Vierailija

Ihan kuin se olisi joku pyhä velvollisuus kuluttaa ikävuodet 20-25 juhlien.

• ylös 12
  • alas 1

Kommentit (19)

Vierailija

Eihän bileiden karttaminen tarkoita sitä, etteikö olisi kavereita. Tuollaiset aikuiset hengaavat keskenään ja osaavat pitää yhdessä hauskaa ilman alkoholia.

• ylös 24
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan se poikkeavaa. Ja surullista, jos ei ole kavereita.

Ei kaikki tarvitse kavereita. Osa ihmisistä ovat erakkoluonteita ja siinä ei ole mitään surullista.

Ja se, että ei biletä ei tarkoita ettei olisi kavereita :D

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

En oikein jaksa uskoa siihen, että olisi niin erakko, etteikö jotenkin tarvitsisi toisia. No man is an island.

• ylös 3
  • alas 13
Vierailija

Helposti sellainen ihminen on vähän paheksuva ja niuho. Voi tietenkin olla olemattakin, mutta monet on. Paheksutaan sellaista mistä ei itsellä ole kokemusta. Alkoholin juomisella on positiivisia sosiaalisia vaikutuksia monen elämään. Se on oikeasti helvetin hauskaa ja auttaa tutustumaan ihmisiin. Joillakin tietenkin menee överiksi, mutta suurimmalla osalla ei.

• ylös 0
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi poikkeavuuteen pitää suhtautua negatiivisesti? On poikkeavaa menestyä, mutta ei sekään ole huono juttu.

Mulle naureskellaan työpaikalla koska olen 21 ja elän aika rauhallista elämää, mutta enpä sitten tiedä olisinko sen onnellisempi jos viettäisin viikonloput baarissa lenkkipolun ja kahviloiden sijaan. Bile-elämäkin tuli koettua 18-vuotiaana ja olihan se silloin hauskaa, mutta siihen kyllästyy kyllä vuodessa.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Olisi kiva, jos voisi tavata toisia ihmisiä myös ilman mitään avittavia aineita. Tai ehkä nyt kahvia kumminkin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos voisi tavata toisia ihmisiä myös ilman mitään avittavia aineita. Tai ehkä nyt kahvia kumminkin...

Tottahan sitä voi mutta tilanteet pysyy silloin paljon muodollisempana. Ei avauduta ja tutustuminen on paljon hitaampaa.

Vierailija

Mulla tuo tuli/tulee pääsääntöisesti siitä, että aika monelle nuorella henkilöllä joka ei biletä ja/tai juo alkoholia on kova tarve nostaa itseään jalustalle ja tehdä asiasta ongelma. Esimerkiksi opiskelija-aikoina oli aina joku alkoton valittamassa, että yhyy kun ei ole meille alkotoomille tekemistä ja voi ei kun niin tuputetaan tätä alkoholia näissä bileissä.

Itse en juonut kolmena ensimmäisenä opintovuonna tippaakaan. Kävin kavereiden kanssa etenkin fuksivuonna kaikissa bileissä, mutta lähdin kotiin muutaman tunnin jälkeen, kun promillet muilla alkoivat nousta. Hauskaa oli, aina. Mukissa mulla oli aina mehua tai limpparia, eikä ketään kiinnostanut, etten juonut alkoholia kun en kulkenut ympäriinsä julistamassa, kuinka MINÄ EN JUO TÄNÄÄN MITÄÄN.

Alkottomuus ja bileettömyys on täysin ok. Itsekehu näistä jutuista tai ongelman tekeminen siitä, että muut juovat tai biletyävät, on typerää.

• ylös 3
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi poikkeavuuteen pitää suhtautua negatiivisesti? On poikkeavaa menestyä, mutta ei sekään ole huono juttu.

Mulle naureskellaan työpaikalla koska olen 21 ja elän aika rauhallista elämää, mutta enpä sitten tiedä olisinko sen onnellisempi jos viettäisin viikonloput baarissa lenkkipolun ja kahviloiden sijaan. Bile-elämäkin tuli koettua 18-vuotiaana ja olihan se silloin hauskaa, mutta siihen kyllästyy kyllä vuodessa.

Jos olet kyllästynyt vuodessa, niin olet kyllä bilettänyt väärin!!

• ylös 3
  • alas 11
Vierailija

Veikkaisinpa niin monen suhtautuvan moiseen vähintään oudoksuen siksikin, että monet pahimmista bilettäjistäkin tuntuvat ajattelevan, että täytettyään esim. 30 on heidän elämässään se ns. huolettomampi elämänvaihe ohi, minkä jälkeen loppuelämä onkin kiveen kirjoitettu kihloihin-naimisiin-asuntolaina-lapsia-lapsenlapsia. Moni kokee, että ainoa hetki elämässä oikeasti "elää", nähdä ja kokea, matkustella jne., on nimenomaan nuorena, juurikin esimerkiksi opiskeluvuosina, koska myöhemmässä elämänvaiheessa sitä menoa saattaa vähän jarruttaa esimerkiksi juurikin ne lapset, tai ihan vaikka vain vakityö.

Itsekin nautin alkoholia aina toisinaan, ja pidän paljon esim. kaveriporukkani ns. tyttöjenilloista, mutta baarissa en ole koskaan käynytkään. Monet kaverini kyllä käyvät (myös festareilla ja muissakin ryyppäjäisissä), mutta itse olen sen verran syrjäänvetäytyvämpi tapaus etten moisissa viihtyisi. Mutta ymmärrän kyllä kavereideni menohalun; ovat kaikki sen luonteisia, että ihan varmasti jokaisella on lapset vähintään tuloillaan jo 10 vuoden päästä. Itse puolestani olen siitä "onnellisessa" asemassa, etten ole juurikaan perhe- saati parisuhdeihmisiä, joten minun elämäntyylini ei niinkään katso ikää. Minulla ei ole niin pakottavaa tarvetta olla koko ajan menossa, sillä sellaista elämää elellen mistä minä nautin ei ole väliä onko ikää 25 vai 45.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo tuli/tulee pääsääntöisesti siitä, että aika monelle nuorella henkilöllä joka ei biletä ja/tai juo alkoholia on kova tarve nostaa itseään jalustalle ja tehdä asiasta ongelma. Esimerkiksi opiskelija-aikoina oli aina joku alkoton valittamassa, että yhyy kun ei ole meille alkotoomille tekemistä ja voi ei kun niin tuputetaan tätä alkoholia näissä bileissä.

Itse en juonut kolmena ensimmäisenä opintovuonna tippaakaan. Kävin kavereiden kanssa etenkin fuksivuonna kaikissa bileissä, mutta lähdin kotiin muutaman tunnin jälkeen, kun promillet muilla alkoivat nousta. Hauskaa oli, aina. Mukissa mulla oli aina mehua tai limpparia, eikä ketään kiinnostanut, etten juonut alkoholia kun en kulkenut ympäriinsä julistamassa, kuinka MINÄ EN JUO TÄNÄÄN MITÄÄN.

Alkottomuus ja bileettömyys on täysin ok. Itsekehu näistä jutuista tai ongelman tekeminen siitä, että muut juovat tai biletyävät, on typerää.

Miten se on itsensä jalustalle nostamista että nostaa esille sen että opiskelijoiden ohjelmasta aika iso osa on ördäämistä, ja se voi olla ongelma jos haluaa tutustua uusiin tyyppeihin muttei syystä tai toisesta voi tai halua juoda? Kirjoitat että lähdit itsekin parissa tunnissa kun muilla alkoi promillet nousta. Muut jatkoivat tutustumista ja bondaamista.

Kyllä muakin ärsyttää kun olen aloittamassa uuden alan ja syksyllä pitää osallistua viikon verran ryyppäjäisiin joka ilta jos haluaa päästä tutustumaan opiskelukavereihin. En ole mikään absolutisti, mutta viihdyn silti paremmin tilaisuuksissa joissa pidetään hauskaa hillityt promillet veressä.

Vierailija

Olen 21 ja tykkään olla yksin. En halua viettää aikaa kenenkään kanssa vaan haluan olla yksin kotona. Se on minulle laatuaikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos olet kyllästynyt vuodessa, niin olet kyllä bilettänyt väärin!!

Mulla on vaan muuta sisältöä elämässä jota arvostan enemmän. Opiskelun, töiden ja muiden velvollisuuksien jälkeen mulle ei jää paljon vapaa-aikaa, ja bilettäminen veisi siitä niin ison osan ettei se ole sen arvoista. Seuraavana päivänä kun tuppaa väsyttämään valvomisen takia vaikkei joisikaan.

Vierailija

Itsekin nuoriaikuinen(21v.) ja menen juhliin noin 3 kertaa vuodessa, enkä silloinkaan örvellä, joku pari kolme juomaa ja yleensä lähden klo12-2, siinä vaiheessa porukka on niin kännissä ettei niistä ole seuraksi eivätkä huomaa jos lähtee :)

Muuten pidetään kavereiden kanssa peli tai leffamaratooneja jotka kestävät koko yön, niitä jaksaakin ja on todella hauskaa. Jospä ap voisit hostata jotain ei juomiseen liittyvää mukavaa tapahtumaa itse :)

Vierailija

Ite oon miettinyt samaa. En juo, koska ei kiinnosta juoda. Näyttää olevan suuri ongelma aika monelle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.