Vierailija

Eli muualla en koskaan sanoisi kellekään siten, en halua pahoittaa sellaisen mieltä, jonka tunnen. Mutta ne ilkeydet ja ikävyydet ovat silti minussa, ärsytti ja suututti minua sitten tai ei ja jos mua ärsyttää ja suututtaa jonkun mielipiteet, niin täällä voin aaarrgghhht sanoa sen ääneen, muualla pidän turpani kiinni, ettei tule taistelua. Tai minua katsota kieroon kun sohaisen pienen ihmisen silmään. Siis pointti on, että onhan ne jutut mun karmassa olemassa, mutta asia ei muuksi muutu, jos en sano niitä ulos ja muillekin tiettäväksi, että nyt kyllä keität mua ja pahasti. Oletteko samaa mieltä?

Kommentit (6)

Vierailija

Tai en tiedä jos sekoitin pahuuden ja ärsyyntymisen ja siitä pahasti sanomisen keskenään, mutta minusta ne ovat usein sama asia. Ärsyyntynyt ihminen sanoo toisille pahasti. Niin miten se etten sano, vaikka ajattelen niin (täällä palstalla) tekee minusta paremman ihmisen? Tai oikeastaan ihmisille ehkä pitäisi aina sanoa, kun he vituttavat minua suunnattomasti, mutta silloin tuntuu, että tulee sanottua sellaistakin henkilökohtaista paskaa palautetta toisesta jota ehkä ei tarkoita ja se kääntyykin sitten itseä vastaan.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös karman laissa sanota, että jo pahan ajattelu aiheuttaa negatiivista karmaa.

Niin ehkä sanotaan, eli olen jo tavallaan saastunut. Mietin lisääkö sitä enää se, että sanon sen täällä? Jollekin? Tavallaan "en kellekään"? Ehkä siinä mitä sanon on totuuden siemen, vaikka voikin olla kokonaisuus jos sen näkisi niin pieleen mennyt arvio toisen toiminnasta. Siis täällä palstalla.harmittaa se, että kun vituttaa niin perkeleesti niin tulee purettua sitä vittua täällä.
Ap

Vierailija

En ole samaa mieltä. En saa tunteitani käsiteltyä vain sanomalla ne ulos. Käsittely vaatii hiukan perusteellisempaa pohdintaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole samaa mieltä. En saa tunteitani käsiteltyä vain sanomalla ne ulos. Käsittely vaatii hiukan perusteellisempaa pohdintaa.

Jaa, siitäkö siinä onkin kyse? En ole tullutkaan ajatelleeksi. On ilmeisesti aika syvät traumat... :( Rääkyminen täällä tosiaan helpottaa oloa, mutta vain hetkeksi tavallaan. Sanomisen hetkeksi ja siitä vähän eteenpäin, ennen kuin jonkun sanomiset taas loukkaa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jaa, siitäkö siinä onkin kyse? En ole tullutkaan ajatelleeksi. On ilmeisesti aika syvät traumat... :( Rääkyminen täällä tosiaan helpottaa oloa, mutta vain hetkeksi tavallaan. Sanomisen hetkeksi ja siitä vähän eteenpäin, ennen kuin jonkun sanomiset taas loukkaa.
Ap

Noin minulle on ainakin käynyt joskus... tosin palsta ei ehkä ole ollut paikka purkaa asioita.

Kirjoittamisesta tai ääneen sanomisesta voi olla oma hyötynsä. Ajattelen niin että se saattaa helpottaa huomaamaan itsekin asioita jotka todella ärsyttää. Ääneen toisinaan sanotaan vain asioita jotka tietää varmasti loukkaus eikä oikein tiedosteta perimmäistä syytä itsekään miksi itsellä on pahaolo ja se jää käsittelemättä.

Pahan olon syyn tiedostaminen tai käsittely ei vielä johda siihen miten se poistuu. Seuraavaksi pitää miettiä mitkä asiat sen poistaa ja jos poistaminen ei ole mahdollista mitkä teot/ratkaisut johtavat siihen että pahaa oloa on mahdollisimman vähän tai ongelman aiheuttama harmi voidaan minimoida.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat