Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskeijut perjantaihin

24.02.2006 |

[color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit laittaa mulle myös sähköpostia, jos haluat, osoitteeni on gsr300@luukku.com ja tää on miun ns.hupisähköpostiosoitteeni, muutkin halukkaat voi tietenkin laittaa postia tulemaan. Ois ihan kiva tutustua paremminkin, vaikka jossain vaiheessa tavata Joensuussa mahoja esittelemässä.

vauva06 rv10+4

Vierailija
22/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puran teille tuntojani kun täältä sitä olkapäätä löytyy johon huonolla hetkellä nojata.

Elikäs eilen oli neuvolassa lääkäri, tutki jne mut sydänääniä ei saanut kuulumaan. Sanoi olevansa huono niitä löytämään, no sitten terkkari yritti omassa huoneessaan, eikä löytynyt. Kyseli kovasti kierron pituutta ym jos vaikka ei oltaisi vielä niin pitkällä (rv11+6). Ja onko mulle koskaan sanottu että kohtu olisi kääntynyt taaksepäin?! En muista ainakaan. Sama terkkari kokeili vielä parin tunnin päästä uudestaan, muttei mitään ääniä löytynyt =( varasi uuden kuunteluajan ensi torstaille..vasta. Itse en aluksi " panikoinut" , mutta lääkärin ja terkkarin hermostuneisuus tarttui.

Kerroin kotona miehelle ja tänään hän ilmoitti että me varataan aika ultraan mahd.pian. Sain femedasta ajan B.Cacciatorelle maanantaiksi =) täytyy nyt vain viikonloppu yrittää ajatella muuta.

Asiasta eteenpäin, mitä maksutapoja femedassa on? Paniikissa en tajunnu kysyä..

Olipas sekavaa tekstiä..

Sunmom rv11+6 (peukkuja pidellen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin viime viikolla lääkärissä, viikkoja oli tuolloin 10+3.

Lääkäri jonkin tovin etsi sydänääniä, kunnes löysi ja myös kohtua kokeillessaan tuumasi, että kohtu vastaa viikkoja. Mutta mainitsi myös, että kohtu on vielä aika takana.

En tiedä, helpottiko tuo pätkän vertaa.. Toivon, et kaikki ok sulla!

-piias-

Vierailija
24/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uskonto määrää ihmisen elämää, siten ettei hän saa tehdä kaikkia asioita, käyttää ehkäisyä tms.?

Minä en itse ole mitenkään uskonnollinen vaikka kirkkoon kuulunkin, ainakin vielä, mutta minusta se tuntuu omituiselta, jos uskonto kieltää esim. verensiirrot ja siihen joku sitten menehtyy tai ei saa säännöstellä lasten hankintaa. Aina se vaan jaksaa ihmetyttää, että miten se on mahdollista vielä tänäkin päivänä. Mutta kaikki tekee niinkuin haluaa, mutta mielipiteitä asiaan puolesta ja vastaan?Mitä mieltä olette asiasta?

vauva06 rv10+4

Vierailija
25/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange1]Vauva 2006 minusta tuo koko gallup-kysymys on vähän kummallinen:) Eihän uskonto ketään pakota mihinkään, esim. olemaan ilman ehkäisyä. Uskovaiset ihmiset vaan ei halua käyttää ehkäisyä. Uskonto voi tietenkin neuvoa tekemään niin mutta siitä on pitkä matka sääntöihin ja pakottamiseen¿

Näin ainakin minun tuntemilla uskovaisilla:)

Tietenkin tämä on aihe joka kärjistää mielipiteitä¿

Tuosta ehkäisystä puheen ollen, minä olen päättänyt että en halua käyttää ehkäisyä. Minä haluan saada jokaisen lapsen, joka annetaan:) Tietenkin mieli voi joskus muuttua, nyt kun ei ole yhtään lasta on helpompi ajatella nuin kun viiden jälkeen, mutta en usko että muuttuu.

Meillä kotona on ei-ehkäisyn tuloksena 13 lasta ja äiti haaveilee vielä kaksosista:)

Kerttu rv 9+6

Vierailija
26/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange1]Tosiasiassa eihän noilla viikoilla vielä tarviskaan kuulua sydänääniä, ainakin kun lukee kirjoja aiheesta. Monissahan sanotaan että rv 12 JÄLKEEN voi kuulua. Luulen että neuvolanväki huolestutti sinut turhaan. Omia kokemuksia ei ole, mutta toivotaan näin että ultrassa näkyy syke ja pikkuinen on reippaana siellä. Kiva että pääset maanantaina ultraan, ei tarvi viikkoa ootella...Mulla peukut pystyssä!!:)

Kerttu vielä

Vierailija
27/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin neuvolasta. Saatiin ne sydänäänet sieltä kuuluviin hetken hakemisen jälkeen. Vasemmalta puolelta löytyi, juuri siitä kohdasta missä ne yksittäiset pulpahtelut aina välillä tuntuu. Nyt olen siis varma että pikkuisen hyppyjä ovat :D

Sunmom: Mulla viikkoja siis 10+2. Ja uskon ettei kokemattomampi terkka olis niitä ääniä edes huomannut. Sen verran hiljaa ne kuului mun oman sykkeen viuhtomisen takaa. Mieskin joutui tulemaan koneen viereen ennen kuin niitä kuuli lainkaan.

Aikaisemmissa raskauksissa ei oo edes kuunneltu vasta kun 13+ viikolla.

Nyt siis itse halusin ylimääräisen käynnin, kun ultraan vielä aikaa (14.3)

Terkka oliskin ottanut minut sinne mieluummin vasta ens viikolla ja sanoi jo puhelimessa ettei ole lainkaan varmaa saadaanko ääniä kuuluviin ennen kuin rv12 jälkeen.

Ei siis huolta toivottavasti. Hyvä kuitenkin kun varasit sen ultra-ajan.

Oma hermoileminen kun ei auta asiaa lainkaan. Parempi saada varmuus. Tsemppiä viikonloppuun.

Vierailija
28/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lääkäri viikoilla 11+5 ja hän kyllä sanoi hyvin painokkaasti ennen kuin rupesi yrittämään, että ei välttämättä saada kuuluviin ja näin käydessä ei sitten huolestuta! Kyllä siinä jonkin aikaa menikin ennen kuin ne jumputukset kuuluivat, ehdin jo vähän pettyäkkin.. Kyllä ymmärrän huolesi oikein hyvin, olisin minäkin varmaan huolestunut jos niitä tosiaan ei olisi kuulunut.. Lohdutukseksi voin sanoa, että parilla tutullani ei myöskään ollut kuulunut vielä 12. viikolla, mutta ultrassa sitten kaikki oli ihan kunnossa! Voimia teille, pidetään peukkuja!

kerion 12+0

Vierailija
29/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kerttu, Kirsikka ja Kerion ym tuesta =)

Tuttua touhua tämä odotusaika on, neljäs olisi tulossa. Jotenkin se lääkäri oli kyllä kumma, sanoi että sydänäänet pitäisi kuulua jo (!!) ja kohdun koosta ei tosissaan sanonut mitään. Enkä älynnyt kysyä kun rupesi jännittämään ne äänet. Terkkari (tai siis taitaa olla oikeasti kätilö) on kyllä tosi kokenut ja taitava hommassaan. Taidan pyytää ens kerralla eri lääkärin ;-)

No, maanantain ultraa odottelen ja jotenkin on kyllä tunne et kaikki on ok, toivotaan että tuohon tunteeseen on luottaminen. Laitan viestiä tänne heti kun tiedän lisää.

Sunmom rv11+6 (peukut pystyssä)

Vierailija
30/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koitettiin n. viikko sitten kuunnella sydänääniä. Neuvolan laite kuulemma " kuulee viikolta 11+ alkaen" ja mulla oli neuvola 11+0 päivänä. Valittelinkin jo viime viikolla neuvolantätiäni joka on välillä aika rasittava. Eipä löytynyt ääniä. Kuunteli pitkän aikaa, ja mikä ikävintä alkoi kysellä tyyliin " näitkös sinä itse sitä sykettä silloin ultrassa?" ja " Onko sulla kuitenkin ollut raskausoireita?" . Ihan kuin kokenut synnytyslääkäri olisi tulkinnut ultraa väärin viikolla 8+... Hohhoijakkaa. Seuraavana aamuna pääsin uudestaan kuunteluttamaan niitä, ja olin varannut jo ultranikin koska huolestuin (ihan turhaan). Äänet löytyivät todella pitkän etsinnän jälkeen, ja aivan selvästi minulla on etuseinässä istukka, joka esti äänten kuuluvuuden tosi tehokkaasti. Kuului vain yhdestä kulmasta mutta silloin kuului ihan kunnolla. Löysin myös täältä paljon viestejä, joissa kerrottiin ettei ääniä kuulu välttämättä edes viikolla 14 jos niikseen tulee, eli sikiö vaikka liikkuu paljon ja istukka on edessä, kohtu taakse kallistunut jne. Joten älä turhaan huolestu vielä.

Rintojen kasvusta: itselläni pamahtivat rinnat ihan pinkeiksi jo viime raskauden alussa (niin, minullakin painoa noin 50 kg, ja kuppikoko muuttui E:ksi ;)), mutta annas olla kun maito nousi synnytyksen jälkeen! Jopa muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen rinnat olivat tosiaan kuin tykinkuulat, eikä se raskausajan alku" pamaus" ollut vielä mitään siihen verrattuna. Käsittääkseni useimmilla maidonnousu paisuttaa rinnat aika massiivisiksi, joten siihen kannattaa varautua :]

t. syysnasu 12+2

Vierailija
31/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi hauskaa kun rinnat kasvaa... ja olisi siis ihan toivottavaakin, että synnytyksen jälkeen vielä tästä suurentuisivat... Hauska kerrankin kokea isorintaisuus! :) paluu todellisuuteen saattaa sitten olla aika karsea, kun imetyksen jälkeen on vain tyhjät a-pussit kainaloiden välissä roikkumassa...

Minulta on tosiaan väsymys kadonnut, iltaisin kyllä on mentävä aikasin nukkumaan ja railut yöunet nukun, mutta päiväunia en tarvitse eikä ole veto poissa niin kuin alkuraskaudessa. Olo on siis tosi hyvä ja nyt vihdoin on iskenyt mulle se kodinlaittovimma. Varaan ne vikat kolme kuukautta vaan oleskeluun ja lepäilyyn ja nyt olisi sitten kolme kuukautta aikaa rempata asunto... Kovasti jo odotan, että saan kellarin siivouksen valmiiksi, että pääsen sitten lastenhuoneen kimppuun! :) Kuukauden päästä saan toivottavasti tietää vauvan sukupuolen, ja sitten voikin hiukan huiskia maalia lastenhuoneen seiniin ja shoppailla rekvisiittaa! Ja vaatteitakin tietty..!

Haluatteko te tietää sukupuolen jos mahd. ?

Seirana rv12

(ihanaa! se kriittisin 1/3 on nyt takana!!! Ja nyt loppui meillä hermoileminen ja keskityn vaan nauttimaan raskaudesta!)

Vierailija
32/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunmom: mulla kuunneltiin sydänääniä reilu viikko sitten ja silloin neuvolalääkäri sai etsiä niitä pitkään ja hartaasti ennen kuin löysi. Ja sanoi koko ajan, ettei ole mitään syytä huolestua, vaikka eivät kuuluisi. Ehdin silti hermostua ja ymmärrän hyvin huolesi.

Oma olo on suorastaan epäilyttävän normaali, paitsi että väsyttää hirveästi (eilinen taitoluistelukisan katsominen yömyöhään saattaa vaikuttaa asiaan...). Huomenna lähdetään aamuvarhaisella hiihtolomalle Itävaltaan, joten palaan seuraavan kerran palstailemaan 6.3. toivottavasti iloisten ultrakuulumisten kera!

Mukavaa viikonloppua toivottelee

Toukka06 (rv 12+1)

Vierailija
33/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo täällä vauvalehden palstoilla... tai netissä ylipäätään käyny pitkään aikaan. Oon ollu niin totaalisen väsynyt, että ei oo voinu ajatellakaan, että jaksais yhden yhtä viestiä lukea tai kirjottaa. Ja pahoinvointi on ollut kanssa yksi syy siihen miks mua ei ole täällä näkynyt.

Nyt on kuitenkin sen verran virkeempi olo (tosin pikku hiljaa alkaa tuntuu siltä, että sohva kutsuu nokosille), että aattelin tulla katsastamaan vähän kuulumisia.

Omista oireista sen verran, että tosiaan pahoinvointi ja väsymys on ollut viimeset 1,5 viikkoa päälimmäisenä. Rinnat on ollu öisin NIIN kipeet, että ostin sloggin sensual topin. Ainakin viime yönä se oli ihan hyvä. Päätä särkee melkeempä päivittäin ja välillä istuessakin " huimaa" .

Eka äitiysneuvola oli keskiviikkona. Ukko oli mukana (nuokkumassa). =0) verenpaine oli 88/52!!! Eli ei ihme senkään takia, jos vähän huimaa.. yleensä mulla on yläpaine 110-120. Sydänäänten kuuntelua ei edes yritetty... ens kerralla sitten.

Me ollaan menossa sunnuntaina kattomaan isompaa kämppää (vuokra)! Toivottavasti se on hyvä ja saadaan se!!! =0) Kun ei me tähän millään mahduta vauvan kanssa, niin olis hyvä päästä muuttaa ennen ku masu on tiellä. =)

Tässä varmaan tärkeimmät... meenpäs lukemaan teidän kuulumisia. =)

Burde & Penni-Enni rv 8+5

Vierailija
34/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja sain 2 viikkoa sairauslomaa! Jösses. Itse uskalsin aatella häthätää viikon saikkua. Arvatkaapa, kun soitin työnantajalle.. Pomon vaimo vastasi. Sanoin asiani ja linjalle tuli syvä piiiiitkä hiljaisuus. Minun ois kuulema pitänyt jo aamulla ilmoittaa, et menen EHKÄ lääkäriin ja saan EHKÄ saikkua. Rouva sanoi myös hyvin painokkaasti: Voitkohan sinä enää tehdä meillä ollenkaan töitä. Koetin itku kurkussa selittää, et aion kyllä informoida, jos niin käy. Toivotin kaikesta huolimatta hyvää viikonloppua. Että se siitä odotuksen ilosta, ei tullut onnitteluja ;)

Sivuhuomautuksena: ei oo ikinä ennen ollut niin hauskaa lääkärillä kuin pari tuntia sit :D Tohtori oli vanha, kalju ja pyöreä eestiläinen mies. Jouduin ohjeistamaan sitä, kuinka kirjotetaan muutamia sanoja suomeksi ja milloin Suomessa yleensä alkaa äitiysloma. Ja miun piti laskea, kuinka monta viikkoa mulla on vielä äippälomaan. Se puhui mulle välillä eestiksi ja korjasi sitten suomeksi. Verenpainetta se mittasi ihan oudosti.. Miun piti välillä purra huulta ja katella seinille, kun hihitytti niin paljon. Viimeiseksi se kysyi multa, et miten kävi hiihdossa! Nauroin jo sit ja sanoin, et en seuraa kuin jääkiekkoa ja curlingia.

Hyvää viikonloppua, mulla onkin sit kahen viikon edestä huonoa omatuntoa kannettavana. Arvatkaapa, jaksanko murehtia :D

-piias- rv 11+4

Vierailija
35/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungilla kävin päivällä ja nyt vasta on energiaa kirjoitella. Vähän meni mehut sille reissulle.

Löysin itselleni aivan ihanat housut h&m:n äitiysmallistosta. Eikä olleet yhtään liian isot mistään paikasta (lukuunottamatta lahkeita, joka on aina mun ongelma). Onhan mulla tuo vauvamaha ihan selvästi jo esillä.

Vauva oli eilen tosi vilkkaalla päällä. Tähän asti olen tuntenut ihan satunnaisia liikkeitä toisen tänään, toisen ylihuomenna jne. Eilen tunsin oikein useamman peräkkäin ja kolmeenkin eri otteeseen päivän aikana. Oli se sitten ihana tuntea noita liikkeitä.

Mulla on nyt tosi pitkään ollut vatsa ihan sekaisin. Olenkin alkanut miettiä, josko mulla olis joku vehnäallergia. Aina syötyäni jotain vehnäpitoista, niin puolen tunnin-tunnin päästä vääntää vatsaa ihan armottomasti ja sitten meneekin vatsa ihan kuralle. Vehnää pitää olla syömättä useampi päivä, että vatsa toimii oikealla tavalla. Arvatkaa onko kivaa, kun pitää miettiä jostain leivästäkin, että kannattaako mun tätä syödä, kun kohta on vatsa niin helvetin kipee. Ja olen myös huomannut, että joskus syötyäni, mulla on vartin päästä tosi kova nälkä. Liekö liittyy tähän tai sitten raskauteen. No tiistaina on tän tiimoilta lääkäri. Pitää tutkituttaa, että mikä kumma mua vaivaa.

No nyt mä lähden hakeen jotain herkkuja illan peliä varten (jotain missä ei ole minkään valtakunnan viljoja).

T. Költtänä rv 13+3

Vierailija
36/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostin toissapäivänä HM:ltä äitiyshousut, kun omat ei enää mahdu. Ne on hieman vielä isot, mutta on ihan käytettävissä jo. Tein sitten vielä vanhoista farkuistani äityismallit leikkaamalla yläosan ja laittamalla trikoota tilalle ja ne on sopivat juuri nyt. Ihanaa kun ei kiristää mahaa.

Mulla kuunneltiin rv10 sydänääniä, muttei kuulunut. Ois ollut kiva, mutten kauheesti huolestunut. Ens to on ultra, joten toivottavasti sieltä sais hyviä uutisia ja uskaltais alkaa ostella ja ommella ihania pikku vaatteita! Ja sitten vois luokkakavereillekin kertoa, kun ei tätä mahaa kauan enää piilottele. Opettaja jo tietääkin, kun korsettia tehdessä sitä soviteltiin ja sanoin etten mahan kohdalta viitsi kauheesti kiristellä. Oli kyllä muodosta jo jotain aavistellutkin.

Välillä mietityttää, jos siellä onkin kaksoset, kun niin maha jo pömpöttää;). Mies on kaksonen, mutta ei se taida siltä puolelta olla niin periytyvää...

Huonoa oloa ei enää ole ollut kuin iltaisin närästyksen muodossa. Viimeksi ostin Spearmintin makuista Rennietä, mutta sisältä löytyvästä lapusta huomasin, että siinä onkin sakkariinia ja sitä pitäis kai välttää. Täytyy huomenna käydä ostaa sitä toista makua, kun siinä ei oo. Tyhmää kun ei voinut päällä lukea valmistusaineita.

Hauskaa viikonloppua!

toivottelee nau

Vierailija
37/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekasta ainakin loppuajasta todella iso vatsa, ei siellä silti ollu kuin yksi. Näin aikaisin ei kyllä silloin vatsa kasvanut, tosin onhan mulla nyt kaksi raskautta (+yksi keskenmeno) takana. Luulen kuitenkin, että ei täällä vatsassa ole kuin yksi. Liikkeet kun tuntuu vain yhdeltä puolelta. Siis silloin kun tuntuvat. Mä en enää voi piilotella raskauttani kyllä ollenkaan. On jännä kun vatsa kasvaa ja paino tippuu. Mistä siirtyy mitä ja mihin? Siis painoa.

Henkalla ja maukalla oli kyllä todella hyvän näköisiä paitoja raskaana oleville. Housuvalikoima oli aika pieni. Onneksi löytyi ne sopivat.

Mutta eiköhän pidä alkaa odottaan jääkiekkomatsia. (Ja huomenna taas väsyttää) Ostin muuten suolattuja cashew-pähkinöitä. Ja suolahan on niin hirveän terveellistä, vaan ei voi mitään, kun tekee mieli.

T. Költtänä

Vierailija
38/38 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIPS KERTTU!

SULLA NÄYTTÄSKI OLEVAN SAMAT RV.T KUN MULLA ELI 9+6..

=)

Meilläkin eka neuvola vasta ensviikon torstaina, eikä kyl millään jaksas odotella...masu kasvaa kyllä, mulla ainakin on tapahtunut muutosta jo ja tissit, vaikka ne on muutenkin aika isot, niin ne vaan tuntuu suurenevan päivä päivältä enemmän ja enemmän..kääk!Kuppikoko on yhdellä suurentunut ja ovat tosi aratkin vielä, rintsikoita ei voi ottaa pois, kun heti tissit alkaa kipuilla=) hassua aikaa tämä.tänään illalla taas öllötytti, mulla tuntuu menevän tää pahoinvointikin aina silleen et joka toinen päivä öllötyttää..ja näin iltasin aina pahenee..nyt tarttee mennä kattoon lätkää, uni meinaa väkisin jo tulla silmään..vaikka vedin kunnon päikkäritkin työpäivän päätteeksi..on tää sellasta=)koitetaan jaksaa vaan.Se eka neuvola jänskättää paljon, onko sama fiilis?

Manta79 9+6