Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen koko ikäni dieetannut ja nyt ajattelin aloittaa terveelliset elämäntavat.

Aamupalaksi puuroa ja marjoja.

Lounaaksi ja päivälliseksi vihanneksia, salaattia, lihaa/kanaa/lohta.

Mitä välipaloiksi ja iltapalaksi? Maitotuotteita yritän välttää, koska vatsani turpoaa niistä.

Hedelmiä ajattelin, mutta pitävätkö ne nälän poissa?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Mitä tahansa, kunhan kalorit on alle kulutuksen. Sellai laihtuu.

Tää keskustelu on käyty keskimäärinn 4 krt/päivä. Älä syö sokeria, valkoisia jauhoja, valmisruokia, pullaa, karkkia, sipsiä, jäätelöä, hampurilaisia, pizzaa, suklaata, kakkua, öljyä suoraan pullosta jne. Löytyykö noiden ruokien ulkopuolelta mitään välipalaa vai onko ruokailusi olleet niin rajoittuneita ettei muut ainekset oo tuttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Syö ruoka-aikana ruokaa, et tarvitse välipaloja. Hedelmät voit syödä aterian yhteydessä, yksinään syötynä vain lisäävät nälkää.

Iltapalaksi esim. kananmunia, jugurttia, viiliä.....

Vierailija

Hedelmät ei välttämättä ole välipalana ihanteellisia, sisältävät paljon sokeria, joka nostaa verensokerin nopeasti mutta se myös tulee äkkiä alas ja aiheuttaa isomman näläntunteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa, kunhan kalorit on alle kulutuksen. Sellai laihtuu.

Tää keskustelu on käyty keskimäärinn 4 krt/päivä. Älä syö sokeria, valkoisia jauhoja, valmisruokia, pullaa, karkkia, sipsiä, jäätelöä, hampurilaisia, pizzaa, suklaata, kakkua, öljyä suoraan pullosta jne. Löytyykö noiden ruokien ulkopuolelta mitään välipalaa vai onko ruokailusi olleet niin rajoittuneita ettei muut ainekset oo tuttuja?

Mä laihdun todella huonosti. Todennöisesti dieettien takia. Liikun paljon ja vaikka kalorit on alle kulutuksen, en pahemmin laihdu. Johtunee ehkä ikuisista dieeteistä.

Siispä kaipaan hyviä ideoita.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa, kunhan kalorit on alle kulutuksen. Sellai laihtuu.

Tää keskustelu on käyty keskimäärinn 4 krt/päivä. Älä syö sokeria, valkoisia jauhoja, valmisruokia, pullaa, karkkia, sipsiä, jäätelöä, hampurilaisia, pizzaa, suklaata, kakkua, öljyä suoraan pullosta jne. Löytyykö noiden ruokien ulkopuolelta mitään välipalaa vai onko ruokailusi olleet niin rajoittuneita ettei muut ainekset oo tuttuja?

Mä laihdun todella huonosti. Todennöisesti dieettien takia. Liikun paljon ja vaikka kalorit on alle kulutuksen, en pahemmin laihdu. Johtunee ehkä ikuisista dieeteistä.

Siispä kaipaan hyviä ideoita.

Ap

Mikä on "liikun paljon"?

2h päivässä ylimääräistä urheilua vai kävelen joka päivä töihin 2km?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa, kunhan kalorit on alle kulutuksen. Sellai laihtuu.

Tää keskustelu on käyty keskimäärinn 4 krt/päivä. Älä syö sokeria, valkoisia jauhoja, valmisruokia, pullaa, karkkia, sipsiä, jäätelöä, hampurilaisia, pizzaa, suklaata, kakkua, öljyä suoraan pullosta jne. Löytyykö noiden ruokien ulkopuolelta mitään välipalaa vai onko ruokailusi olleet niin rajoittuneita ettei muut ainekset oo tuttuja?

Mä laihdun todella huonosti. Todennöisesti dieettien takia. Liikun paljon ja vaikka kalorit on alle kulutuksen, en pahemmin laihdu. Johtunee ehkä ikuisista dieeteistä.

Siispä kaipaan hyviä ideoita.

Ap

Sun kehos taitaa olla aika sekaisin. Kannattais unohtaa laihdutus vähäksi aikaa ja antaa kehon päästä jonkunmoiseen kuntoon. Sairas keho ei jaksa laihtua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli ei hedelmiä erikseen. Voisin varmaan syödä niitä aterioiden jälkkäreina.

Pähkinät on hyvä idea!

Ap

Hedelmissä on kuitujakin eli niitä voi kyllä syödä väliapalanakin.

Yleensä ottaen kannattaisi opetella tekemään kevyemmät versiot mieliruoistaan.

Vierailija

Käyn kuntosalin jumpissa 5-6 krt viikossa. Trx, bodypump jne. Välillä vedän kaksi tuntia peräkkäin esim. bodypump ja spinning.
Tuohon päälle kävelylenkit ja arkiliikunta yleensäkin.

Sen takia yritänkin alkaa syömään normaalisti, että mun keho alkaisi toimimaan normaalisti. 5 krt päivässä ruokailut ja tietty mahdollisimman terveellisesti.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käyn kuntosalin jumpissa 5-6 krt viikossa. Trx, bodypump jne. Välillä vedän kaksi tuntia peräkkäin esim. bodypump ja spinning.
Tuohon päälle kävelylenkit ja arkiliikunta yleensäkin.

Sen takia yritänkin alkaa syömään normaalisti, että mun keho alkaisi toimimaan normaalisti. 5 krt päivässä ruokailut ja tietty mahdollisimman terveellisesti.

Ap

Jos et tuolla laihdu, niin joko lähtöpaino on jo alhainen, syöt aivan päin persettä tai kropassasi on jotain todella pahasti pielessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei hedelmiä erikseen. Voisin varmaan syödä niitä aterioiden jälkkäreina.

Pähkinät on hyvä idea!

Ap

Hedelmissä on kuitujakin eli niitä voi kyllä syödä väliapalanakin.

Yleensä ottaen kannattaisi opetella tekemään kevyemmät versiot mieliruoistaan.

Hedelmät mieluummin ruuan yhteydessä, ei välipaloina. Kevyellä ruualla ei laihdu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kuntosalin jumpissa 5-6 krt viikossa. Trx, bodypump jne. Välillä vedän kaksi tuntia peräkkäin esim. bodypump ja spinning.
Tuohon päälle kävelylenkit ja arkiliikunta yleensäkin.

Sen takia yritänkin alkaa syömään normaalisti, että mun keho alkaisi toimimaan normaalisti. 5 krt päivässä ruokailut ja tietty mahdollisimman terveellisesti.

Ap

Jos et tuolla laihdu, niin joko lähtöpaino on jo alhainen, syöt aivan päin persettä tai kropassasi on jotain todella pahasti pielessä.

Onhan ap:n kroppa sekaisin jatkuvasta dieettailusta. Siksi nyt kannattaakin keskittyä ainoastaan hyvään ruokaan ilman laihdutusta.

Vierailija

Syö oikeaa ruokaa, mahdollisimman vähän jalostettuja.
kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, hyviä rasvoja, marjoja ja Pähkinöitä.
Älä syö liian vähän, se johtaa repsahduksiin.
Vältä huonoja hiilihydraatteja ja verensokeria nopeasti nostavia ruokia.
Jos syöt nyt yli kulutuksen niin vähennä ruokaa aluksi oman kulutuksen tasolle, pikkuhiljaa vähennät kaloreita.
Hiljaa hyvä tulee, 500 kalorivaje päivittäin pudottaa painoa noin 0,5 kg viikossa.
Jos tarvitset hiilihydraatteja runsaan liikunnan takia, kannattaa ne ajoittaa liikuntasuoritusten yhteyteen. Juo paljon vettä n.3 litraa päivittäin ja vähennä kofeiinin määrää jotta nukkuisit paremmin, nukkuminen edesauttaa laihtumista.

Vierailija

Kiitos neuvoista!

Siihen yritän pyrkiä ettei olis nälkä, koska se tosiaan tietää repsahduksia ja epäterveellisten ruokien mättämistä ja sen jälkeen houkutusta alkaa vähentämään syömisiä.

Ap

Vierailija

En nyt tiedä, onko ne välipalat mitenkään välttämättömiä. Aamiaisellakin voisi olla jokin proteiininlähde. Itselläni puuro lähinnä aiheuttaa sen, että puolen tunnin päästä syömisestä on älytön nälkä. Lihaa, kalaa ja kanaa voi toki syödä iltapalallakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, onko ne välipalat mitenkään välttämättömiä. Aamiaisellakin voisi olla jokin proteiininlähde. Itselläni puuro lähinnä aiheuttaa sen, että puolen tunnin päästä syömisestä on älytön nälkä. Lihaa, kalaa ja kanaa voi toki syödä iltapalallakin.

Iltapäivällä välipala voi olla ihan paikallaan riippuen toki ateriarytmistä. Itselläni toimii se että syön aamiaiaisen 7:30 aikaan. Maitoon tehtyä puuroa ja raejuustoa, joskus lisäksi keitetty muna. Lounas klo 11 ja sitten seuraava ruoka kotona noin klo 17. Välissä usein hedelmä. Muuten kuusi tuntia on aika pitkä väli itselleni.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla