Vierailija

Gluteiiniton ruokavalio on suolistosairaalle must, mutta muodikkaana ruokavaliona hämmästyttää. Eikö gluteiinittomat tuotteet ole ravintoarvollisesti roskaruokaa ??? Eihän niissä ole sisällössä mtn hyvää, vai onko? Viljan proteiini on poistettu ja lisäaineita löytyy.

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En syö noita keliaakikoille tarkoitettuja korvikkeita, eli keksejä, leipiä, pullia, pastaa, jauhosekoituksia yms mitä vielä.

Puuron tarpeeseen tattari- tai hirssipuuroa. Jouluna riisipuuro.

Muuten leivon leiväkkeeni itse, jauhetuista siemenistä, jauhetuista pähkinöistä, manteleista. Sekaan juustoraastetta, maustamatonta jugurttia, munaa. Näkkäri valmistuu ihan vaan siemenistä, psylliumista, voista, vettä tilkka mukaan.

Lasagnelevyt ja nauhapastan korvike valmistuu tuorejuustosta, psylliumista ja munista tai sitten käytän kesäkurpitsaa viipaleina/nauhana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Gluteeni gluteeniton, ei gluteiini eikä gluteiiniton.

Älä viisastele. Se on ollut ennen muodossa gluteiini.

Vierailija

"En syö noita keliaakikoille tarkoitettuja korvikkeita, eli keksejä, leipiä, pullia, pastaa, jauhosekoituksia yms mitä vielä. Puuron tarpeeseen tattari- tai hirssipuuroa. Jouluna riisipuuro.

Muuten leivon leiväkkeeni itse, jauhetuista siemenistä, jauhetuista pähkinöistä, manteleista. Sekaan juustoraastetta, maustamatonta jugurttia, munaa. Näkkäri valmistuu ihan vaan siemenistä, psylliumista, voista, vettä tilkka mukaan. Lasagnelevyt ja nauhapastan korvike valmistuu tuorejuustosta, psylliumista ja munista tai sitten käytän kesäkurpitsaa viipaleina/nauhana."

Ihailtavaa ahkeruutta. Itse en oikein jaksa tehdä kaikkia "korvikkeita" itse. Iloitsen siitä, että Suomessa keliakia tunnetaan verraten hyvin ja gluteenittomia vaihtoehtoja saa jo lähes jokapaikasta. Muistan erinomaisen hyvin ajan, jolloin ei saanut ja keliaakikkoihin (Tai esim. vehnää välttäviin)  suhtauduttiin kauniisti sanottuna kummeksuen. (-Tämä palsta taitaa olla ainoa, jossa olen törmännyt viime vuosina keliaakkijoa kohtaan osoitettua kiukkua ja tölvimistä).   

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat