Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai odotatteko vielä maanantaihin, jolloin tulokset tulevat kouluille?
Vai onko tapana teilläpäin laittaa ilmoitus lehteen ja kutsua puoli pitäjää?
Vai kutsutteko tekstiviestillä?

Yksi asia ensi vuoden ylioppilaan äitinä kiinnostaa, kuinka saatte kahvikupit riittämään? Jos vieraita tulee siinä 50 niin ei minulla ainakaan ole niin paljoa kuppeja. Ehkä pitää alkaa haalimaan kirppiksiltä halpoja kahviastiastoja.

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (15)

Vierailija

Etiketin mukaan lakkiaiset on juhla johon ei kutsuta ihmisiä. Jokainen voi itse päättää onko ylioppilas niin läheinen että tulee juhliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Öööh ei lakkiaisiin lähetetä mitään kutsuja? Sinne tulee ne ketä tulee.

Ehkä joskus ennen vanhaan toimittiin näin, mutta ei enää nykypäivänä. Me ainakin olemme lähettäneet kutsut ja itse menemme vain, jos meille on tullut kutsu. Minusta olisi outoa mennä kutsumatta.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Meillä on kutsut lähetetty siksi, että sukua on tulossa yli 200 km päästä ja halutaan varmistaa, että ruokatarjoilu on parhaimmillaan heidän saapuessaan. Kyläläiset ja naapurit kutsutaan paikallislehdessä.

Pitopalvelu hoitaa kaiken, joten ei tarvitse miettiä kuppeja. Kahvikuppeja voi myös pestä, sitä varten voi palkata keittiöön apua. Turhan usein juhlissa isäntäväki huhkii keittiössä ja vieraat on keskenään.

Vierailija

Laitettiin kutsut jo toukokuun alussa (v.2013ylioppilas tosin) ei tänäpäivänä kaupungissa ainakaan ole tapana mennä sellaisiin lakkiaisiin joihin ei ole kutsua saanut. Ihan kunnon kutsukortit siis väsättiin. Ja itselläkin parempi mieli jos saa kunnon kutsu eikä whatsapp viestiä

Vierailija

Ei voi kutsua kun ei ole vielä tuloksiakaan tullut. Mä en ymmärrä miksi tulosten saaminen pitää jättää näin viime tippaan. 

Vierailija

Te jotka ette lähetä kutsua, miten osaatte varautua tarjoilujen määrään?
Entäs mistä kaikki sukulaiset tietävät tulla teille ilman kutsua, kun nykyään valmistumisaika voi olla mitä vain 2,5-5 vuoden väliltä? Vai luetaanko nimilistat netistä/lehdestä ja suunnitellaan vierailukierrokset sen mukaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei voi kutsua kun ei ole vielä tuloksiakaan tullut. Mä en ymmärrä miksi tulosten saaminen pitää jättää näin viime tippaan. 

Kyllähän abi tietää millä arvosanalla kokeet ovat koulusta lähteneet. Harvoin joku C enää hylätyksi muuttuu. Tietysti jos on lähtenyt A:na kaikki, ei voi olla varma mistään, eikä kutsuja kannata lähettää ennen virallisia tuloksia.

Vierailija

Mikä mahtaa olla yo-muoti tänä keväänä? Toivottavasti ei olkaimettomat minimekot ainakaan eikä pitkät ILTApuvut koulun päiväjuhlassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllähän abi tietää millä arvosanalla kokeet ovat koulusta lähteneet. Harvoin joku C enää hylätyksi muuttuu. Tietysti jos on lähtenyt A:na kaikki, ei voi olla varma mistään, eikä kutsuja kannata lähettää ennen virallisia tuloksia.

No ei näytä tietävän. Ei ole varma onko laskenut oikein ne pisteet just niinku pitikin. Ja kyllähän sitä vieraat joutaa kutsua odottamaan kun varmaa tietoa joutuu itsekin odottamaan

Vierailija

Meille tulee kaikki samat 25 henkeä, kuin joka vuosi synttäreille. Siis suku ja kummit. Jos sinne nyt joku yllättäväkin henkilö tulee, kyllä meillä riittää kakkua ja pullaa kutsumattomillekin. Kuppeja ja lautasia meillä on 60, kahta eri sarjaa, kertynyt tässä vuosien mittaan.

Toki olemme soittaneet ja kutsuneet juhlaan. Emme lähettäneet korttikutsuja, koska meidän suvussa on ollut tapana ihan vain suullisesti sopia juhla-ajat.

Vierailija

Eiköhän se ole aikansa elänyt tapa, että yo-juhliin tullaan kutsumatta. Kun eihän sitä enää nykyään voi tietää, missä ne ovat. Kaikki eivät juhli kotonaan. Osa ei juhli ollenkaan. Eikö se ole noloa mennä, jos mitään juhlia ei ole edes järjestetty? Kun kenenkään ei ole pakko.