Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vegaanien määrä jotenkin räjähtänyt?

Vierailija
19.05.2016 |

Omassa ystäväpiirissäni moni on ryhtynyt vegaaniksi ja he neuvovat katsomaan vegaaniudesta kertovia dokumentteja. Oletteko huomanneet ystäväpiireissänne samanlaista ilmiötä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt in. Lähti L.A:sta.

Vierailija
2/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onneksi näin on. Järki voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on fiksuja. Sekaanit ei.

Tosi juttu.

Vierailija
4/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissä on aina ollut paljon kasvissyöjiä ja vegaaneja, en oo huomannut että määrä ois kauheesti lisääntynyt lähiaikoina kuitenkaan.

Mutta nykyään on kyllä paljon kasvisvaihtoehtoja niin kaupassa kuin ravintoloissa ja myös tietoa saa enemmän ja paremmin kuin koskaan niin ei oo kovin hankalaa uskoa että vegaanien määrä ois lisääntynyt :D Somen myötä on kans helppo jutella muiden vegaanien kanssa, saada vinkkejä ja jakaa kokemuksia.

Vierailija
5/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kehtaa enää olla julkisesti ainakaan pro-liha. Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, lounaalla en ikinä syö lihaa ja kotona jos mies tekee, eli harvoin. Olen tyytyväinen, liha ei ole terveellistä.

Vierailija
6/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vegaanipropagandaa. Lopettakaa se helvetin tuputus ja kuskaa hunajaanne omissa runkkuringeissänne.

Vierailija
7/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen tasan kaksi vegaania. Enemmän tunnen niitä, jotka syövät arjessa pääasiassa kasvisruokaa ja lihaa vain silloin tällöin. Ja aika harva enää juo maitoa.

Vierailija
8/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien määrä on todellakin huimassa kasvussa niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin. Vegaaniuden suosio ilmenee jo Google Trends sivustolta "vegaani" sanan hakumäärän lisääntymisenä: https://www.google.fi/trends/explore#q=vegaani

Vierailija
9/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onneksi näin on. Järki voittaa.

Kuinka niin?

Vierailija
10/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vegaanipropagandaa. Lopettakaa se helvetin tuputus ja kuskaa hunajaanne omissa runkkuringeissänne.

Vegaanit ei käytä hunajaa.

Vierailija
11/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, mutta en toisaalta yhtään ihmettelisi vaikka olisikin. Oma kiinnostukseni vegaanisiin ruokiin on lisääntynyt. Vähän vaikea silti uskoa että itse vegaaniksi alkaisin. Reseptejä vain nykyään on niin kaikkia mielenkiintoisen tuntuisia... paljon myös niitä joita voi mukata helpommin sekaruokavalioon lopputuloksen silti juurikaan muuttumatta.

Vierailija
12/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi on nykyajan herätysliike. "Teuvo tahtoo pelastaa sinutkin" Sellainen ihme on vielä näkemättä, että joku olisi ollut jo pidemmän aikaa vegaani kenenkään siitä tietämättä. Kyllä tuohon uskonlahkoon kuuluu olennaisena osana se oman paremmuuden korostaminen. Narskujen kotkotuksia.

Vierailija
13/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään vegaania.

Tunnen kyllä paljon heitä, jotka usein ulkona syödessä ja työpaikan lounaalla valitsevat kasvisvaihtoehdon ja syövät kasvispainotteisesti, osa ei syö ollenkaan punaista lihaa. Mutta syövät kalaa, broileria, kanaa, kalkkunaa jne.

Vierailija
14/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto ei kiinnosta pätkääkään, eikä sen uudestaan opettelu vegaaniruokien kanssa. Kun sais muksut isoksi normiruualla haastetta siinäkin.

Vierailija
15/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä määrä on onneksi kasvussa. Suunta on oikea :)

Vierailija
16/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi juttu.

Lällläällää. Me ollaan niin paljon parempia! Ikää oli?

Vierailija
17/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit ei käytä hunajaa.

Et osaa lukea? Vegaanit ovat niin ylimaallisia olentoja, että kusikin on hunajaa.

Vierailija
18/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi juttu.

Lällläällää. Me ollaan niin paljon parempia! Ikää oli?

Fiksuus ei katso ikää. Ja vegaanius todellakin on monelta kantilta fiksumpaa, listaan sinulle pari syytä, esimerkiksi :

1. Säästää luontoa

2. Ei tarvitse tappaa eläimiä

3. Ei mene niin paljon luonnonvaroja lihateollisuuteen, joka on tällä hetkellä yksi suurimmista saastuttajista.

4. Kasvisruoka on terveellisempää, ei huonoja rasvoja tms. Sairauksien aiheuttajia.

Voisin kysyä sinun ikääsi. Lälläällää.

Vierailija
19/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut moista, kuin ehkä näistä palstan vegaanikeskusteluista ja peukutussuhteista. Itse olen ollut yllättynyt, et vegaanisuus saa niin paljon ns "yläpeukutusta" tavalla ja toisella.

Itse olin aikoinani vegaani pari vuotta. Aloin lipsumaan ensimmäisen lapsen synnyttyä, kun en jaksanut nähdä niin paljoa vaivaa. Nykyäänkin kyllä kasvispainotteisesti. Poden kyllä päivittäin huonoa omaatuntoa, pitäis skarpata taas. Mies on aika lihaintoinen.. se välillä ärsyttää kyllä. Toisaalta syö kyllä kiltisti ja mukisematta kaikkea mun tekemää ruokaa, välillä sit haluaa kebabbinsa hakea kuitenkin.

Tytärpuoli on myös melkein kasvissyöjä, kalaa ja kanaa syö kuitenkin. Yhteiset pojat syö mitä tarjotaan, eli aika kasvispainotteisesti kyllä. Lihaa on silti mun mielestä liian usein, tosin punaista lihaa ei melkein koskaan. Pitääkin alkaa ottaa itseään niskasta kiinni tässä vähitellen taas. :)

Vierailija
20/41 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lällläällää. Me ollaan niin paljon parempia! Ikää oli?[/quote]

Fiksuus ei katso ikää. Ja vegaanius todellakin on monelta kantilta fiksumpaa, listaan sinulle pari syytä, esimerkiksi :

1. Säästää luontoa

2. Ei tarvitse tappaa eläimiä

3. Ei mene niin paljon luonnonvaroja lihateollisuuteen, joka on tällä hetkellä yksi suurimmista saastuttajista.

4. Kasvisruoka on terveellisempää, ei huonoja rasvoja tms. Sairauksien aiheuttajia.

Voisin kysyä sinun ikääsi. Lälläällää.[/quote]

Sanon vielä, että olen 20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi