Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukoiden Perjantai¤¤¤

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen] Vajaan tunnin päästä pitäisi neuvolaan lähteä. Sitten tulee uusin tuomio... verenpaine oli viimeksi vähän nousussa, mitäköhän se tänään näyttää... ja se vauvan koko taas mietityttää... no, kohta nähdään, mitä terkka sanoo.

Paukku-mama: Juu, minulla on tällä hetkellä yksi kani, meidän toinen kani jouduttiin nukuttamaan viime syksynä. Mulla on se käsitys, että kun on eläimiä, ne nimenomaan ehkäisevät allergioita.

Lindexillä on tosiaan hirveen pieniä kokoja imetysliiveissä, varsinkin niissä niiden omissa malleissa. Mä ostin juuri sellaiset vaaleensiniset, varmaan just ne, mistä moni kirjoitti. Ja isoimman koon otin sieltä, ovat nyt sopivat, en tiedä mahtuuko synnytyksen jälkeen...

Taidanpä mennä suihkuun...

NapNap rv38+2 [/color]

Vierailija
2/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohkeissani kirjoitin viestin pinoon.... siihen ke-to höh...

No ken haluu käy lukemassa aamun kuulumiset sieltä.

gotta go,

maisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä yö. Heräsin 04 ja mietin, että aika kivasti on viime yöt menny yhdellä pissakerralla ja ilman suurempia tuskia. Nyt en sit ensin saanu unta uudelleen ja sit 06 heräsin hirveeseen pohjekramppiin, jossa pingispallon kokoinen lihasmöykky nousi värisemään pintaan. Vain vaivoin sain oltu huutamatta ja painoin kaksin käsin lihasta takaisin.

Syön magnesiumia joka päivä eikä oo tarvinnu kärsiä krampeista. Nyt pohje niin kipee, ettei astu pysty! Ihan ku ois treenannu pohkeet salilla täysillä. Kaikkea sitä pitääkin tulla.

Eläimistä. Meillä koira ja tyttö ainakin pyörinyt vauvasta asti lattialla koirankarvoissa. Ei ole allergioita ja lisäksi on tullut niin eläinrakkaaksi, ettei mitään rajaa. Mun mielestä eläimet on hyvä juttu lapsille. Niinhän ennen vanhaakin maaseuduilla vauvat ja eläimet kasvoivat samassa eikä allergioita ollut.

Joo joo eikä se kaikki ole noin yksiselitteistä. Tiedän kyllä.

Hyvää vkloppua kaikille. Kirjottelen myöhemmin jos sokerirasitustuloksista selviää jotain muuta, kun normaalia.

rv37+3

Vierailija
4/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolatäti soitti jo eilen iltapäivällä (kävin rasituksessa eilen aamulla) kahden tunnin arvo oli hieman koholla, mutta ei kuulemma aiheuta mitään toimenpiteitä, ajattelin kuitenkii vähän vähentää sokeria ja hiilareita... On kuulemma jo niin pitkällä raskaus ettei asialle oikein ehdikkään tehhä mitään. No niinhän tietty onkii, mut ihme kun mitään ei oo pissassa näkyny missään vaiheessa... No torstaina pääsen Kättärille kokoarvioon ja sit toivottavasti selviää lisää. Eihän tässä taida olla mitään mitä tosiaan voisi itse asialle tehdä kun laskettuunaikaan on 16 päivää ?

Muuten ei kummosta, nivusia ja pakaroita vihloo tasasesti, muuten kaikki kunnossa. Mittasin äsken huvikseni vyötärön ympäryksen 110cm näytti mitta!!!! Kadonneen vyötärön metsästys alkaa siis keväällä ;)

Miunkii pitäis saada hää- ja häämatkakuvat albumiin, eihän tässä oo aikaa kulunukkaan, häät oli syyskuussa 2004!!!! Oon kyllä projektia alottanu. Miehen veli tulee meille tänään yö-kylään ja jos en jaksa " miesten-juttuja" niin voin laitella vaikka niitä kuvia, tai siis kun tiiän että ne linnottautuu tänne koneelle...

Vaippojakin (kestoja) ajattelin ommella vähän lisää tänään... Kun ei osaa olla tekemättä mitään :)

Masussa hurjaa puskemistä ja möyrimistä, mutta ei merkkejä ulos tulosta vauva puskee ihan väärään suuntaan ja on edelleen todella ylhäällä, saa nähhä laskeutuuko ollenkaan !!!!

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille, saa nähhä saadaanko vauva-uutisia lisää !!!!

Fiona77 rv 37+5

Vierailija
5/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen] Eli neuvolassa kaikki ok. Verenpaine on vielä hiukan kohonnut edellisestä, mutta ei vaadi mitään toimenpiteitä. Vatsa sen kun kasvaa, sf-mitta hipoo kohta yläkäyrää... Ja jos vauva nyt syntyisi, niin ihan hyvän kokoinen olisi, ei todellakaan mikään pikkusintti...

maisa: Miten esikoisen synnytys meni? Menikö sf-mitta missä lukemissa, kun esikoista odotit? [/color]

Vierailija
6/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin taas neuvolassa ja kaikki ok. Paineet oli 120/84, sf-mitta 34. Hemppaa ei edes mitattu, kun ei ole laskenut koko raskausaikana alle 130. Painoa oli tullut viikossa 140 g, joten kokonaissaldo taitaa olla 10,2 kg. Vauvan syke oli 160, mutta pojulla olikin jumppatuokio päällä, kun sydänääniä kuunneltiin. =)

Allergioista sen verran, että meillä on myös koira ja esikoisen syntymän aikaan oli peräti kaksi koiraa ja kissa, joiden karvoissa pyörittiin alusta asti. Ei ainakaan toistaiseksi ole allergioita ilmennyt. Olen myös joskus jostain lukenut, että tietty altistuminen eläimille voi ehkäistä allergioita. Toki perintötekijätkin vaikuttaa.

Minä aion suunnata nyt jalkahoitoon hemmottelemaan itseäni ja jätän pojat keskenään kotiin. Miehellä nousi nimittäin viime yönä kuume, joten jäi kotiin lepäilemään. Esikoinen on myös flunssassa. Saa nähdä saanko minäkin saman taudin...

Viikonloppuja kaikille!

AliisaS + Edvard rv 37+4

Vierailija
7/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Eipä meille tänne ihmeempiä. Alkaa arki sujua jo melkoisen hyvin rutiinilla. Tyttö syö ja nukkuu hyvin, eikä mitään ongelmia oo ollut. Maitoakin riittää pumpattavaksi asti. Tuolla sitä on pakkasessa jo jonkun verran.

Pyykkiä olisi tuolla taas pyörimässä ja tarttis varmaan vähän imuroidakin. Ja kaupassa käydä. Taidan mennä taas itse, niin pääsen ihmisten ilmoille. :)

Millaisia suunnitelmia teillä on viikonlopuksi? Meille on tulossa huomenna anoppi ja appiukko käymään ja sunnuntaina omat vanhempani. Siinä se viikonloppu sitten meneekin. :)

Eilen kävi pari kaveripariskuntaa visiitillä ja tyttö sai toiselta pariskunnalta lahjaksi sellaisen vähän itseään isomman Nalle Puhin. Se oli kyllä tosi söötti! Toinen pariskunta oli juuri käynyt Ruotsissa ja olivat sieltä ostaneet tytölle vaatteita. Saatiin niin ihana mekko, että ajattelin laittaa sen ristiäisiin pikkuiselle päälle. Tuli siis sekin " ongelma" kerralla ratkaistua. :) Lisäksi olivat ostaneet kaksi bodya, jotka olivat myös hienoja ja erilaisia kuin mitä täällä on.

Tänään tuleekin illalla Suomi-Venäjä -lätkämatsi, joka täytyy kattoa, mikäli tyttö antaa. :)

Oikein kivaa päivää kaikille!

Lily & tyttö 1vko3pv

Vierailija
8/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinja, mulla kans oli tänä aamuna kuuden maissa mieletön kramppi jalassa. En saanut unta sitten millään enää sen jälkeen, ja nyt on tosi väsynyt olo, kun en päikkäreillekään viiti vielä mennä. Meille on tulossa viikonloppuvieraita, ja pitäis siivoilla, mutta jotenkin on puhti pois ihan täysin!

Fiona, aiotko käyttää kokonaan kestovaippoja, vai vain osaksi? Mä oon miettinyt tuota kans paljon, mutta tuntuu aika viidakolta sekin maailma. Siis kun on niitä kuorihousuja ja vaippahousuja vaikka minkälaisia, mistäs sen sitten tietää mikä on hyvä? Millasia kestovaippoja sä oot hankkinut, vai ootko tehnyt vain harsoista?

Kävin eilen oikein urakalla shoppailemassa ikeassa ja lastentarvikeliikkeessä. Mukaan tarttui imetystyyny ja lampaantalja ja vaikka mitä pientä kamaa, ja kummasti sain taas yli 200 euroa menemään. Kai me odottavat äidit ollaan aika otollista kohderyhmää, kun mulle ainakin menee kaikki läpi sloganilla " tää ois vauvalle tosi hyvä" . :)

Hyviä vointeja kaikille,

-Bertta

Vierailija
9/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vastata tuohon liivinsuojakysymykseen. Minä otin mukaani muutamia liivinsuojia ja niille olikin kyllä tarvetta, kun maito nousi jo sairaalassa. En tiedä, olisiko sairaalassa ollut tarjota suojia, mutta minulla siis oli omia. Suosittelen kyllä ottamaan mukaan, niin ei tartte olla koko ajan vaihtamassa vaatteita, kun kuitenkin kastuu, jos sitä maitoa tulee. Eiväthän ne paljon kassissa tilaa vie. :)

Vierailija
10/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla isäntä tuli kotiin jo ennen ysiä. Edistystä! Päästiin sit ihan kaksistaan saunaan. Nukkumaan mennessä alkoi tuntua jotain supistusten tapaista särkyä selässä ja vatsassa ja meinasin sitten antaa vähän vauhtia niille ja kokeiltiin viel sitä yhtä S:ää... Ja eikös kaikki mahdolliset supistukset ja säryt loppumu kuin seinään ja nukuin viime yön taas tosi hyvin. Olin ihan varma et yöllä pääsis tosi toimiin!

Huomenna ajateltiin lähteä Järvenpäähän kattelee taloja. Ei olla mitään nyt ostamassa mut huvin vuoks mennään taloalueille kiertelee. En vaan muista miten ne on auki. Josko vaikka pieni kävely ja kiertely sais ton pennun ulostautumaan...

Maanantaina mulla taas neuvola ja tarkkaillaan oman terkan kanssa noita verenpaineita. Illalla olin jo ihan vaivoharhainen ja etsin " oireita" . Onneksi ei mitään ollu. Vähän hölmö olo kuntietää että päänsärystä joutuu sairaalaan lähteä.

Meillä kanssa isäntä kauheassa flunssassa ja silti ei raaski olla poissa töistä. Oikee työnarkomaani. Onneks tulee viikonloppu. Sanoin et ei keksi mitään ohjelmaa itelleen viikonlopuks et mä saan levätä, kun kerran lääkäri määräs. Silti ite sit keksin meille ohjelmaa... No mutta mulle sekin on lepoa kun ei tarvii yksin juosta neidin perässä ja homehtua täällä kotona.

Pidetään peukkuja et saadaan viikonloppuna lisää uutisia uusista vauvoista! Ja kaikille vaivaisille jaksamisia!

Kati 38+5 9 päivää laskettuun (joka on jo ensi viikolla)!

Vierailija
11/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt on tosiaan mun huomen, kun olen vielä siinä onnellisessa asemassa, että voin nukkua niin pitkään kuin unta riittää. Pitää nauttia siitä vielä kun voi...

Mulla nuo yöunet on olleet kohtalaiset koko ajan, mitä nyt närästys välillä aiheuttaa vähän pyörimistä. Onko muut huomanneet sellaista, että yöllä esim pissareissun jälkeen ei vain uni tule? Mulla saattaa mennä parikin tuntia hereillä neljän, viiden jälkeen yöllä, kun ei vaan uni tule, vaikka mikään ei vaivaisikaan. Kai se on elimistön valmistautumista siihen, että yöllä jaksaa sitten syöttää ja hoitaa vauvaa.

Kiitos MONKEY onnitteluista! Sinä se oot ihana, ja muistat kaikkien nikit ja tapahtumat kadehdittavan hyvin! :) Eihän se mun mies edes muistanut koko hääpäivää... Odotin edes mainintaa asiasta, mutta ei... Se on toivoton tapaus!

Meidänkin hääkuvat on vielä kaapissa odottamassa, että joku jaksais laittaa ne albumiin... Ovat olleet siis jo neljä vuotta!!! En käsitä mikä siinä on niin vaikeaa!! Mä otan sen ens viikon operaatioksi. Tänään ei jaksa, kun pitää siivota.

Mukavaa perjantaipäivää! Voikaa hyvin!

t: Hömppä ja masukki rv tasan 38

Vierailija
12/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin esikoisen neuvolakortin esille. Sf-käyrä mennyt näköjään loppuraskaudesta näin:

34+4 32 cm

37+1 34 cm

38+1 34 cm

39+1 35 cm

40+6 36 cm

Eli keski/yläkäyrän välissä kiikuttu. Poika syntyi viikolla 41+3 käynnistettynä. Synnytys kesti 11h, ponnistusvaihe oli pitkä muistaakseni tunnin pintaan, lopussa jouduttiin vähän avittamaan imukupilla kun mun voimani loppuivat ihan totaalisesti. En revennyt mitenkään pahasti, episiotomia kyllä piti tehdä ton imukupin vuoksi. Pojalta murtui toinen solisluu siinä rytäkässä, mutta sekin parani muutamassa päivässä (huomattiinkin vasta kotiinlähtötarkastuksessa).

Verratuna näihin kahteen jälkimmäiseen synnytykseen oikeastaan vain tuo imukupin käyttö poikkeavaa, aika varmaan olisi ollut jokatapauksessa pidempi kun kyseessä oli ensisynnytys. Ja siinäkään mielessä " pahoja fiiliksiä" ei jäänyt, että tässä sitä ollaan neljättä kertaa menossa " samoihin touhuihin" ...

Maisa

Vierailija
13/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollu koko viikon kipeenä ja viime yönä se sit iski minuunkin. Kurkku kipee, nenä vuotaa ja muutenkin huono olo. Ei yhtään kivaa ja vkonloppukin tulossa. Viikolla vielä ajateltiin miehen kanssa, että ehkä viimeinen viikonloppu kahdestaan ja täytyy keksiä jotain kivaa. Taitaa mennä vkonloppu sängyssä/sohvalla:( Toivotaan, et vauveli pysyy niin kauan masussa et ehdin parantua.

Illalla tuli nukkumaan mennessä pari oikein kunnon supistusta. Tuntuivat kyllä ihan mukavasti. Mä valvoin viime yönä -jälleen kerran- 01-06, tosi tylsää!! Nukuin kyllä sit klo 10, mutta yöllä yksin valvominen ei oo yhtään kivaa ja vielä kun pitäis olla mahdollisimman hiljaa...

Katjuska meillähän onkin sama laskettu aika, saa nähä kumpi ehtii ensin ja NapNapin kanssa voidaan ollla yhtä aikaa Kättärillä, paitsi tehän olette menossa haikaranpesään?

Nyt täytyy kömpiä kuuman mehumukin kanssa sohvalle ja yrittää levätä. Tänään saa maksa-verikokeiden tulokset, toivottavasti kaikki hyvin. Kutisen kuitenkin edelleen, mutta lähinnä toi iso pallo tossa rintojen alla=)

Sport75 rv38+5

Vierailija
14/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan ehdit ennen mua synnyttämään. Oon melko varma et synnytän vasta lasketunajan jälkeen... Ekat oireetkaan kun ei sit kestäny kun sen puol tuntia-tunnin. Enkä edes tiedä oliko ne supistuksia vai ei. Mä oon kyl ton ens viikon perjantain varannu synnytyspäiväks mut katotaan nyt... Ja pidetään peukkuja et alkais jo tapahtua!

Vierailija
15/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen] Samoilla lukemilla näyttäisi minunkin sf-mitta menevän... mutta sehän ei vauvan kokoa vissiin kamalasti kerro.

Me ollaan tosiaan sinne Haikaranpesään ilmoittauduttu, mutta eihän se ole varmaa, että mahtuuko sinne sitten kun se hetki koittaa. Että voidaan tosiaan sport75:n kanssa samaan aikaan kättärillä olla! Ja fionalla taisi olla kans laskettu aika samoihin aikoihin mun kanssa. Jännä sitten nähdä/kuulla, että kenen kanssa oltiin samaan aikaan synnyttämässä! [/color]

Vierailija
16/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli aamulla taas neuvola. Ja taas oli verenpaine noussut nyt sitten aletaan tarkkailla sitä, että ei paljon enää tuosta nousisi. Terveydenhoitajakin totesi, että alkaa olla aika suuri alapaine mulle kun normaalisti se alapaine on ollut siellä 70 paikkella ja nyt se oli jo 90....eli paineet oli nyt 140/90 ja viikko sitten mittaustulokseksi saatiin 136/82 eli aika paljon oli alapaine viikossa noussut. Mulle tuo tosiaan tuntuu aika hurjalta kun korkeimmillaankin alapaine on käynyt vain siellä 80 paikkeilla. Maanantaina menen uudestaan neuvolaan ja jos alapaine on edelleen nousussa niin sitten kuulemma lähetteellä taysin äitipolille.

pissa oli onneksi ihan puhdas mutta muuten mulla on alkanut ilmaantumaan ilkeitä oireita...pahoinvointia,huimausta ja päänsärkyä. Eilen illallakin oli olo niin huono, että istuessaankin tuntui, että taju menee kun niin kovasti pyörrytti=/

muuten kaikki oli ihan kunnossa ja sf-mitta oli kasvanut sentillä, vauvan sydänäänet oli hyvät....

Terveydenhoitajakin totesi vain, että voisi pikkuinen alkaa kyllä nyt syntymään niin ei paineet enää kerkiäisi nousemaan niin paljon. Mutta eipä se vauvan syntyminen taida olla äidin tai terveydenhoitajan toiveista kiinni...;)

-jiggy ja pikkuheppu rv37+5-

Vierailija
17/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertta76- kestovaippoja ollaan ajateltu käyttää mahollisimman paljon, mutta eihän sitä tiedä miten lähtee sujumaan, eli ei olla mitenkään päätetty ettei voitais käyttää myös kertakäyttövaippoja- se jätemäärä on vaan niin hirvee...

Oon toiselta ammatiltani vaatetusartesaani (ompelija) ja kävin yhen kestovaippojen ompelu-kurssinkin syksyllä, eli oon tehny jo monenlaisia vaippoja odotelemaan. Oon ostanu harsoja ja parit villahousut on myös, mutta etupäässä oon aatellu käyttää all-in-one tyyppisiä helppoja vaippoja joita oon ommellu kans itte. Eli niissä ommellaan vauvan ihoa lähimmäs kerros kuivaliinakangasta, mikä siirtää kosteuden pois vauvan iholta, sit ommellaan välikerroksiin esim. hamppua tai froteeta mikä sitoo kosteuden itteensä ja päällimmäiseksi oon ommellu PUL- kangasta eli kosteussuojakangasta mikä ei päästä kosteutta läpi vaan pitää sen vaipan sisällä.... aika vaikee selittää, mut ne on kuiteskii yhtä helppokäyttösiä kun kertikset, vaatii vaan sen pyykkäämisen.

Rahaa menee kyllä noihin kankaisiinkin, kun eivät ole mitään hirveen halpoja, mutta uskon että maksaavat itsensä aikanaan takaisin.

Yhden vaipan oon tänään tossa saanukkii jo valmiiksi =o]

Vierailija
18/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum]Ihan ensimmäiseksi pitää tunnustaa, kun [b]Höpsis[/b]mun muistiani kehui, että kyllä mä useimmiten joudun tekemään itselleni lunttilapun, että muistan taphatumiin kommentoida. Tää äitipää kun on melkoinen, hyvä että muistaa kotihommat. Nytkin olin unohtanut pakata miehelle tänne lähtiessä vaihtohousut ja pitkähihasen paidan. Onneksi on pesukone...

Lisäksi pistän paremmaksi kuin [b]Höpsis[/b] noiden hääkuvien suhteen. Meijän hääkuvat odottaa laatikossa albumiinlaittoa ja häät olivat heinäkuussa 2001. Mutta ensi viikolla ois tarkoitus ryhdistäytyä, ku albumitkin on jo valmiina.

Monella rupee flunssa iskee, pikaista paranemista teille!

Nyt on hoidettu se kissanrokotuskin, tosin omaa kissa ei ulkoa kiinni saatu, joten se pitää mennä rokottaa toisella kertaa. Äidin ja isän kissa saatiin kiinni, mutta kuljetuskoppaan laitto olikin operaatio. Isä sai paksut hanskat käsissä tunkea 10kiloista kissaa häkkiin, kun se samalla puri, raapi ja sähisi. Ei oikein vanhapoika tykkää matkustuksesta. :) Eläinlääkäri sitten ei ees ottanu kissa laatikosta pois, vaan antoi rokotteen siellä. Hyvä niin, en haluu ees tietää, mikä homma olisi ollu laittaa kissa takas eläinlääkärissä.

Makkaraa käytiin jo ulkona paistamassa ja kun siinä häsättiin, niin en ehtiny omaani paistaa samaan aikaan kuin muuta ja yllättäen huomasin, että vain yksi uskollinen ystävä, koirani, jaksoi istua vieressä ja odottaa makkaranpaistoa. Muut huiteli jo ties missä... Viimeseen palaseen asti koira istui seuranani... ei siis turhaan sanota, koira on ihmisen paras ystävä!

Omassa olossa ei ihmeempiä. Aamulla taas pyörrytti ja heikotti, mutta verenpaineet ihan ok, 112/68. En sitten tiedä, mistä johtuu aamuset pyörrytykset. Maha tuskastuttavan ylhäällä, istuminen sattuu rintalastaan. Ihana olla täällä vanhempien luona, kun isä ei anna mun tehdä oikeestaan mitään. Äskenkin pyysi mun miestä imuroimaan ja tyhjentämään koneen, ettei mun tartte. Kotona kuitenkin kaiken tollasen teen, kun ei mies tee mitään pyytämättä. Hieman taas ärsyttää tuo mies... nytkin vaan kisoja tuijottaa.

Mutta jospa menis päiväunille...

-Monkey ja mosse rv. 36+2-

Vierailija
19/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös takana useampi huonosti nukuttu yö ja myös minä oon tehny saman havainnon, että vaikka kuinka nopsasti yrittää käydä yöllä vessassa niin unta ei meinaa saada uudestaan sitten millään.. Onneks myös mulla se tilanne, että voi sitte nukkua päivällä sillon kun nukuttaa. Monesti ootte mielessä te, joilla lapsia pyörii jaloissa.. Jaksamista siis teille!

Omaan (.) kuuluu pelkkää odotusta. Jos liikkuu reippaammin niin ikävästi vihloo ja istuessa kipristelee alavatsaa mutta supistuksista ei tietoakaan. Ja sitte tuo alapää tuntuu olevan jotenki ihan turvoksissa. Joten eiköhän siellä pikkuhiljaa jotain tapahdu, I hope!

Mun kaveri ei ollu tuntenu koko raskausaikana supistuksia oikeestaan ollenkaan, ennenkuin ne oikeet sitte alko ja johti synnytykseen. Joten eihän sitä koskaan tiedä millon tässä aletaan tosissaan hommiin.. :)

Nestori ilmottelee itsestään tasasesti ja edelleen on iltavirkku. Tosin tilaa kaverilla ei oo enää hirmusesti, joten pepulla kovasti pusketaan ja kantapääkin on jo jättäny äitin kylkiluut rauhaan :) On tainnu siis jos käydä lähtöasemiin..

Tänään olis tarkotus vielä mennä vähän kaupoille pyörimään kun pikkusiskot lupas tulla sinne kaveriks. Ei jaksa täällä kotonakaan pyöriä kun mieskin on iltaan asti töissä.

Parasta mahdollista vointia kaikille tasapuolisesti! Ja eiköhän viikonloppu tuo taas uusia vauvauutisia :)

Kati ja Nestori -rv39+2 ja siis laskettuun aikaan 5 päivää... HUH!

Vierailija
20/33 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on just tultu neuvolasta ja kaikki oli ok. Paino on pysynyt samana pari viikkoa ja sf-mitta oli 33,5 cm minkä se oli edelliselläkin kerralla.

Maanantai aamuna tuli käytyä äitipolilla, kun yöllä supisteli viiden minuutin välein. Kohdunkaula oli hävinnyt ja suu auki kahdelle sormelle.

Olin sydän ja supistuskäyrässä silloin supistuksia tuli 4-9 min välein ja vauva oli tosi liikkuva. Niinpä lääkäri käski vielä kotiin ja käski palata heti kun tuntuu siltä ettei voi kotona olla. No pääsin kotiin, supistukset loppu ja nyt koko viikko ollut ihan rauhallista, vaikka olin jo ihan varma, et tällä viikolla se syntyy. .... on tää vaan odottelua....

Vauvalle on oikeastaan kaikki valmiina , mutta amme puuttuu.

Oletteko te hankkineet ihan perusammeen vai sellaisen missä vauvalle paikka mihin kohtaan laitetaan, että molemmat kädet olisi vähän vapaammat. ( Lastentarvike liikkeessä oli tälläisiä erilaisia vaihtoehtoja)

hipu 38+5 tai 39+2