Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnon lohikeiton/kalakeiton ohje!

Vierailija
23.02.2006 |

Olen tosi huono laittamaan kalaruokia ja yleensä tuleekin väännettyä uunissa.. Nyt haluaisin kokeilal kalakeittoa. Mikä olis helppo ja hyvä ohje? maitoon vai veteen? Ruoka-aineet? Mausteet?Kiitos kaunis jo valmiiksi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteina sitruunapippuri, tilli, sipuli yms.

Ja lopuksi kermaa!!!!

Vierailija
2/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita

keittojuureksia

pippuria

lohisuikaleita

suolaa

kiehauta kypsäksi perunat ja muut aineet ja lisää lopuksi tilli, kuohukerma ja voi nokara. nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailen yleensä mutu -tuntumalla joten ohjeet ovat sitten sen mukaiset.. =)

4 - 5 perunaa

3 porkkanaa

1 sipuli

1 pss pakastelohikuutioita

1 purkki ruokacremeä

vettä, kokonaisia maustepippureita, ruisleivän viipale ja kalaliemikuutio

Vettä kattilaan kiehumaan litran verran. Kuoritaan perunat ja porkkanat, paloitellaan, lisätään kattilaan kun vesi kiehuu. Itse tykkään enemmän sattumista, joten otan vettä pois niin että sitä jää noin sentin pari juuresten " päälle" .

Tämän jälkeen mukaan kalaliemi kuutio ja kuorittu sipuli (itse laitan kokonaisena, kaikki eivät pidä sipulin paloista ja näin tulee makua yhtälailla, helppo nostaa pois kun keitto on valmista). Perään vielä maustepippureita omantunnon mukaan.

Keitellään n. 5 minuuttia ja lisätään lohikuutiot ja ruisleivän viipale (tulee paljon hyvää makua lisää, uskokaa pois). Leivän voi jättää tietysti pois jos haluaa.

Kun perunat ja porkkanat ovat kypsiä, leipä pois ja lisätään purkillinen ruokacremeä. Annetaan kuumeta ja eikun syömään =).

Vierailija
4/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei liemeksi kermaa, vaan vettä+Koskenlaskijaa.