Vierailija

Siis henkilöt jotka pyrkivät elämään luontoa säästäen monin tavoin, mutta 1-2krt vuodessa lähdetään lentäen lomalle koko perheenä. Oikeutettuna kun muuten eletään niin luonnonvaroja kunnioittaen?

Itse olen maailman huonoin kierrättäjä, en lajittele jätteitäni. En myöskään ikinä lähde lomalle lentäen tai edes ulkomaille.

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pointti miten miellätte lentomatkustelun sallituksi? Minun silmissäni se on jotenkin tekopyhää. Mutta en tuomitse, koska ei ole minulta mitenkään pois.

Vierailija

Ap ei ymmärrä ns. isoa kuvaa. Kuluttajat ohjaavat tuotantoa. Kun kulutat, kierrätät ja vaadit parempia vaihtoehtoja, niin niitä aletaan tarjota. Viimeisen 10v ajalta tästä on valtavasti esimerkkejä, ja lisää on tulossa.

Ihminen ei ymmärrä muutosta silloin, kun elää sitä itse. Varsinkin sivistymättömälle (historian tuntemus huono) on vaikea ymmärtää hiljaista, massojen ajamaa muutosta. Niitä on tapahtunut aina, ja tapahtuu edelleen.

Vierailija

Minä olen vela sinkku, en omista autoa (kuljen pääosin kävelemällä ja metrolla), olen kasvissyöjä, kierrätän ja ostan miellään kaiken mitä voin käytettynä (poislukien alusvaatteet,  sukat, kengät ja elektroniikka). Ostan tavaroita vaan tarpeeseen ja esim. elektroniikkaa käytän niin kauan kuin se toimii, en päivitä siis uusiin malleihin huvin vuoksi. Ulkomaille lennän 0-2 krt/vuosi ja teen sen hyvällä omallatunnolla. Hiilijalanjälkeni ei lentojen kanssakaan tule koskaan yltämään samalle tasolle kuin autollisen lapsiperheen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen vela sinkku, en omista autoa (kuljen pääosin kävelemällä ja metrolla), olen kasvissyöjä, kierrätän ja ostan miellään kaiken mitä voin käytettynä (poislukien alusvaatteet,  sukat, kengät ja elektroniikka). Ostan tavaroita vaan tarpeeseen ja esim. elektroniikkaa käytän niin kauan kuin se toimii, en päivitä siis uusiin malleihin huvin vuoksi. Ulkomaille lennän 0-2 krt/vuosi ja teen sen hyvällä omallatunnolla. Hiilijalanjälkeni ei lentojen kanssakaan tule koskaan yltämään samalle tasolle kuin autollisen lapsiperheen.

Kiitos asiallisesta vastaukesta, juuri tälläisiä halusin kuulla. Ihan tuomitsematta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap ei ymmärrä ns. isoa kuvaa. Kuluttajat ohjaavat tuotantoa. Kun kulutat, kierrätät ja vaadit parempia vaihtoehtoja, niin niitä aletaan tarjota. Viimeisen 10v ajalta tästä on valtavasti esimerkkejä, ja lisää on tulossa.

Ihminen ei ymmärrä muutosta silloin, kun elää sitä itse. Varsinkin sivistymättömälle (historian tuntemus huono) on vaikea ymmärtää hiljaista, massojen ajamaa muutosta. Niitä on tapahtunut aina, ja tapahtuu edelleen.

Ota vähän vähemmän ensi kerralla. Jorinassasi ei ole mitään järkeä.

Vierailija

Minulla ei tule olemaan lapsia, joten lennän ihan hyvällä omallatunnolla niin paljon kuin haluan. Ekologinen perintöni tulee kuitenkin olemaan monin verroin ahkerintakaan kierrättäjämmmaa pienempi. Kun luovun arvokkaimmasta asiasta, mitä nainen voi saada, olen mielestäni tehnyt tarpeeksi suuren uhrauksen ympäristön eteen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat