Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär haluaa perinteisen kermakakun synttärikakuksi. Mikä paras täyte?

Vierailija
20.05.2016 |

Milloin olet viimeksi syönyt kermakakkua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle maistuisi mansikka mansikka-aikaan ja banaani on mielestäni aina ollut hyvää kakuissa. Banaanista ei varmaan kyllä kaikki tykkää?

Yh, en todellakan tykkää banskusta missään muodossa tai banaanijugurtista, jäätelöstä tms

No näinhän minä arvelinkin! Koskaan en ole pahaa kakkua syönyt, syön kiitollisena sen mitä minulle tarjotaan. Tuokoot nirsot omat kakkunsa tai olkoot ilman, nih!

Vierailija
22/24 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällekin vuodelle olen jo useamman kerran syönyt perinteistä kermakakkua. Itse laitan aina kermakakkua, en pidä lainkaan mm. näistä suosituista juustokakuista, kermahyytelökakku vielä menisi. Laitan aina kakun väliin itse keitettyjä hilloja, itse poimituista marjoista. Kakusta hilloineen ei tule ällömakeaa, kun hillot keittää sillä hillosokerilla, jossa on vähemmän sokeria ja enemmän hyytelöintiainetta. Käytän mansikka-, vadelma-, lakka- ja mustikkahilloja. Kakun väliin tuota hilloa ja kermaa. Raikas, marjaisa maku. Toki tuoreet marjat ovat hyviä, mutta pakastemarjat tahtoo olla vetisiä, joten mieluummin käytän hilloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosuklaamousse täytteeksi on tosi hyvää. Sopii esim. Mansikan kanssa.

Vierailija
24/24 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella perinteistä haluaa, niin ei mitään rahkaa vaan marjoja, mielellään pakasteesta soseutettuna tai hilloa, ja banaanikin käy.

Nykyisiin kermoihin tarvitaan jotain hyytelöintiainetta, sillä kermavaahto sulaa eikä kestä kakun päällä niin kuin mummon kakuissa muinoin.

Vai onko olemassa joku sellainen kerma, joka säilyy vaahtona seuraavaan päivään.

Hyla-vispikerma, siitä tulee paras vaahto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä