Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TOUKO-KESÄKUISET KOHTI KEVÄTTÄ ***

23.02.2006 |

[color=cornflowerblue]

TERVEHDYS!

Ajattelin aloittaa oikein uuden pinon, kun edellinen ketju oli jo niin pitkä.

Kävin tänään neuvolassa ja kohdun mitta oli minullakin jo 26. Eli aika isohan tuo maha tuossa jo alkaa olla. Huomasin, että Kuoriaisella taisi olla näillä viikoilla (rv26) myöskin sama 26cm. Hauskasti on tuo mitta kasvanut, kun rv19+2 oli 18cm, rv22+2 oli 22cm ja nyt sitten 26+3 oli se 26cm. H-R:n 29cm on kyllä komea mitta, mutta tosiaan kuten kerroit, niin onhan sullakin pituutta! Itse oon 175cm. Oliko teillä muuten sukupuoli jo selvillä? Ajattelin vaan, että kun " kuulemisten" ja " uskomusten" perusteella tuollainen korkeampi edessä oleva maha saattaisi olla poikamaha... eikös ne tyttömahat levittäydy vähän pyöreämmin sivullekin... mutta eipä näistä mahamuotoseikoistakaan koskaan voi tietää...

Loviisa76 kerroit, että vauva on oleskellut perätilassa ja potkut tulleet ihan alavatsalle. Mulla oli edellis- ja viimeviikolla ihan sama tilanne, mutta nyt vauva on selvästi kääntynyt ja potkut tulee ylemmäksi. Aloin jo miettimään, että ellei poika ala tekemään täyskäännöstä, joudun sitten h-hetkellä keisarinleikkaukseen. Mutta kyllähän noilla viikoilla vauvalla on vielä tilaa käännellä ja väännellä itseään kohdussa. Saa nähdä, vielä ehtii varmaan pyörähtelemään jotkut kerrat. Mutta eikös piakkoin tästä eteenpäin vauva alakin jo enemmän täyttämään kohtua?

Maha on jo sen verran kookas, ja tiheästi masun rasvauksesta johtuen (kutissut aina silloin tällöin kasvaessaan ja rasvauksen tarpeessaan :)) olen onnistunut käyttämään Biothermin loppuun :(. Ostin nyt sitten eilen piheyksissäni apteekista tavallista perusvoidetta ja kyllähän sekin varmaan ihan hyvää, mutta ton Biothermin jälkeen huomaan kyllä eron. Ehkäpä vielä satsaan uuteen Biothermin purteloon. Jospa se sitten riittäisi loppuun asti...

Niin, painoakin olin taas ehtinyt keräämään vähän liiaksi! Nyt jo yhteensä 9kg! Kai tässä nyt viimeistään pitää alkaa seurailemaan syömisiäkin. Muuten on liiallinen urakka laihdutuksen kanssa sitten ajallaan... Mutta ei mulla kasvoissa tai käsivarsissa näy muutosta aikaan ennen raskautta (lähtöpaino 56kg), mutta reidet ja peppu tainneet hiukan " kärsiä" ja maha on kyllä melkoinen uloke. Mites teillä muilla on painoa tähän mennessä tullut?

Oletteko muut käyneet jo tutustumassa synnytyssairaalaan? Entä onko perhevalmennus jo aloitettu? Minkälaisia kokemuksia / ajatuksia ovat herättäneet? Mistäpäin muuten meidän pinon touko-kesäkuiset ovat? Jos saa kysellä mihin olette menossa synnyttämään?

Kertokahan muutenkin kuulumisianne! Varmaan pikkuhiljaa alkaisi olla jo hankintojenkin aika... Oletteko jo hankkineet vauvalle tarvikkeita? Jos niin, mitä?

Liinakko 26+3 [/color]

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tännekin kuuluu. Kaikenlaista pikkuvaivaa nyt ollut, ei mitään erikoista. Kaksosraskauden takia pistivät sair.lomalle tällä viikolla koko loppuajaksi. Viikot vasta 22+3 ja SF-mitta jo viime viikolla 25, nyt varmaan 26-27 ainakin. SItä ei enää edes mitatta kuin huvin vuoksi, koska käyn kuitenkin ultrassa äit. polilla ja maha on kaikkien käyrien yläpuolella. Tällä viikolla kummankin sikiön painoarvio oli reilut 500g.

Vierailija
22/25 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun Liinakko alotit uuden kasautumisen!

Täällä käytiin tänään neuvolassa + lääkärillä ja kaikki on edelleen hyvin =) Painon nousu on tasaantunut (tullut raskauden aikana reilu 7 kg eli normaalisti lähtötilanteeseen nähden) ja sf-mittakin oli 24,5 cm eli ihan hienosti käyrillä mennään. Nuppusen sydänääniä kuunneltiin ja hän potki lääkäriä pari kertaa käteen tutkimusten aikana =)

Vähän on alkanut olla alaselän kanssa ongelmia, istumatyötä kun teen niin iltapäivästä kyllä särkee jo melkolailla. Samoin iskiaskivut vihlasee välillä yllättävän rajuina, vie melkein jalat alta...Mutta en halunnut saikkua pyytää, kun on noita työpäiviäkin enää reilu 20 kpl jäljellä. Eiköhän tässä selvitä. (Sisulla...)

Meinattiin jo tässä lähiaikoina mennä katselemaan vauvalle tarvikkeita eli autoon turvaistuinta, vaunuja, sänkyä ja hoitopöytää. Vaunujen hankkimiseen saadaan sponsorointiapua mutta muut kamppeet aiotaan hankkia itse ja varmaankin uusina (kahjoa ehkä, mutta eihän sitä nyt ekalle mussukalleen käytettyjä...taitaa tulla aika hemmoteltu lapsi...)

Syödään sitten itse sika-nautaa ja euroshopperin makaronia vähän aikaa:)

Meillä alkaa synnytysvalmennus huhtikuussa, oma neuvola ei perhe-tms.valmennusta tarjoakaan. Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä siellä käsitellään! Toivottavasti sieltä ei saa mitään traumoja:) No mulla ei kyllä synnytyksen suhteen ole mitään ihmeellisiä odotuksia, vaan luotan siihen, että synnärillä tietävät mitä tekevät.

Seuraavaksi odotellaan maaliskuun puolivälin kontrolliultraa, jossa toivon mukaan saadaan jo vihjettä onnistuuko normaali synnytys vai joudutaanko istukan takia sektioon. Ja jos se sukupuolikin vilahtaisi...

Mukavaa kevään odottelua ja mahan kasvattelua!

T.Lempsu ja Nuppuliini rv 27+2 (noin paljon!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt jotakin tänne taas kirjoitella, jotta pino pysyy ekalla sivulla=)

Täällä sitä nyt sitten ollaan, työt on tehtynä ainakin vuodeksi=) Kyllä oli tiistaina haikea fiilis lähteä töistä, mutta kuitenkin hyvä. Nyt vaan kun vielä saisi niskastaan kiinni niin, että tulis tehtyä ne mitä on meinannut vielä ennen kuin Pikku2 on luonamme=)

Omassa navassa meno jatkuu ja vatsa pyöristyy=:/ Neuvolalääkäri on 15. päivä ja jännityksellä odottelen mitä tällä erää sf mitaksi saadaan...ja entä se puntari...kääk!!! No, mutta pian tässä saa viettää jo " kolmekymppistä" ja siitä onkin sitten enää loppu rutistus ja tämä raskaus on takana päin=) Sitä odotellessa....

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

H-R rv 28+3

Vierailija
24/25 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi !

En muista, että kävinkö jo täällä ilmoittamassa tammikuussa, että vauva tipahti pois 12.1 (viikko 17). Jollen käynnyt, niin ilmoittelen nyt, ku taas alkaa vähän tämä elämä voittaa.

Olen vuotanut koko ajan siitä lähtien ja hormoonit on ihan sekaisin, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa ku kevätaurinko alkaa lämmittää.

Kävin jälkitarkastuksessa ja olivat löytäneet syyn keskenmenoon (ihme, ku kaikkina muina 5 kertana eivät ole löytäneet mitään vikaa, paitsi sen APC-resistenssin) : tytön kromosomit eivät olleet kunnossa ! Itkettää, mutta minkäs teet.

Kaikkea hyvää teille loppuodotukseen ! Ei ole enää kovin pitkää matkaa touko/kesäkuuhun ! Nauttikaa raskaudesta ja vauvoistanne !

ET

Vierailija
25/25 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-R Tervetuloa vaan tänne " kotiäitielämän" pariin. :) Itse olen " JO" kohta kolme vuotta ollut kotosalla, esikoisen raskausajasta lähtien. Ja vielähän se vuosi ainakin menee. Vaikka täytyy myöntää, että joskus sinne työelämään kaipaa kyllä takaisin.

Kävin viime viikolla lääkärineuvolassa. Kaikki oli muutoin hyvin, mutta saikin yllättäen sf-mitaksi 24 eli oli pari senttiä hävinnyt. Tietysti sitten itse hieman hätäännyin, että mitäs nyt. Heti muisti alkoi kaivella niitä vanhoja kokemuksia, mitä vainhan voi sattua ja tapahtua. Tällä viikolla kävinkin sitten uusintamittauksessa, että nähdään mihin suuntaan menee. Noh, nyt mitaksi saatiin 28. Puuh, sai huokaista helpotuksesta. Vauva vain ilmeisesti kääntyilee niin paljon, että erot johtuvat siitä.

Vauvan liikkeet ovatkin muuttuneet aika, sanoisinko rajuiksi. Joskus tuntuu, että käy jo kipeää. Kysynkin usein ääneen, että mitä ihmettä siellä taas touhuat. Vatsa pomppii ja keikkuu puolelta toiselle. Ja tietysti kun yöllä herään kesken unien, eiköhän siellä vatsassakin olla täysin hereillä. Sitten ei meinaa unta saada takaisin, kun toinen pomppii vimmatusti. :)

Synnytyssairaala on meillä sama kuin esikoisen kohdalla, L-PKS Kemissä. Valmennuksessa kävin myös esikoisen aikana, joten nyt ei ole tarvetta. Sektio kuitenkin tehdään. Ehkä jos olisi ollut mahdollisuus alatiesynnytykseen, olisin voinut tuota valmennusta uudelleen harkitakin.

Mitään en ole vaaville vielä hommaillut. Kaikkea tarvittavaa (vaunut, turvakaukalo jne.) on, mutta pikkuruisia vaatteita ajattelin jotain ostaa omiakin. Ettei ihan tarvitse esikoisen " jämissä" olla. Ja jonkin pehmolelun tietysti...

Tahtia on täytynyt hidastaa. Jotain kun touhuaa, niin hengitys muuttuu suorastaan läähätykseksi. Kunto ei enää tahdo kestää. Onhan sitä painoakin kertynyt jo reilu 11 kiloa, että siinäkin varmaan syytä. Selkä väsyykin tosi helposti. Vaan pulla päivässä pitää naisen tiellä. ;) Eihän sitä kaikesta raski luopua, ainakaan makeasta ja ruoasta.

Aurinkoisia ilmoja ja hyviä vointeja.

kuoriainen ja " kakara" 28+2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan