Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Syöttekö silloin kun on nälkä, vai noudatatteko ruoka-aikoja ja syötte kellon mukaan? Vai onko ruoka-aikana nälkä? Itselläni on paino ollut nousussa. Mietin että miten tuo olisi oikeasti järkevintä tehdä. Pitäisikö luottaa omiin tuntemuksiin ja syödä vasta kun tulee nälkä, vai pitäisikö syödä niin usein ja sopivia annoksia, ettei varsinaisesti tule edes koskaan nälkä.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (14)

Vierailija

Yleensä niin että syön kun on nälkä. Pakkosyöminen ei onnistu jotenkin. Mutta jos tuntuu ettei nälkä tule millään niin saatan syödä jotain pientä esim. rahkan ja hedelmän tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Syön kun on nälkä, mutta ei saa olla liian kova nälkä ettei tule syötyä liikaa. Vatsa saa vähän murahtaa.

Vierailija

Minulla on nälkä silloin kun on ruoka-aika, normaalipäivänä siis. Keho on tottunut ruokailuväleihin. Jos on enemmän kulutusta niin nälkä tulee nopeammin, silloin otan ylimääräisen välipalan.

Vierailija

Minulla on ruoka-ajat, mutta ne on muodostuneet sellaisiksi, että silloin alkaa jo olla vähän nälkä. En siis syö väkisin. Liian nälkäisenä syön liikaa eikä siitä seuraa muuta kuin huono olo.

Vierailija

Syön kun on nälkä mutta mulla on melkein aina nälkä kun on ruoka- aikakin eli 5 kertaa päivässä annettava lapselle ruokaa ja syön itse samalla. Jos eläisin yksin niin en todellakaan kellosta katsoisi koska söisin vaan omien tuntemusten mukaan.

Vierailija

Syön yhden lämpimän aterian päivässä, n klo 14. Esim tänään olen juonut aamukahvin klo 7.30 ja söin yhden voileivän. Olen siivonnut ja tehnyt pihahommia koko aamupäivän, nyt on sellainen olo että kohta voisi syödä jotain. Syön kuitenkin vasta klo 15 kun mies tulee reissusta. Siedän nälän tunnetta tosi hyvin, juon vaikka lasillisen vettä. Nälkä ei kauheasti haittaa minua enkä tule esim kiukkuiseksi niin kuin jotkut. Sitten kun syön, se on ihan reipas annos kotiruokaa. Tänään laitetaan uusia perunoita, voi-sipulikastiketta, grillataan pihvit ja teen ison salaatin lisäksi. Jälkiruokaihminen en ole ollenkaan, voin ottaa esim palan suklaata ja se riittää.
En syö lainkaan juustoja enkä sipsejä.
Jokaisen on varmaan löydettävä se itselle hyvä rytmi syömiseen, eikös laihduttaessa pitäisi syödä pieniä annoksia säännöllisesti? Minä olen syönyt näin vuosikaudet ja olen pysynyt 53 kiloisena.

Vierailija

Syö mahdollisimman säännöllisin väliajoin ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä.

Juoni tulee TÄSSÄ: jos lounaalla ei ole nälkä, söit AAMUPALALLA LIIKAA (vähennä siis jotain aamupalasta).

Sama jos päivällisellä ei ole varsinaisesti nälkä, syö jatkossa lounaalla vähemmän tai pienempi välipala.

Tässä kirjoituksessa en tarkoita nälällä mitään nälkäkuoleman partaalla horjumista kera matalien verensokereitten. Enkä mitään "söisin vaikka hevosen" nälkää. Vaan sellaista normaalia näläntunnetta, joka saa ihmisen valmistamaan ruokaa.

Tietenkin jätä pois kaikki turhat napostelut ja herkut.

Jos alat kuullostella että onkohan nyt nälkä vai pitäisikö vain ottaa välipalakeksi ja tehdä ruoka sitten vasta tunnin kuluttua niin suossa ollaan.

Vatsa tottuu jo viikossa ihan vain hivenen pienempiin ruoka-annoksiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juoni tulee TÄSSÄ: jos lounaalla ei ole nälkä, söit AAMUPALALLA LIIKAA (vähennä siis jotain aamupalasta).

Sama jos päivällisellä ei ole varsinaisesti nälkä, syö jatkossa lounaalla vähemmän tai pienempi välipala.

Tässä kirjoituksessa en tarkoita nälällä mitään nälkäkuoleman partaalla horjumista kera matalien verensokereitten. Enkä mitään "söisin vaikka hevosen" nälkää. Vaan sellaista normaalia näläntunnetta, joka saa ihmisen valmistamaan ruokaa.

Jos alat kuullostella että onkohan nyt nälkä vai pitäisikö vain ottaa välipalakeksi ja tehdä ruoka sitten vasta tunnin kuluttua niin suossa ollaan.

Mun päivät on aika epäsäännöllisiä. Välillä syön aamupalan kuudelta ja välillä kymmeneltä. Enkä halua alkaa heräämään vapaapäivänä kuudelta että pysyisin rytmissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi siinä olisi suossa jos kuulostelisi että onko nälkä? Eikö tuo ole se luonnollisin tapa? Äitini noudattaa aivan orjallisesti ruoka-aikoja. Hätäilee kotiin kokkailemaan ja tekee ruokaa vaikka kenelläkään ei olisi edes nälkä, ei hänellä itselläänkään. Päivät on kyllästyttäviä kellon kanssa juoksemisia vaikka on eläkkeellä ja paino ei kun nousee vaikka todellakin noudattaa tuota rytmiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi siinä olisi suossa jos kuulostelisi että onko nälkä? Eikö tuo ole se luonnollisin tapa? Äitini noudattaa aivan orjallisesti ruoka-aikoja. Hätäilee kotiin kokkailemaan ja tekee ruokaa vaikka kenelläkään ei olisi edes nälkä, ei hänellä itselläänkään. Päivät on kyllästyttäviä kellon kanssa juoksemisia vaikka on eläkkeellä ja paino ei kun nousee vaikka todellakin noudattaa tuota rytmiä.

No eihän sitä tarvitse kuulostella, elää vaan eteenpäin ja syö sitten kun nälkä alkaa tuntumaan.