Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykedeelit ja mielenterveys

Vierailija
20.05.2016 |

En jaksaisi tätä toistuvaa masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä enää. Olen kyllä ollut onnellinen, mutta teini-iästä asti noin parin vuoden välein masennus ja ahdistuneisuus äityy niin pahaksi, ettei opiskelu tai työnteko onnistu. Tuntuu ettei tällainen elämä ole enää minkään arvoista, kun ei osaa enää luottaa että elämä kannattelisi. Viime masennuskaudella itsemurhan partaalla päätin, että tästä suosta vielä noustaan, mutta jos vielä putoan niin se on kerrasta poikki. Täällä kuilussa siis taas ollaan, hirttosilmukka valmiina kaapissa odottamassa "sitä hetkeä".

Hoidon piirissä siis olen, mutta jos ei terapiasta tai lääkärin napeista ole apua, niin olen kuitenkin vielä pohtinut josko kokeilisin psilosybiinisieniä. Jos joku täällä on lääkinnyt itseään esim. LSD:llä tai psilobysiinisienillä kuulisin mieluusti millainen kokemus oli? Jonkinlainen "valaistuminen", itsensä hyväksyminen ja ongelmien perspektiiviin saaminenhan olisi tavoitteena, mutta vaikka pohjalla ollaan, tiedän että aina voi mennä paskemminkin ja pelottaa jos mieli järkkyy entisestään. Ja päihteisiin on niin helppo paeta ahdistusta, mutta päihdeongelmaa en tähän päälle vielä kaipaa (vaikka sellainenkin elämä välillä houkuttelee..) Tarkoitus ei siis olisi viettää viikonloput sienissä vaan kokeilla avaisiko trippi jotain lukkoja.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, arvostan ajatustasi taustalla, mutta mietihän vielä ihan muutaman sekunnin ajan, että onko tällainen sivusto ihan oikea alusta lähteä pohtimaan tuollaisia maailmaa mullistavia entiteettejä?

Tämä forum edustaa ihan kaikkea muuta, mitä sienet tai LSD-25.

Löydät internetistä varmasti tietoa, jos jaksat etsiä. Tarpeeksi iso annostus esim. luonnossa esiintyviä psykedeelejä muuttaa maailmankuvasi. Onko se hyvä tai huono, se on mahdotonta sanoa kenekään ulkopuolisen.

Omalla kohdallani mikään asia maailmassa ei ole ollut yhtä merkityksellistä kuin ns. psykedeelinen tietoisuus. Mutta minulla ei ole kokemusta masennuksesta sairautena. Huolestuttavaa on se, että länsimaissa masentuminen on todella isolla tasolla.

Vierailija
22/25 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana noin kymmenen sessiota LSD:tä ja niin vain taakse jäivät alkoholi sekä vakava masennus. Sitä ennen olin juonut vuosia lähes joka ikinen päivä. En edes käsitellyt alkoholismiani varsinaisesti, koska vaikka päättäisitkin mitä "hauat käsitellä", niin moinen on turhaa - se antaa mitä antaa, trippivahti toki helpottaa jos tarve on nimenomaan yhtä ongelmakohtaa rassata. Itse antaisin kuitenkin mennä vapaalla. Myös huonot tripit ovat olleet opettavaisia, kenties jopa ehkä enemmän kuin ne hyvät tai loistavat.

En mitenkään voi olla suosittelematta. Toivon vain, että olisin kokeillut aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, arvostan ajatustasi taustalla, mutta mietihän vielä ihan muutaman sekunnin ajan, että onko tällainen sivusto ihan oikea alusta lähteä pohtimaan tuollaisia maailmaa mullistavia entiteettejä?

Tämä forum edustaa ihan kaikkea muuta, mitä sienet tai LSD-25.

Löydät internetistä varmasti tietoa, jos jaksat etsiä. Tarpeeksi iso annostus esim. luonnossa esiintyviä psykedeelejä muuttaa maailmankuvasi. Onko se hyvä tai huono, se on mahdotonta sanoa kenekään ulkopuolisen.

Omalla kohdallani mikään asia maailmassa ei ole ollut yhtä merkityksellistä kuin ns. psykedeelinen tietoisuus. Mutta minulla ei ole kokemusta masennuksesta sairautena. Huolestuttavaa on se, että länsimaissa masentuminen on todella isolla tasolla.

Masennus on tosiaan yleistä. Kokeillaan saako täällä sanoa mikä varmasti tehoaa siihen, kannabis.

Vierailija
24/25 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ensimmäisillä kerroilla kannattaa kyllä olla mukana asiantunteva henkilö eli "matkaopas". Monella ensimmäinen psykedeelikokemus on niin outo tai pelottava, että jää usein myös viimeiseksi. Psykedeeliterapiaa käyttävät Suomessakin jo monet ammattilaiset, mutta eivät tietenkään uskalla ainakaan omalla nimellään mainostaa. Lähinnä sattumankauppaa, että löytää terapiatyötä tekevän henkilön joka tekee myös psykedeeliterapiaa.

Vain yhden sivuston löysin, mutta terapeutti on pääkaupunkiseudulla, joten ei itelle onnistu... https://psykedeeliterapiaa.com

Vierailija
25/25 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jo mielenterveyden kanssa ongelmia, niin omatoiminen psykedeeleillä lääkitseminen ei ole välttämättä mikään paras juttu. Saattaahan se avata silmät näkemään jotain ongelmia paremmin, mutta saattaa pistää asiat vielä pahemmin solmuun. Eikä se sitterikään autuaaksi tee. Sieltähän ei tule sitä mitä sinä haluat, vaan tulee mitä tulee. Usein vahvistaa niitä oloja mitä sulla on jo muutenkin taka-alalla meneillään.

Uskomatonta miten moni täällä suosittelee sieniä ja rauhoittavia lääkkeitä yhtä aikaa käytettäväksi. Älä sekakäytä. Jos et voi olla ilman bentsoja, niin sitten odota niin kauan että olet siinä kuosissa että pärjäät ilman ja kokeile psykedeelejä vasta sitten.

Itse olen ollut yhdellä tripillä lsd:stä ja se oli siihen aikaan kun mielenterveys oli kutakuinkin vakaa. Epästabiilissa tilanteessa en olisi missään nimessä ottanut. Kokemus avasi maailmankuvaani hieman, mutta ei mitenkään merkittävästi. En usko että opin tripistä mitään sellaista, mitä en olisi ajan kanssa muutenkin oppinut.

Ei se ole mikään läpihuutojuttu. Siinä leikitään omalla psyykeellä kuitenkin.