Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat; onko esim. yksin juhlissa edustaminen teistä jotenkin ikävää? Tarviiko sen puolison olla aina mukana?

Vierailija
20.05.2016 |

Olen reaalielämässä ja av:n keskusteluissa huomannut, että parisuhteessa olevat tuntuvat kokevan yksin tekemisen negatiivisena, jos olisi kuitenkin se puoliso olemassa. Tunnistatko tätä itsessäsi? Toki ymmärrän, että suurimmassa osassa tapahtumia sen kultsimussukan halutaan olevan kyljessä kiinni, mutta eikö siinä olisi jotain vapauttavaakin, että välillä olisi tapahtumissa vain yksin? Liian usein tätä huomaa erityisesti sellaisten kohdalla, joiden puhelahjat eivät ehkä ole huipussaan. Puoliso täten toimii seurana ja turvana itselle, koska omalle epämukavuusalueelle ei haluta mennä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hääpari kutsuu häihinsä ihmisiä ilman näiden puolisoita, on vähän hassua, että parisuhteen virallistamista halutaan juhlia yksin tulijoiden kanssa.... :D

Tarkoittaako tällainen yksin kutsuminen myös sitä, että kun nämä yksin kutsutut vieraat juhlivat jotain, hekin kutsuvat hääparista vain toisen ja se on ihan ok?

Vierailija
22/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas sinkkuna ärsyttävää mennä juhliin yksin juurikin sen takia, että kumppanin kanssa tulevat nyhjäävät keskenään ja pariskunnista naiset katsovat nenänvartta pitkin ja miehille ei taas uskalla jutella, etteivät naiset luule, että isken heidän miehiään... Yritä siinä sitten olla sosiaalinen..

Nimenomaan. Yksilöllisyys ei ole enää mitään, kun ollaan vaan olemassa sen suhteen kautta. Olisin itse naisena ylpeä, että mieheni jututtaisi juhlissa muitakin, olisi kiinnostunut ja aktiivinen. Ja jotain empatiakykyä odottaisi myös niiltä naisilta, koska he saattaisivat hyvin olla samassa tilanteessa sen sinkkunaisen kanssa ja kukapa haluaisi tuntea oloonsa huonommaksi ollessaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro. 4 jatkaa vielä sen verran, että minä olen meistä kahdesta se sosiaalisempi. Haluan siis juhlissa keskustella vieraiden kanssa asiosta ja tutistua ihmisiin. Ja olen raahannut mieheni jo kaikenlaisissa juhlissa, jotta uteliaat näkevät, että millainen se mies nyt on. Nyt kun mieheni on tämän pakkopullan käynyt läpi, niin ei tartte enää. Itse taas toivoisin miehen puolelta enemmänkin juhlia, mutta siellä kaikki on vähän antisosiaalisia, niin eipä niitä tule.

Ja mieheni tulee sukuni kanssa hyvin toimeen, joten siinä ei ongelmaa. Käydään sitten rennoissa illanvietoissa ja auttelemassa muita tarpeen mukaan ja se sopii hyvin kaikille. Ei kukaan halua vieraiden tuntevan oloaan epämukavaksi.

Ja miksi juoksutin alussa? Osa suvusta on niin kökköä, että halusin huhuilta katkaista heti alkuun siivet ja osoittaa, että vaikeasta nuoruudestaan huolimatta hän on käytöstavat omaava ihana ihminen, eikä mikään sivistymätön villieläin.

Vierailija
24/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menemme mieluiten yhdessä juhliin, ja meidän "piireissämme" kyllä kaikki juttelevat kaikkien kanssa, vaikka parillisia ovatkin. Ei puolison mukana olo estä seurustelua.

En itse asiassa edes keksi sellaisia juhlia, mihin pitäisi mennä yksin? Meillä ei sellaisia yleensä tule vastaan. Olisi outoa jättää oma puoliso kotiin, kun paikalla olisivat kuitenkin kaikkien muiden puolisot...

Vierailija
25/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon tilanteesta ja juhlista jne. Kuljemme tilaisuuksissa yhdessä, mutta myös erikseen. Meillä mies on se puheliaampi, minä vähä-puheisempi. Huomaan, että jos olen yksin liikenteessä, oli sitten kyse työtilaisuudesta tai perhejuhlista, tutustun paremmin uusiin ihmisiin, kun mieheni ei ole siinä viemässä kaikkea huomiota. Toki kaikella rakkaudella häntä kohtaan:)

Vierailija
26/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kutsua vain toinen puolisoista. Mahtuu useammasta perheestä vieraita ja saa maksimoitua häälahjat

Vierailija
27/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työpaikan juhliin kutsu tulee aina molempien nimellä, joten olisi outoa jos mies menisi juhliin yksin.

Vierailija
28/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta on tosi ikävää mennä ilman puolisoa. Käydään vain sukujuhlissa ja siellä kaikki ovat koko perheellä/pariskuntina ja sitten, kun sinne joku menee ilman puolisoa, niin jokainen erikseen kysyy siitä ja jokaiselle saa sitten erikseen selitellä, miksi puoliso ei tullut.

Meillä on monet tappelut miehen kanssa ollut tästä, kun ei ymmärrä miten mua hävettää, kun mies ei tule mukaan. Meidän suku kun on sen verran perhekeskeinen ja vanhoillinen ja käytöstavat on kaiken a ja o. Sitten, jos toinen on jäänyt kotiin ilman hyvää syytä, niin sitä pidetään moukkana ja ihmetellään (ei toki ääneen).

Jotku kaveripiirin bileet on sitten eri asia, niissä tykkäisin  käydä yksin. Ei vaan koskaan ole sellaisia.

Vierailija
29/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinne juhliin voi tosiaan mennä yksinkin, ei se siitä ole kiinni. Lähinnä ehkä siitä, että mieheni kanssa meillä on aika tiivis, sama ystäväpiiri ja tuntuisi todella oudolta lähteä itse jonnekin juhliin niin, että toinen ei pääsisi näkemään kavereita tai pitämään hauskaa. Olisi se mustakin ikävää, että koko muu kaveriporukka olis jossain tupareita juhlimassa ja itse kököttäisin sohvanpohjalla telkkaria katsoen. 

Eli ei se aina sitä ole, että "ei voi olla ilman puolisoa". Voi olla muitakin syitä, kuten esimerkiksi tuo yhteinen kaveriporukka.

Vierailija
30/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä pahaa siinä on, että haluaa ottaa puolison tueksi mukaan? Pitääkö kaikkien olla huippusosiaalisia?

Itse tykkään mennä juhliin ja muihin virallisiin tilaisuuksiin yhdessä miehen kanssa. On se niin paljon hauskempaa ja mukavampaa. Varsinkin häät on sellaiset, että mieluummin jättäisin välistä kuin menisin yksin. Toki ihan lähiystävän tai perheenjäsenen häät olisivat poikkeus tähän.  

Kyllä se on hieman erikoista, että aikuinen ihminen tarvitsee sosiaalisuudessaan tukea. Varsinkin jos kyse on iloisesta tapahtumasta, kuten tupareista, häistä jne. Eikö sinne juhliin mennä kuitenkin tutustumaan ja juttelemaan muiden kanssa? 

Vain sinkkubileisiin mennään tutustumaan ja juttelemaan. Häihin mennään juhlistamaan avioliittoon vihittyä paria jne. Ei ole erikoista että tarvitsee sosiaalisiin tilanteisiin tukea jotta nauttisi edes vähän eikä että kyseiset tapahtumat ovat ihan tuskaa. Saa olla ujo jos haluaa. Itse en ymmärrä yltiösosiaalisia ihmisiä jotka tunkevat naamansa liian lähelle ja alkavat höpöttämään omasta elämästään kaiken vaikka minua ei yhtään kiinnosta.

Vierailija
31/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen työpaikan juhliin kutsu tulee aina molempien nimellä, joten olisi outoa jos mies menisi juhliin yksin.

Vai niin. Minun menee aina yksin. Ehkä häpeää minua.

Vierailija
32/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu täysin tilaisuudesta. Esim. joihinkin isoihin (ei-lähisukulaisen) häihin en mielelläni menisi yksin mutta vaikka äitini syntymäpäiville menisin ihan mielelläni yksinkin. Ylipäätään en pidä isoista juhlista ja tunnen oloni tosi orvoksi niissä joten kyllä niissä mies on se turva. Pienen piirin juhlista sitten taas saatan jopa tykätä.

Vierailija
33/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä pahaa siinä on, että haluaa ottaa puolison tueksi mukaan? Pitääkö kaikkien olla huippusosiaalisia?

Itse tykkään mennä juhliin ja muihin virallisiin tilaisuuksiin yhdessä miehen kanssa. On se niin paljon hauskempaa ja mukavampaa. Varsinkin häät on sellaiset, että mieluummin jättäisin välistä kuin menisin yksin. Toki ihan lähiystävän tai perheenjäsenen häät olisivat poikkeus tähän.  

Kyllä se on hieman erikoista, että aikuinen ihminen tarvitsee sosiaalisuudessaan tukea. Varsinkin jos kyse on iloisesta tapahtumasta, kuten tupareista, häistä jne. Eikö sinne juhliin mennä kuitenkin tutustumaan ja juttelemaan muiden kanssa? 

Vain sinkkubileisiin mennään tutustumaan ja juttelemaan. Häihin mennään juhlistamaan avioliittoon vihittyä paria jne. Ei ole erikoista että tarvitsee sosiaalisiin tilanteisiin tukea jotta nauttisi edes vähän eikä että kyseiset tapahtumat ovat ihan tuskaa. Saa olla ujo jos haluaa. Itse en ymmärrä yltiösosiaalisia ihmisiä jotka tunkevat naamansa liian lähelle ja alkavat höpöttämään omasta elämästään kaiken vaikka minua ei yhtään kiinnosta.

Olen pöyristynyt tavastasi esittää sosiaalisuus jonain sinkkujen tapana olla, eihän sosiaalisuudessa kyse ole parisuhdestatuksesta! Onko sinulla kykyä tarkastella omia toimintatapojasi? Kuulostat ihmiseltä, joka on joskus löytänyt puolisonsa ala-asteen pihalta ja ollut suhteessa ikuisuuden. "Tunkevat naamansa liian lähelle ja alkavat höpöttämään omasta elämästään kaiken vaikka minua ei yhtään kiinnosta" !! -> joku haluaa kertoa asioistaan ja on kiinnostunut tutustumaan suhun, niin sinä istut naama nurinpäin miehesi ja koppavuutesi takana ja olet unohtanut sen tosiasian, että jonain kauniina päivänä se saatat olla eronnut sinä, joka kaipaa uusia tuttavuuksia, kun mies on lähtenyt jonkun nuoremman matkaan. Mieti sitä seuraavan kerran kun et saa yöllä nukuttua!

Vierailija
34/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan juhlissa ja tapahtumissa joissa edustetaan niin mielestäni pitää olla puoliso mukana. Sukujuhlissa ja ehkä joissain päivällisillä. Mutta jotkut kaverin kekkerit, voi ihan hyvin mennä yksinkin.

Vierailija
35/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkän aikaa laittanut mieheni yksinään "edustamaan" meitä oman sukunsa tilaisuuksiin. Meille se on sopinut hyvin, mies on saanut rauhassa jutella sukulaistensa kanssa ja mun ei ole tarvinnut vaivotella tuntemattomien ihmisten takia. Mun mielestä voi ihan hyvin mennä yksikseenkin.

Vierailija
36/36 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaisuus liittyy yksinomaan töihin, ollaan me molemmat menty yksinään omiin tilaisuuksiimme. Joihin tilaisuuksiin en edes haluaisi mukaan miestäni.

Sitten on sellaisia rentoja illanistujaisin, joissa ollaan miehen kanssa yhdessä mukana tai jopa lasten kanssa koko perheenä.

Yleensä ne harvat sukujuhlat, joita meillä on, mennään koko porukalla. Oletuksena on, että kaikki on kutsuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi