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boottaa uudestaan. Wintoosa käynnistyy joskus jollain default-profiililla.

Auttoi =) Kiitos!

ap

Vierailija
7/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi pari viikkoa sitten, että kone toimi illalla aivan normaalisti,mutta aamulla se jumittui siihen kohtaan, kun työpöydän olisi pitänyt avautua. Ei auttanut boottaus, recovery-levy ei löytänyt yhtään palautuspistettä, windowsin palautus omat tiedostot säilyttäen ei toiminut, eikä ensin meinannut live-ubuntukaan tunnistaa kovalevyä. Viimein sain sen tunnistumaan, ja sitten kopioimaan omat datat ulkoisille kovalevyille ja uudelleenasenuus puhtaana. Nyt taas toistaiseksi toimii, onkohan kovalevy kosahtamassa? Läppäri on kuusi vuotta vanha.

Vierailija
8/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan asentanut jotain automaagista päivitystä ja käynnistynyt uudelleen johonkin eri tilaan kuin normaalisti. Koita käynnistää uudelleen.

Windowsit on just tollasia, mitään oikeaa työtä niillä ei voi laskea tekevänsä kun aina saa varautua siihen että se rupeaa johonkin iäisyyden kestävään päivitykseen kesken työnteon tai sitten se muuten vaan sekoaa itsekseen ja saat korjailla sitä puolipäivää,

Jännä juttu. Itse olen tehnyt nyt työtäni Windowsilla parikymmentä vuotta enkä ole kyllä törmännyt kuvailemiisi ongelmiin. Päivitysten asentuminen on asetuksista kiinni, mulla ei ainakaan asennu yksikään päivitys ilman mun omaa toimenpidettä. Muitakaan ongelmia ei ole ollut, mutta toki käytänkin konettani työntekoon ja olen säätänyt asetukset sopivasti. Kummasti niillä kotikäyttäjillä tuntuu olevan noita ongelmia enemmän...

Vierailija
9/9 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Itse olen tehnyt nyt työtäni Windowsilla parikymmentä vuotta enkä ole kyllä törmännyt kuvailemiisi ongelmiin. Päivitysten asentuminen on asetuksista kiinni, mulla ei ainakaan asennu yksikään päivitys ilman mun omaa toimenpidettä. Muitakaan ongelmia ei ole ollut, mutta toki käytänkin konettani työntekoon ja olen säätänyt asetukset sopivasti. Kummasti niillä kotikäyttäjillä tuntuu olevan noita ongelmia enemmän...

Home-versiossa taitaa olla vähän vähemmän vaihtoehtoja säädellä päivityksiä ja koska ne asentuu (vai asentuuko ollenkaan) kuin esim. pro- tai yritysten enterprice. En kyllä ole kokeillut kuin pro:ta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän