Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukoiden Perjantai¤¤¤

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vietetty hiihtolomaa tämä viikko, joten aika vähän olen ehtinyt täällä vierailemaan. Sähköpostiin oli tullut kivoja kuvia. Täytyy varmaan itsekin nyt sitten lähettää vaikka joku masukuva, ettei vaan taustaile siellä.

Tämä viikko on mennyt nopeasti, kun mieskin ollut ollut kotona, ollaan käyty lasten kanssa luistelemassa ja katselemassa eläimiä kotieläintilalla. Itse en uskaltautunut enää luistelemaan, vaikka pari viikkoa sitten vielä kokeilin sitäkin varovasti. Tuntuu vaan, että etenkin kaikki äkkinäiset liikkeet aiheuttaa supisteluja ja kaikenlaista epämääräistä vihlontaa. ja onhan siinä se kaatumisen riski tietysti. Näin aktiivisena luonteena, vaan on aika vaikea ottaa kovin rauhallisesti.

Osa viikosta on mennyt myös murehtiessa oman isäni vointia. Isä on Meilahdessa sydänteho-osastolla toipumassa leikkauksesta, joka tehtiin tiistaina. Eilen kävin siellä vierailemassa. Kaikki kyllä on mennyt melko hyvin, mutta kaikkea tulee ajatelleeksi ja pelänneeksi, kun on muutenkin aika ailahtelevasssa mielentilassa. Ja eihän tuollainen leikkaus koskaa mikään pikkujuttu ole.

Oman mahan osalta ei mitään uutta. Eipä kai se vauva ainakaan ihan vielä ole tulossa, kun on vielä monta viikoa laskettuun aikaan. Toisaalta edellisetkin synnytykset ovat alkaneet ilman ennakkovaroittelua aika rysäyksellä ja etuajassa. No, maanantaina käyn omalla lääkärillä tarkastuksessa, joten selviää paremmin sitten kohdunsuun tilannekin. Lääkäri ottaa joka kerta ultran, joten kieltämättä vähän toivoisin, että osaisi sanoa jotain vauvan sukupuolesta. Ennestään on sekä poika että tyttö, joten sinänsäkään ei väliä, mutta uteliaisuus vaivaa.

Jaksamista kaikille tähän loppuaikaan ja onnea vauvansa jo saaneille!

oskarinoma 35+3

Vierailija
22/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, ompa viikko taas mennyt tohinalla ohi, taas on kaikenlaista menoa ja meininkiä. Tiistaina oltiin viimeisessä valmennuksessa ja keskiviikkona käytiin tutustumassa Jorviin sitten ollut tohinaa tuon tulevan muuton kanssa ja nykyisen asunnon myynnissä joka saatiinkin jo myytyä. Nyt pitäis alkaa vaan ahkerasti pakkaamaan : )

Jorvi vaikutti ihan mukavalta paikalta mutta tuli sellainen olo että sitä ihan oikeasti synnytetään, en ollut ajatellut synnytystä niin kauheasti mut nyt kyllä enemmänkin mutta ihan luottavaisin mielin kyllä.

Pinja72 olit laittanut viime viikonloppuna et asustelet myös täällä Leppävaaran suunnassa, en ikävä kyllä päässyt tapaamiseen kun meillä oli pankissa asioita hoidettavina tuon muuton suhteen. Niin pysytään muutonkin jälkeen Leppävaarassa.

ens viikolla olisi neuvolalääkärin käynti jota odotan jo innolla koska viimeksi kun oltiin neuvolassa ei ollut varma onko vaavi rt joten nyt kyl olis kiva tietää jo.

mut nyt pitää lähteä koirien kanssa ulkilemaan ja kauppaan ennenkuin mies tulee : )

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lautasalo rv 35+1 ja Emppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huonosti nukuttu yö takana (taas!) Pari tuntia yöllä lueskelin kirjaa, kun ei nukuttanut yhtään! Joku tästä puhuikin, kun yhtäkkiä ei vaan nukuta. Loput tunnit mitä nukuin, heräilin vanhaan tapaan n. tunnin välein. Ja nyt nukuin sitten päivällä...

Mulla painoa alkanut tulla nyt lopussa aikalailla. Viimeisen kuukauden aikana 1kg/viikossa. Pissa ollut puhdas. Kuitenkin th sanoi, että pitäisi katsoa mitä suuhun laittaa...Mutta kun tekee mieli makeata- lähinnä jäätelöä! Ja kun ei tässä enää ihan hirveesti liikutakkaan...

Eläimistä: Mekin ajateltiin pärjätä, vaikka kotona sekä kissoja että koira. Onko muilla kissojen omistajilla kissaverkko sänkyyn?? Kokemuksia?

Musta tuntuu, että päivät vaan menee. Enkä saa mitään aikaiseksi.

SIMBUCCAA huhuilen, jospa pääsisin vielä mukaan sähköposti rinkiin??

Hyvää viikonloppua kaikille!!

T. Suzy rv 37+4

Vierailija
24/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orangered]Jaahas, taas viikonloppu aluillaan. Tänään olen aikaani kuluttanut kirjastossa istuen ja lehtiä lukien. Nyt sitten odottelen miestä kotiin. Olis ehkä tehnyt mieli käydä tänään leffassa, mutta ei koskaan keksitä mitään elokuvaa, jonka molemmat haluais nähdä... Heinäkuussa sitten, kun tulee uusi Pirates of the Caribbean! :)

Me on ostettu ihan tavallinen muovinen AMME. Ei hintakaan huumannut päätä, 5 euroa. Luultavasti ajaa asiansa mainiosti.

Millaisia PYYHKEITÄ olette ostaneet vauvalle, vai riittääkö se yksi äippäpakkauksesta? Onko harsoliinat hyviä pyllypyyhkeitä vaiko mitä käyttää? Antakaahan vinkkejä!

Eilen oli valmennusta ja katsottiin synnytysvideo. Näytti siinä ihan liian helpolta koko synnytys... Kun vaan sujuis suurin piirtein tavallisesti, ettei joutuis hätäsektioon tms. Omassa navassapa ei sen kummempaa, viimeyönä sai taas vaihteeksi paremmin unta. Vauvalla ollut rauhallinen päivä, mutta enpä minäkään ole mitään juuri tehnyt.

Jännää, kun monella on la ihan lähellä. Sitten sitä saadaankin jännätä, kun nämä syntyneet maaliskuiset on tulleet ennen laskettua aikaa, niin ei aiheuta ihan samanlaista jännitysmomenttia. Mutta nyt tilaa toisillekin!

~cadavera&muru~ rv35+5

Vierailija
25/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]ihanaa kun on viikonloppu! miehen kanssa enempi aikaa touhuta kaikenlaista siis (niin ja heti illalla on lähdössä miesten kanssa saunailtaan ja katsoaman lätkämatsia;) no huomenna ja sunnuntaina kokonaiset päivät.

aamulla oli neuvola. oma terkka oli lomalla mutta antoi ajan supermukavalle naapuriterkalle. tsemppasi ja kannusti kovasti. antoi vauvasta käsikopelolla painoarvion nyt 2800g, eli laskettuna olisi n. 3200g (ja kun menee tietysti yli, niin sitten isompi, mutta ei mikään jättiläinen tulossa kuitenkaan).

vatsa oli kuulemma vielä niin pyöreä ja täynnä lapsivettä ettei synnytystä kovin paljon ennen la:ta tarvi odottaa. Omaa painoa oli kertynyt viikossa 700g, tosin viime viikon stressiviikkona oli paino tipahtanut 300g eli hyvissä lukemissa mennään.

käytiin vaunuliikkeessä neuvolan jälkeen ja melkein ostettiin vaunut. jäätiin miettimään esittelyn jälkeen (mitä kaikkea extrarompetta oikeasti tarvii) ja väliin tipahti kolme pariskuntaa, joten ei jaksettu jäädä odottamaan enää uutta palvelukierrosta. taidan soittaa ja varata vaunut ettei mene huomenna, haetaan sitten vähän ennen sulkemisaikaa ne pois. kavereilta ostetaan kaukalo, vähän käytetty, kuukauden verran, mutta vaihtavat autoa ja nyt kaukaloa siinä samalla. sadaan samanlainen mitä katsottiin vähän halvemmalla kun kaupasta.

mukavaa viikonloppua:)

Caddie ja Pirpana, rv 37+3[/color]

Vierailija
26/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]niin mitä kaikkea rompetta ootte vaunuihin ostaneet (tai saaneet kaupan päälle)?

hyttysverkko, hoitolaukku, suomen säihin sopiva sadesuoja (mitä esim. gessleinilla ei ole valmiina), rengasuojat, muuta? mitä jätitte pois?

Caddie[/color]

Vierailija
27/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaunuihin hyttysverkko, sadesuoja ja rengassuojat. Rengassuojat lähinnä ettei lattiaan jää renkaista mustia jälkiä, meillä kun joutuu vaunuja säilyttämään eteisessä. Hoitolaukun saan piakkoin vauva lehden tilaajalahjana, mutta esikoisella vaunuissa oli vaan sellainen verkkokassi. Varmaan riippuu kuinka paljon vauvan kanssa vauvuilee ja kuinka pitkiä aikoja. Kyllä hoitolaukuksi käy ihan tavallinenkin kassi. Sadesuoja ja hyttysverkko ainakin kannattaa hommata, muu onkin sitten makuasia. Olikohan tästä nyt sitten mitään apua??

Niin ja jos tuntuu että vauva viihtyy vaunuissa hereillä niin jonkun kivan katselulelun voi laittaa roikkumaan. Meillä kyllä esikoinen melkein nukkui koko vaunuilun ajan joten leluista oli enemmän iloa äidille kun vauvalle.

Vierailija
28/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuntuukin ettei ikinä ehdi kunnollailla mitään kommentoida. Mutta aluksi eli jos haluatte siihen sähköpostirinkiin liittyä niin mun ylimääräistä osoitetta voi käyttää. Se on niin anonymi eli siis minttulia@hotmail.com. Voin sitten ilmoitella listalle mukaan halukkaat.

Allergioista on mulla huonoja kokemuksia. Eli meillä oli pari kissaa esikosen ollessa pieni ja on nyt sitten lapsista ainoa jolla on pahat allegiat ja astmat. Testeissä ollaan sekä minä että tyttö erittäin herkistyneitä kissoille. Joten vaikka suositellaankin että perheessä olisi eläin niin silti en enää kissoja laita lasten ollessa pieniä.

Rattaista: meillähän on just kans Gessleinit jota Caddie ilmeisesti ajatteli. Kaikki varusteet löytyy ja mä kyllä suosittelen ainakin niitä rengassuojia ja suomalaista sadesuojaa. Hoitolaukullekkin meillä on ollut aina tarvetta, tosin se Gessleineiden oma oli surkea.

Omaa napaa sen verran että pari päivää olo on ollut kamala. Alapäähän vihloo niin että jalat menevät välillä alta ja tänään on supistellut melko säännöllisesti 20min välein. Eiköhän se tästä kuitenkin lopu.

-M- rv 38 tasan

Vierailija
29/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollu erittäin hyvä päivä. Eilinen olikin ihan kaamea. Pyydän muuten anteeksi karmeeta purnaustani eilisestä. Ne on nää hormoonit. Ja ihemitä tosiaan tekee nuo kunnon yöunet. Viimeyön saldo 6 tuntia putkeen ja risat päälle. Seiskalta herätiin aamulla. Lievä nuha vaivaa muttei menoa häirinny tänään.

Aamulla kävin neuvolassa ja onnekseni se verenpaine taas normaali! Pari edellistä mittaustahan ollu aika korkeet mutta nyt 120/75. Kaikki muutkin ihan hyvin. Pikainen käynti oli. Sydänäänet kuunneltiin ja hätäsesti kun siitä ylös nousin ei sf mittaa sitten otettu ; ) Viimeksi 3 viikkoa sitten olli 31 cm..Tuskin nytkään paljon isompi koska vauva mennyt alemmas. Hyvä asia oli myös että painoakin tullut 3 viikossa vain 300g ollen nyt +12 kg. Kun sitä vauvan asentoa tutkaili niin sanoi sen olen jo aika alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt. uudelleen synnyttäjällä kiinnittyminen voi tapahtuakin vasta synnytyksessä. Terveyden hoitaja sanoi että usein meillä diabeetikko äideillä ei raskautta päästetä yliaikseks hänen kokemuksensa mukaan..Tämän oon kuullu aiemminkin siellä äippäpolilla. Ens viikolla meen torastaina sinne joten tiedustelen asiaa silläkin..Jos näin on niin helpottavaa tietää että raskaus loppuu viimestään 3 viikon päästä ; ) Mieluiten jo heti viikonlopun jälkeen ; )

Viikonloppuna siis vietetään molempina sekä la että su kuopuksen synttäreitä joten muuta ohjelmaa eti sitten tarvitakaan. Maanantaina siis olisin valmis synnyttään jo.

VAUNUJEN VARUSTEISTA oli puhetta ja hyttysverkko, sadesuoja ja se hoitolaukku on hyödyllisiä minusta. Rengassuojatkin hankin joskus muinoin ja olen varmaan 2 kertaa ne jaksanu laittaa joten ne oli hyödyttömät. Se katselulelu on myös kiva mutta ei sitä ihan alkuun tarvi kun ei vauva vielä niin paljon leluista piittaa.

AMMEESTA myös oli puhetta ja itse suosittelen jotakin sellasta missä on jalat. Minulla ainakin huonoselkäisenä on hankala kylvettää vastasyntynyttä jos amme on esim lattialla..Eri asia sitten jos saa ammeen jonkun päälle esim pesukoneen niin sittenhän ei jalkoja tarvita. Kannattaa myös huomioida (tätä en itse ajatellu esikoista odottaessa) että täyttä ammetta ei pysty liikutteleen ainakaa kantaan paikasta toiseen eli jos haluaa että täyttäminen ja tyhjentäminen olisi helppoa se kannattaa sijoittaa lähelle tiskiallasta, kaivoa tms eli kylppäri on paras paikka kylvetykselle.

Mutta nyt menen laittamaan paikkoja vähän kuntoon huomisia vieraita varten..Kaupassa jo kävin ja sain selkäni taas todella kipeeks. Onneks mies auttelee..itse asiassa hän on jo imuroinu ; ) Mukavaa alkavaa viikonloppua maaliskuisille.

Vierailija
30/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähköpostiosoite on: simbucca@netti.fi

Täällä ei mitään erityistä... arki sujuu hyvin neidin kanssa. Mun vanhemmat ja sisko kävivät eilen kylässä ja kyllä on ihan mummin tyttö =) Miehen vanhemmat on tulossa ens viikon maanantaina. Miettivät sunnuntaitakin, mut päädyttiin siihen et mieluummin maanantaina niin päästään miehen kanssa kaksisteen hoitaa asioita kaupungille. Täytyy vaan laittaa tyttö nukkumaan ennen lähtöä kun pelottaa vähän jättää vauva niiden hoitoon kun ne ei vissiin ole pieniä lapsia ´hoitaneet omansa jälkeen ja tuo mies on jo lähemmäs kolmekymppinen ;) Tosin ei tuo neiti muuta vaadi kun korkeintaan maitoa jos sattuu heräämään ja kai ne nyt tuttipullosta osaa maitoa syöttää =)

Siis voi vitsi miten vähällä sitä voi tulla toimeen... tarkoitan sitä, että olin ihan paniikissa kun ei hoitopöytää hommattu ja nyt oon kyllä tyytyväinen kun on toi hoitoalusta pesukoneen päällä, se toimii aivan loistavasti meillä. Sit harsojakin on just sopiva määrä että on vielä muutama puhdas kun laittaa likaiset koneeseen pyörimään niin ei turhaa ylimääräiset vie tilaa kun vielä kaksiossa asustellaan.

Siitäkin oon yllättyny, et miten vähän vauva likaa vaatteita. Tää on tietty yksilöllistä jos toiset puklaa paljon. Mut vauval pidän vuorokauden yksiä vaatteita ja sit vaihdan vaikka olis päällepäin puhtaat... tietty jos puklaa niin sit menee samantien vaihtoon...

Mistäköhän sais lisää pulibodyja(?) Sellaisia mitä oli yks kpl äitiyspakkauksessa. Se on se mis on siniset hihat ja valkoinen muuten ja sit nepparikiinnitys vaipan päälle. on tosi kätevä ku pysyy kunnolla päällä. Noita paitoja ja kietaisupaitoja saa koko ajan olla vetämäs alaspäin selästä kun nostelee vauvaa.

Nyt meen katsoo tota suurin pudottaja ohjelmaa...

-Simbucca ja tyttö 2 vkoa 3 päivää-

Vierailija
31/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttulia olikin jo antanut osoitteen mihin kirjoittaa jos haluaa s.postirinkiin =)

Vierailija
32/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä kukutaan, vaikka sängyssä olisi pitänyt olla aikaa sitten. No, huomenna sitten väsyttää, mutta mitäs on niin kuriton :)

Noista vaunun varuisteista piti lähinnä kommentoimani, että sadesuoja ja hoitolaukku ovat olleet ainakin meillä tarpeen. Meillä on Teutoniat, mutta hoitolaukuksi otettiin aikoinaan se BabyBjörnin kovakantinen versio. Olikohan se Brio, jolla nykyään on vastaava ja melkoisesti edukkaampi samantyylinen... Mutta ne rengassuojat! Me ostimme ne myös lattioita säästääksemme (vaunuja pidetään kodinhoitohuoneessa, mutta vaunuilla on kruisailtu pitkin kämppää ulos mentäessä loppuvuodesta 2002 eteenpäin eikä jälkiä näy), mutta ihan turhat ovat olleet. Jos joku sellaiset haluaa, niin täältä lähtee halvalla :)

Ominaisuus, josta olen meidän vaunuissa tykännyt on takaosan putoamissuoja. Eli kuomun kankaan lisäksi kuomussa on vielä hakasilla pohjaan kiinnitettävä verkkokangas. Kätevä siksi, että kuomun takaosan kankaan saa irti (=> hyvä ilmastointi kesällä), mutta vauva ei silti pääse tipahtamaan päädystä. Jos nyt näinkin pienet kuin nämä meidän vielä kesällä mihinkään ihmeemmin liikkuvat... Ja onhan aina ne valjaat...

Ekalle vauvalle meillä oli aikoinaan kaksi huppupyyhettä ja niillä pärjättiin hyvin. Nyt niitä on sitten kertynyt jo useampi... Peppua pestäessä käytimme mun omin kätösin reunat siksakkaamalla tekemiä neliön mallisia pyyhkeitä. No, pyyhe kuin pyyhe. Harsot oli lähinnä puklujen tms. suojana. Esikoinen puklaili paljonkin, kakkonen ei niinkään.

Aihetta sivuten tulee mieleeni, että niitä pyyhkeitä tms. todennäköisesti tarvii myös jos aikoo syöttää makuultaan esim. öisin. Ainakin mulla sitä maitoa on tullut siinä määrin, että aina olis saanut olla lakanapyykillä aamulla tai jo aiemmin jos ei märässä tykkää nukkua. Joten ekat kuukaudet oon sitten nukkunut pyyhkeen päällä. No, tää nyt oli ehkä sarjassamme " itsestäänselvyyksiä" , mutta tulipa mieleen.

Jes, mutta nyt tutimaan jotta jaksan shoppailla huomenissa. Hiusharjan ja jotain muuta sälää vaaville ajattelin käydä hakemassa ihan Hesasta saakka :)

T. MaalisPapu rv36+2

Vierailija
33/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ostaa ne teidänkin rengassuojat =) Meillä kun noita rattaita löytyy ja suojille löytyy paljon käyttöä. Laita vaikka mulle sähköpostia siihen minttulia@hotmail.com.