Maailma on paha paikka.
Työssäni, vapaa-ajallani, TVstä, lehdistä, netistä, ystäviltäni jne. saan koko ajan huonoja uutisia. Katastrofeja, pandemia-pelkoa, työttömyyttä, työssä uupumista, eroja, pettämistä, sairautta, väsymystä jne...
Ei jää kerta kaikkiaan mitään muuta, kuin usko Jumalaan. Usko siihen, että jonain päivänä asita ovat hyvin. Enkä usko sen tapahtuvat edes tässä ajassa, vaan vasta Kotona Taivaassa.
Ihmettelen, miten joku, jolla ei ole varmuutta Jeesuksen pelastuksesta, pysyy " kasassa" ?
Kommentit (31)
Morre:
Olisi kiva, jos asiallisia elämänkatsomusfoorumeita olisi enemmänkin.
hyväksyisin täysin islamin uskon ja ateistisen katsomuksen? Eli mun kristittynä pitäis sanoo, että hyväksyn nää opit? Eihän ihmistä saakkaan tuomita, mutta nää harhat kyl..;))
harriet_:
Morre:
Olisi kiva, jos asiallisia elämänkatsomusfoorumeita olisi enemmänkin.hyväksyisin täysin islamin uskon ja ateistisen katsomuksen? Eli mun kristittynä pitäis sanoo, että hyväksyn nää opit? Eihän ihmistä saakkaan tuomita, mutta nää harhat kyl..;))
Ai tuoko on asiallisuutta? Eli sinusta keskustelu on asiallista vain jos kaikki ovat kaikesta samaa mieltä?
Todella harvakseltaan täällä tulee käytyä, eikä tiedä itkisikö vai nauraisi:D
Ainakin tulee oltua hyvin iloinen siitä, ettei itse usko mihinkään. Silloin kai pitäisi ilkeillä ihmisille kirjotusvirheistä, ilkkua ja mollata eri mieltä olevia, kun en keksisi asiallisia argumentteja pitäisi sitten mennä henkilökohtaisuuksiin... Minusta se olisi aika ikävää.
Älkää käykö palstalla, jos häiritsee, mutta Jumala rakastaa kaikkia etsiviä, myös teitä!
harriet_:
hyväksyisin täysin islamin uskon ja ateistisen katsomuksen? Eli mun kristittynä pitäis sanoo, että hyväksyn nää opit? Eihän ihmistä saakkaan tuomita, mutta nää harhat kyl..;))
Asiallisuutta on keskustella rakentavasti, tuomitsematta, solvaamatta ja ilkeilemättä. Ja sitä tämä Vauvan ek-foorumi on pullollaan, vaikka toivoisin tämän olevan jotakin muuta.
Jaksan kummastella sitä, miten aikuiset ihmiset eivät osaa täällä keskustella asiallisesti, kohteliaasti ja fiksusti. Aina vain toitotetaan omaa paremmuutta, oman uskon paremmuutta lytäten samalla toisen ihmisen uskon. Alhaista :(
Tiedän, että fiksua keskustelua tämän aiheen tiimoilta kyetään käymään, mutta täällä se ei näemmä vain onnistu.
että vakaumuksellisilta uskovilta on varsin vaikea saada vastausta suoraan kysymykseen... Mikä oli että onko harrietin mielestä asiallisuus sitä että kaikki ovat kaikesta samaa mieltä. Tokihan ei ole pakko vastata, en minä sillä;)
Tuolla kirjoitusvirheasialla tarkoitin eräässä ketjussa jonkun todella ilkeää " etsä osaa ees kirjottaa? reps kops" tyyppistä keljuilua. Itse en kasvokkain tykkää keskustella ihmisten kanssa jotka keljuilevat, en siis myöskään netissä. Keljuilu ei kohdistunut minuun, mutta minusta aikuinen ihminen ei alennu v***uilemaan edes anonyymisti. Siksi en juuri käy täällä.
Siinä on mielestäni eroa, sanooko " Minä en usko, että on yhtä totuutta!" vai " Ei ole yhtä totuutta!" .
Selventäisin omia näkemyksiäni vielä: muiden ihmisten usko ei ole mulle mikään ongelma. Jos usko tekee jonkun onnelliseksi, jos se auttaa häntä ajattelemaan ja toimimaan hyvän puolesta, siitä vain! Mulle henk. koht. usko jumalaan/jumaliin sen sijaan tuntuu mahdottomalta. En näe mitään syytä uskoa.
jaquline:
Kokemukseni mukaan ateisti tai muu " uskomaton" helposti syyttää uskovaista suvaitsemattomaksi, vaikka todellisuudessa on itse helposti suvaitsematon ja jyrkkä kanssaan ihan yhtä lailla.
Tarkoitan että esim. " Minä en usko, että on yhtä totuutta! Piste!"
Eipä voi muuta tuosta harrietin viestistä tuumata. Pitemmän päälle on vähän vaikeaa olla koko ajan kohtelias ihmiselle, joka koko ajan vaan jankuttaa omaa näkemystään, eikä kunnolla edes kuuntele toista, saati sitten, että hyväksyisi, että toinen voi olla eri mieltä.
Kyllä toisenlaisen elämänkatsomuksen voi hyväksyä, mutta se ei ole sama kuin se, että pitäisi myös hyväksyä kyseisen elämänkatsomuksen opit. Kyseessä on toisen ihmisen erilaisuuden ja erilaisten ajatusten hyväksyminen. Onko se niin kamalan vaikeaa? Ei kaikkien tarvitse ajatella samalla tavalla, silti voi olla onnellinen.
Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta julistaa, että vain minä ja minun elämänkatsomukseni ovat oikeassa ja kaikki muut ihmiset ihan harhaisia. Minun maailmassani on tilaa muillekin, olen samaa mieltä kuin Ninni, että tärkeintä on onnellisuus.
Voi kun useammat ihmiset lakkaisivat tuijottamasta vain siihen omaan napaansa, maailma voisi olla vielä parempi paikka ;)
Ja taalla sen kuin pidot paranee, kun vaki vahenee. ;) Huomaan muidenkin palstapakolaisten piipahtaneen. Mutta eipa tanne tee mieli jaada inttamaan fanatistien kanssa kumpi on parempi: Jeesus vai Allah.
Oliko rumasti sanottu? Eipa tuo haittanne, sehan taalla tuntuu olevan pelin henki.
Rauhaa ja verevia keskusteluja vain kaikille, mina lahden muihin foorumeihin.
Onkin ollut vähän ikävä teitä " vanhoja konkareita" . Itse olen viimepäivinä ehtinyt useammin vierailemaan täällä kuin ennen ja kyllä on kieltämättä meno mennyt karmeaksi.
Teille jotka pidätte käännyttämistä tärkeänä asiana tällä palstalla. Muistakaa, että näitä palstoja voi lukea hyvin erilaiset ihmiset, ihmiset joilla on jo vankka vakaumus tai ihmiset, jotka etsivät vielä omaa tietänsä. Millaisen kuvan kristityistä tältä palstalta tällä hetkellä saa? Lukekaa ajatuksella näitä ketjuja ja miettikää sitä.
rock:
Onkin ollut vähän ikävä teitä " vanhoja konkareita" . Itse olen viimepäivinä ehtinyt useammin vierailemaan täällä kuin ennen ja kyllä on kieltämättä meno mennyt karmeaksi.
Tosiaan em. syistä ei tule näpyteltyä tänne kovinkaan usein.
Mutta meitä " vanhoja konkareita" löytyy täältä Tabula Rasalta http://tabularasa.laiskiainen.org/
Kurkkaa jos ikävä iskee :) On himpun verran eri meininki siellä.
Olisi kiva, jos asiallisia elämänkatsomusfoorumeita olisi enemmänkin.