Vierailija

Miten tavallista on, että TE-toimisto vaihtelee soittoaikaansa? Esimerkki: maaliskuussa soittoaikaa siirrettiin yhden kuukauden aikana kolmesti. Seurasin tilannetta netin kautta. Sitten soittoaika siirrettiin lsyyskuuhun. Tänään tarkistin: soittoaika oli siirretty kesäkuuhun! Melkoista pompottelua. Mikä on tämän toiminnan logiikka, vai onko sitä? No, olen valmiina milloin hyvänsä keskustelemaan tilanteestani. Mutta onko ihan pakko lisäraskauttaa työttömyyttä ko. pompottelulla? Millaisia kokemuksia muilla?

Kommentit (12)

Vierailija

Ei toiminnassa olekaan logiikkaa. Mulle soitettiin, vaikka ei ollu edes soittoaikaa :D. Virkailija aloitti keskustelun kysymällä, mitä olen tehnyt edistääkseni työllistymistäni (olin ollu vuoden työtön siinä kohtaa). Olin juuri silloin hankalasti auton ratissa ruuhkassa kaupungin keskustassa. En osannut odottaa puhelua. Tämä tapahtui Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla ihan sama homma! Alkuvuodesta luki, että soittavat Kesäkuussa ja kun kävin viime viikolla katsomassa oliko tullut jotain tehtäviä niin siellä ei enää lukenut siitä soittoajasta mitään. Aiemminkin on kyllä useilla kuukausilla siirretty. Ihan typerää hommaahan toi on enkä usko, että kukaan, jolla ei ole tarvetta esim. kuntouttavalle työtoiminnalle saa mitään yhteyksiä tai apuja työnsaantiin, kunhan vaan välillä tarkistavat, että vieläkös tuollekin pitää maksaa.

Vierailija

Mulle ne ei soittaneet koskaan, kun olin työtön, vaikka se aika tosiaan oli merkattu. Kai siellä oletettiin, että homma on hallinnassa enkä tarvii mitään erikoistoimenpiteitä (sain sitten hankittua työn ihan itse).

Vierailija

Kiitos vastauksista. Helpottaa, kun en olekaan yksin tämän asian kanssa. Minusta on tuntunut tosi pahalta järjestelmän mielivaltaisuus. Nöyryyttä ja alistumisen kykyä tässä tarvitaan, kai. Paremmin sanottuna tilanteen hyväksymistä.

Vierailija

Silkkaa vallankäyttöä ja kiusantekoa. Ei ne kuitenkaan soita, ja sitten työtön elää epävarmuudessa pitkän aikaa.

Jostakin syystä tuo soittojuttu on jäänne siltä ajalta, kun tiettyyn päivään mennessä piti ilmoittautua henk.koht. työvoimatoimistossa. Ovat vaihtaneet sen niin, että sieltä soitetaan. Mutta tiedätte varmaan, miten siinä kävi jos työtön noin vaan olisi ilmoittanut, että minäpä tulenkin käymään vasta kolmen kuukauden päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei toiminnassa olekaan logiikkaa. Mulle soitettiin, vaikka ei ollu edes soittoaikaa :D. Virkailija aloitti keskustelun kysymällä, mitä olen tehnyt edistääkseni työllistymistäni (olin ollu vuoden työtön siinä kohtaa). Olin juuri silloin hankalasti auton ratissa ruuhkassa kaupungin keskustassa. En osannut odottaa puhelua. Tämä tapahtui Helsingissä.

Miksi vastasit jos kerran ajoit autoa. Ihan oma syy että oli hankala puhua. Autoa ajaessa on kuitenkin laitonta puhua samaan aikaan kännykkään ilman handsfreetä. Ne olisi lähettänyt sulle viestin että soita takaisin.

Vierailija

Se puhelu ei ole mikään jännittämisen asia. Työnhakua ja suunnitelmia käydään läpi kuten tavallisessakin tapaamisessa. Ajankohta on kyllä yllätys joten aina ei ole paras keskustella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi vastasit jos kerran ajoit autoa. Ihan oma syy että oli hankala puhua. Autoa ajaessa on kuitenkin laitonta puhua samaan aikaan kännykkään ilman handsfreetä. Ne olisi lähettänyt sulle viestin että soita takaisin.

Eivät olisi. Vaan merkinneet ylös että työtöntä ei tavoitettu ja vaatineet kirjalliset selvitykset miksi puheluun ei vastattu, harkinneet oliko syy hyväksyttävä vai antvatko karenssin. Karenssi saattaa tulla heti eikä sitä niinvain katkaista, voi mennä monta kuukautta. Parempi vastata jos suinkin pystyy, on paikka ja tilanne mikä tahansa.

Vierailija

Mä kanssa pelkäsin jotenkin tota soittoa että tulee kun en kuule tai ole kirjastossa ja puhelin äänettömällä tai suihkussa jne. Laitoin aina puhelimen ihan kiinni kun olin varma että en pysty vastaamaan 8-16 välisenä aikana. Niin ja sitä soittoa ei sitten koskaan tullut, mutta soittoaikaa oli siirretty puoli vuotta eteenpäin. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat