Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys vegaaneille hyönteisistä

Vierailija
21.05.2016 |

Mietiskelin vain ajatusmaailmaanne ja mietin, että voitteko tappaa esim. Iholle tulevia hyttysiä ja mäkäräisiä? Entä voitteko käyttää näille tarkoitettuja karkotteita? Entä jos kirvat ovat vallanneet jonkin kasvinne, voitteko myrkyttää niitä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä rotat?

Vierailija
2/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka miettimistä. Ehkä joskus pääset olennaisten kysymysten ääreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka miettimistä. Ehkä joskus pääset olennaisten kysymysten ääreen.

Miksi ei saa kysyä? Ihan aiheellinen kysymys.

Vierailija
4/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vegaani, joskin ehkä hieman "kerettiläinen", kun mahdollisesti voisin jopa syödä hyönteisiä. Mielestäni olisi hyvä, jos hyönteisten syönnistä tulisi tavallista. Se olisi parempi kuin älykkäiden eläinten kiduttaminen.

Jonkin aikaa sitten tosin söin kokeeksi etanoita, ja siitä jäi jotenkin huono omatunto. En tiedä, mitä käytännössä tapahtuisi, jos hyönteisruokaa tulisi kauppoihin.

Vierailija
5/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vegaani, joskin ehkä hieman "kerettiläinen", kun mahdollisesti voisin jopa syödä hyönteisiä. Mielestäni olisi hyvä, jos hyönteisten syönnistä tulisi tavallista. Se olisi parempi kuin älykkäiden eläinten kiduttaminen.

Jonkin aikaa sitten tosin söin kokeeksi etanoita, ja siitä jäi jotenkin huono omatunto. En tiedä, mitä käytännössä tapahtuisi, jos hyönteisruokaa tulisi kauppoihin.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi 😊. Ymmärsinkö oikein, että sinä voit tappaa iholle tulevat hyönteiset?

Ap

Vierailija
6/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ruokavalion suhteen, mutta en muuten. Harrastan aktiivisesti metsästystä ja en näe asiassa ongelmaa sen suhteen.

Vierailija
7/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani ruokavalion suhteen, mutta en muuten. Harrastan aktiivisesti metsästystä ja en näe asiassa ongelmaa sen suhteen.

Miksi olet sitten vegaani jos kuitenkin harrastat eläinten huvitappamista? Ymmärrän metsästyksen jos se tulee omiin tarpeisiin eikä eläintä tapeta vain tappamisen ilosta.

Vierailija
8/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vegaanien vouhotus "antaa eläinten elää lajityypillisesti" loppuu siihen kun itikkaparvi tulee sotkemaan kesäillan suunnitelmat terassilla.

Vierailija
9/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että vegaanien vouhotus "antaa eläinten elää lajityypillisesti" loppuu siihen kun itikkaparvi tulee sotkemaan kesäillan suunnitelmat terassilla.

Kestikö kauan että keksit tällaisen hienon skenaarion, millä paljastaa vegaanien valheellisuus ja tekopyhyys? :D :D :D

Vierailija
10/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestikö kauan että keksit tällaisen hienon skenaarion, millä paljastaa vegaanien valheellisuus ja tekopyhyys? :D :D :D

Eihän itse kysymykseen ole vastannut yksikään vegaani. Silloin ei voi muuta kuin olettaa. Sitä voi sitten miettiä, miksi ei vastata. Onko se sitten se valheellisuus ja tekopyhyys?

Vierailija
11/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapa hyönteisiä, vaan hätistelen ne huitomalla pois. Jos itikka on ehtinyt aloittaa imemisen, annan sen ruokailla loppuun. Kerrostaloasujana kirvat eivät ole ongelmana, ja ikkunoissa on verkot kärpäsiä varten. Sisälle eksyneet ryömijät vien ulos.

Vierailija
12/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kasvissyöjä mut pari tuttua on. Harva heistä on mikään ehdoton. Pääasia kai siinä on että vältetään tuotantoeläimiä joita kasvatetaan ruuan vuoksi. Eli metsästyksessä ei ole monen mielestä mitään pahaa. Ja osa ei yksinkertaisesti pidä lihan mausta. Joskus kaveri minun jauhelihaa maistoi kun näytti kuulemma hyvältä mut totesi ettei ollut hyvää ja jatkoi tofunsa parissa:)

Eettisistä syistä lihaa välttävät eivät myöskään arvostele muiden valintoja. Esim. jos kaikki lihaa syövät vähentäisivät lihan kulutuksen puoleen, niin sillä olisi sama vaikutus kuin puolet lihansyöjistä rupeisi kasvissyöjiksi:) Ensimmäinen on varmasti helpompi saavuttaa niin miksi olla niin ehdoton jos oikeasti haluaa vähentää lihan kulutusta.

Aloittaja tuntuu itse kehittävän ongelman mitä ei oikeasti ole:)

Vierailija
13/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän itse kysymykseen ole vastannut yksikään vegaani. Silloin ei voi muuta kuin olettaa. Sitä voi sitten miettiä, miksi ei vastata. Onko se sitten se valheellisuus ja tekopyhyys?

Valheellisuutta ja tekopyhyyttähän on jonkun tuotantoeläimiä liukuhihnalla syövän kysely tappaako vegaani hyttysiä? Itse tapan kyllä. Oliko sulla muita kysymyksiä?

Vierailija
14/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valheellisuutta ja tekopyhyyttähän on jonkun tuotantoeläimiä liukuhihnalla syövän kysely tappaako vegaani hyttysiä? Itse tapan kyllä. Oliko sulla muita kysymyksiä?

Suhtautumisesi täysin asialliseen kysymykseen on hyökkäävä, miksi? Mitä pahaa on kysyä kun aihe itselle on oudompi. Tuotantoeläinnäkökulman ymmärrän kyllä täysin. Tarkoitukseni ei ollut, että tästä tulee jokin rähinäketju vaan laajentaa tietämystäni miten ajattelette. Ilmeisesti liikaa vaadittu asiallinen keskustelu aiheesta.

Ap

Vierailija
15/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapa hyttysiä, huitasen pois. karkoitetta voin käyttää, mutta en myrkytä eläimiä. Rottia torjun siisteydellä, eli en kaada ruokaa pönttöön. Hiiret poistan asunnosta loukuilla, joihin jäävät elävinä, vien ne sitten metsään riittävän kauan. Hämähäkit kannan paperin päällä ulos. Muurahaisten reitille ripottelen kanelia. Sisälle tulleen kärpäsen saa ulos sytyttämällä kuistille valot ja pimentämällä asunnon, kärpäset lentää aina valoon.

Kituva eläin täytyy mielestäni tappaa ja haluaisin pystyä tappamaan esim. kissan tai peuran, jos ajaisin kolarin. En tiedä, kun ei ole kohdalle sattunut.

Vierailija
16/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tapa hyönteisiä, vaan hätistelen ne huitomalla pois. Jos itikka on ehtinyt aloittaa imemisen, annan sen ruokailla loppuun. Kerrostaloasujana kirvat eivät ole ongelmana, ja ikkunoissa on verkot kärpäsiä varten. Sisälle eksyneet ryömijät vien ulos.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Vaikutat eläinrakkaalta ihmiseltä todellakin 😊

Ap

Vierailija
17/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tapa hyttysiä, huitasen pois. karkoitetta voin käyttää, mutta en myrkytä eläimiä. Rottia torjun siisteydellä, eli en kaada ruokaa pönttöön. Hiiret poistan asunnosta loukuilla, joihin jäävät elävinä, vien ne sitten metsään riittävän kauan. Hämähäkit kannan paperin päällä ulos. Muurahaisten reitille ripottelen kanelia. Sisälle tulleen kärpäsen saa ulos sytyttämällä kuistille valot ja pimentämällä asunnon, kärpäset lentää aina valoon.

Kituva eläin täytyy mielestäni tappaa ja haluaisin pystyä tappamaan esim. kissan tai peuran, jos ajaisin kolarin. En tiedä, kun ei ole kohdalle sattunut.

Arvostan, todellakin 😊

Ap

Vierailija
18/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautumisesi täysin asialliseen kysymykseen on hyökkäävä, miksi? Mitä pahaa on kysyä kun aihe itselle on oudompi. Tuotantoeläinnäkökulman ymmärrän kyllä täysin. Tarkoitukseni ei ollut, että tästä tulee jokin rähinäketju vaan laajentaa tietämystäni miten ajattelette. Ilmeisesti liikaa vaadittu asiallinen keskustelu aiheesta.

Ap

Tämä kysymys tulee vastaan kerran kuussa ja sen tarkoitus on osoittaa, että hyttysiä tappava vegaani on yhtälailla murhaaja kuin arvostelemansa tuotantoeläinten hyväksikäyttäjät ja teollinen lihantuotanto on siksi 100% jees.

Vierailija
19/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani vaan laktovegetaristi. En tapa kuitenkaan mitään eläimiä, en "edes" hyttysiä. Se ei vain kuulu maailmankuvaani noin vain tappaa elämää.

Yleensä kesällä maalla iltaisin istuskellessa huidon koivun oksalla jos hyttysiä on liikaa.

Vierailija
20/40 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tykkäisitte jos taloyhtiössänne olisi joku tuholaisongelma, joka vaatii koko talon myrkytyksen onnistuakseen (esim. turkiskuoriaiset)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan