Onko ihmisellä kiima-aikaa kuten muilla nisäkkäillä?
Jotenkin sen mieltäisi omilla biologian tiedoillani niin, että ihmisen kiima-aika pitäisi olla juuri kuukautisten aikaan, kun veri valuu, seksi ei kiinnosta ja raskaaksitulomahdolllisuudetkin ovat pienimmillään?
Kommentit (50)
Se ei varsinaisesti ole kiima mutta on ajanjaksoja jolloin seksuaalisuus ja pariutuminen tuntuu normaalia tärkeämmältä. Näitä voi olla muutaman vuoden välein.
Ei, koska mulla on billu mielessä 365, eläimet ei köyri huvikseen niillä ei ole aikaa eikä varaa niin kuin meillä ihmisillä, eläimillä ei ole kelaa eikä sossua, paitsi kotieläimillä.
Miehen tekemä rampa aloitus jolle saa nauraa heti ekassa kommentissa. Millainen mies tekee näin aivottoman aloituksen?😄 voi luoja!
Ihmisen kiima-aika on juuri nyt. Juhlapäivinä rajumpi. Varsinkin pikkujouluissa ja Suviseuroissa.
Kyllä minulla ainakin ovulaation aikaan on halut herkemmässä. Aivan selvästi. Muulloin en seksiä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Mummuni tapasi kertoa seuraavaa vitsiä: Jumala oli jakamassa eläimille kiima-aikoja, ja siinä oli iso työ, kun eläimiä on niin paljon. Eeva roikkui koko ajan hänen hihassaan ja hoki "koska minulla on aika, koska minulla on aika". Lopulta Jumala kiireissään hermostui ja ärähti Eevalle "sinun aikas on aina!"
Häh? Kertoiko useinkin? Melko huono vitsi, nimittäin. Vai oliko mummo tunnetusti kiimainen?
Ihmisillä ovulaatio on huomattavasti vaikeampi havaita ja selvät merkit, jotka havaittavissa muilla nisäkkäillä paljon selkeämpi. Esimerkiksi monilla muilla apinoilla naaraan sukuelin turpoaa ja on kirkkaan värinen tms. ja vaikka ihmisnaaraillakin ovulaation aikaan on monesti halut huipussaan, niin aika harvat ovat kuitenkaan niin kyltymättömiä kuin vaikka leijonat. Tämän syystä on olemassa teorioita, muun muassa se että se saa uroksen panostamaan suhteeseen naaraan kanssa, kun ei voi tietää tarkalleen koska hän on hedelmällinen.
Ovulaation aikaan ennen verta, luonto tekee haluan kun juuri munsasolua tarjolla. Ja yleisesti kevät lisää ns halukkuutta niin mihellä kuin naisela.
Eli parittelu on tarkoitettu lisääntymiseen kuten eläinmaailmassa, ei ns hupijuttuja. Ei voi ymmärtää kuinka seks.tarpeita pidetään samoina kuin ruoka ja juoma. Jos et lisäänny, et parittele. Harvemmin elukatkaan hyppii niskaan jos ei ole lisääntyminen mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mummuni tapasi kertoa seuraavaa vitsiä: Jumala oli jakamassa eläimille kiima-aikoja, ja siinä oli iso työ, kun eläimiä on niin paljon. Eeva roikkui koko ajan hänen hihassaan ja hoki "koska minulla on aika, koska minulla on aika". Lopulta Jumala kiireissään hermostui ja ärähti Eevalle "sinun aikas on aina!"
Mikä kiimamummu sulla on? 😂