Tilasin romanivaateompelimosta itselleni hameen, kun pitkää mustaa hametta ei löytynyt mistään kaupasta
En mitään samettihametta tilannut, vaan normaalin pitkän mustan siistin hameen ilman mitään koristeluja. Miksi? No kun normaaleista kaupoista ei tunnu löytyvän millään asiallista mustaa pitkää hametta. Löytyyhän niitä kaikenlaisia hameita, mutta osasta näkyy läpi, on reiteen asti halkiota, takaa pitkä mutta edestä polvimittainen jne... Sellaisia kyllä löytyi. Läpi käyty Lindex, Bik Bok, Seppälä, H&M, Gina Tricot, KappAhl, New Yorker. Indiskasta löytyi hame ilman mitään halkioita, mutta se ei ollut mitenkään juhlava vaan just sellainen ns. hippityylinen.
Nyt sain romanivaatteita ompelevalta yritykseltä just sellaisen minkälaisen halusin, omilla mitoilla tehtynä. On todella siisti ja hyvin tehty hame juhliin ja virallisiin tilaisuuksiin. Tykkään kovasti.
Miten ihmeessä normaaleista vaatekaupoista ei meinaa millään löytyä näinkin yksinkertaista vaatetta?
Hyvät kaupat teit, ap. Mä käytin tuommoista hametta teini-iässä ja mua luultiin romaniksi, myös romanien taholta. Olen ihan tavallinen suomalainen, mutta erikoisen näköinen. Silmiä avaava kokemus.