Lapsen synttärit: tuleeko vanhempien ruokarajoitteet juomioida?
Lapsemme synttäreille tulee vieraaksi sellaisia lapsia, joiden vanhemmat jäävät myös juhliin, vaikka kaverisynttärit pääosin ovatkin. Tiedän, että yhden lapsen (ja lapsi myös) vanhemmat ovat terveysintoilijoita, jotka eivät syö sokeria eikä mitään viljaa.
Pitääkö minun tehdä heitä varten omat tarjoilut? Heillehän ei käy mikään gluteeniton vaan pitää olla viljaton eli käytännössä joku raakakakku. Entä suolaiset... en kehtaa mitäön porkkanaa ja kurkkua tarjota. Help.
Kommentit (31)
Suolainen viljaton piirakka on helppo tehdä ja maistuu ihan "normaaleillekin". Pohjaan manteli ja kookosjauhoa, kooskosöljyä. Täytteeksi suolaisen piirakan täytteet ja muna"maitoon", munat ja 2dl kookoskerma. On myös samalla maidoton.
Vierailija kirjoitti:
Talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan. Eli toki huomaavaista jos huomoita kaikki vieraat, mutta mitään kovin ihmeitä varmasti kukaan ei odota saavansa; onhan kyse ensi-sijaisesti lapsen synttäreistä, jolloin pääosissa on lasten huomioiminen mahdollisimman hyvin.
Samaa mieltä. Eiköhän nuo sitäpaitsi ole jo tottuneet, ettei sitä heidän terveysintoiluruokaa ole aina tarjolla. Tilanne kun on se, että käsitys ruoan terveellisyydestä tuntuu jokaisella olevan omansa.
Vierailija kirjoitti:
Asiaan liittyen. Eikö näille viljattomille sitten käy gluteenitonkaan tarjottava?
No viljaton tarkoittaa, että ei viljoja. Gluteenittomassa tuotteessa voi olla vaikka vehnää, josta on vaan gluteeni poistettu, se ei ole silloin viljaton.
Voi kääk, ei oikeasti pysty mitenkään huomioimaan kaikkien tarpeita. Lastenkutsulla tärkeimpiä vieraita on ne lapset. Heille sopivaa tarjottavaa ja thats it.
Helppo kirjoitti:
Suolainen viljaton piirakka on helppo tehdä ja maistuu ihan "normaaleillekin". Pohjaan manteli ja kookosjauhoa, kooskosöljyä. Täytteeksi suolaisen piirakan täytteet ja muna"maitoon", munat ja 2dl kookoskerma. On myös samalla maidoton.
Kookos maistuu läpi tällaisesta todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen kyllä jotain hedelmävartaita tarjolle ja kasvis-juusto-lihapullatikkuja. Tiedän, etteivät ilmoita rajoitteestaan, mutta muissa tilanteissa ovat voimakkaasti tuoneet ruokavalionsa esiin ja heidän lapsen synttäreillä ei ollut mitään ns. normaalia lastenkutsujen tarjottavaa. Vain kasviksia ja hedelmiä sekä raakakakku (jota kukaan lapsia ei suostunut syömään).
Ap
En hommaisi tarvittavia erikseen jos erityistoiveita/-ruokavalio ilmoiteta.
Sama, mutta voisin lykätä pöytään hedelmä ja vihanneslautaset.
Olen tehnyt kesäjuhliin aina ison satsin hedelmäsalaattia. Maistuu aikuisille, lapsille, vegaaneille ja laihduttajille!
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kesäjuhliin aina ison satsin hedelmäsalaattia. Maistuu aikuisille, lapsille, vegaaneille ja laihduttajille!
Hedelmissä on sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmissä on sokeria.
Mitä sitten? Niin on kermakakussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmissä on sokeria.
Mitä sitten? Niin on kermakakussakin.
Luepa tämän ketjun aloitus.
Asiaan liittyen. Eikö näille viljattomille sitten käy gluteenitonkaan tarjottava?