Ärsyttävän pihi mies
Meillä on omat rahat ja tämä järjestely sopii molemmille. Itse olen hieman suurpiirteisempi rahojen kanssa ja mies äärettömän pihi. Eipähän tule valittamista tällä tavoin. Silti ukon asenne ja opportunistisuus rahaa kohtaan ärsyttää minua.
Mies on onnistunut kerryttämään ikäisekseen (keski-ikäinen) ja huomattavan omaisuuden ja ostelee jatkuvasti kaikenmaailman useamman kymppitonnin työkoneita, työkaluja jne. silmääkään räpäyttämättä. Itse sinnittelen toimeentulon rajoilla, mutta olen tarkka siitä että kummallakin olisi reilu ja hyvä olo rahankäytöstä. Siksi kyselen ja makselen tosi tunnollisesti kaikesta puolet ja usein vielä hieman enemmän. Muu ei miehelle sopisikaan, koskaa alkaa julmettu mökötys ja kiusanteko jos mies kokee jääneensä missään ns. saamapuolelle (puhumme nyt jopa muutamista euroista).
Kaikki tämä huomioiden miehen piheys ja jatkuva rahaan liittyvä mankuminen ärsyttää minua suunnattomasti
-Kauppaan ei voi mennä jos ei joka kerta mainitse kauppalaskun loppusummaa ja voivottele miten ruoka on kallista. Laskee joka pennin ja valittaa minulle miten olisi hyvä jos voisin osallistua hänen lastensa ruokakuluihin enemmän
-Sama jokaisen autolla ajon kanssa, miten bensa on kallista. Asuu tunnin matkan päässä minusta ja minä yksin reissaan, koska hän haluaa säästää bensoissa
-Ei koskaan suostu lähtemään leffaan tms., koska se on turhaa rahanmenoa. Silti tuhlaa mm. pelikoneisiin kymmeniä euroja viikossa ja on jopa ääneen harmitellut miten pitäisi laittaa vähemmän
-Unohtaa merkkipäiväni ja jos asia käy ilmi, mölyää kauheaan ääneen miten on järkyttävän inhottavaa joku p**kashoppailu, kertakaikkisen vastenmielistä puuhaa (rahanmenon takia). Silti ilahtuu silminnähden jos jotain hänelle ostelee
-Ei ikinä kieltäydy rahasta, tai sano ettei joku ole reilua, tai omista ns. sosiaalista omaatuntoa ja esim. sano että kun sinä olet maksanut x-kertaa enemmän ja sinulla nyt vähemmän rahaa, en voi ottaa rahaa vastaan...
-Kerjää kiitosta joka pikkuaskareestakin, liioittelee tekemisiään ja antaa ymmärtää miten hänen aikansa on kallista ja miten hänen omat hommansa on jäänyt tekemättä
-Ei auta, vaikka olisi kummoinen taloudellinen hätä. Joskus ei ole ollut ruokaa kaapissa ja ukko osti samaan aikaan useiden kymppitonnien työkoneen, koska sattui hyvään saumaan kuulemma. Minä en silti saanut penniäkään (huom! minä en pystyisi katsomaan toisen hätää parisuhteessa, enkä todellakaan pyydä helpolla. Tällä kertaa pyysin 20 euroa ja ei tippunut)
-Jatkuva valitus elareista, laskuista ja aivan kaikesta rahaan liittyvästä
-Ei halua muuttaa yhteen, koska pelkää kaikkea taloudellista vastuuta
-Kaupassa ujuttaa tiskin ohi muovipussitkin kun niillä säästää
-Ihailee talousrikollisia ja ketkuja ja puhuu ja ruotii noita ääneen
Tiedän että mies on itsekäs ja sairaalloisen pihi ja pitää jollain tavalla minua itsestäänselvänä, ehkä käyttää jopa hyväksi. Minua vaan mietityttää miten te muut pihien miesten naiset olette jaksaneet miehenne kanssa. Minulle riittäisi kun tuo ei niin vastenmilisellä tavalla tekisi rahasta numeroa ja yrittäisi aina hyötyä ihmisistä, olisi varmaan huomattavasti mukavampi köyhänä, mutta kun ei niin ei.... (ja kyllä... asiasta on puhuttu).
Mikä ihme aiheuttaa tuommoista järjetöntä rahakeskeisyyttä ja sairaalloista pihtaamista?
Kommentit (12)
En ikinä kattella tollasta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sinnittelen toimeentulon rajoilla
Tässä on ongelma.
Ei mene tuonkaan piikkiin. Mies luuli tavatessamme, että minä olen rikas ihan hänen omien sanojensa mukaan. Totuus selvisi muutamien kuukausien päästä. Silti sama meininki alusta lähtien.
En tiedä mistä johtuu, mutta ukkosi on todellinen ääliö. Eikö löytyisi joku vähän mieluisampi kaveriksi? Miehesi ei ole edes pihi, koska tuhlaa yhtäkkisiin omiin ostoksiinsa hirveitä summia. Tuo on pelkästään itsekästä. T: Pihi, joka ostaa mieluummin perheelle kuin itselleen
Mies on voimaantunut ja tarkka omista rahoistaan. Ei tule kuuloonkaan, että moderni feministimies edes kuvittelisi elävättänsä naistaan. Lopeta lompakkoloisimisen yrittäminen, emme ole enää 50-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Mies on voimaantunut ja tarkka omista rahoistaan. Ei tule kuuloonkaan, että moderni feministimies edes kuvittelisi elävättänsä naistaan. Lopeta lompakkoloisimisen yrittäminen, emme ole enää 50-luvulla.
Siinäpä se on, että oman pärjääjä-luonteeni takia hänen kanssaan olenkin ja tämä toimii miehen rahanahneudesta huolimatta. Ukolla ei vaan ole mitään rajaa ahneudella ja päinvastoin yrittää tulla välillä minun lompakolle ja minä maksan tästä suhteesta aiheutuvia kuluja enemmän. Jos kerran on pihi, niin olisi edes reilu.
Mitä ihmettä sä näet tuollaisessa miehessä? MIKÄ saa sut haluamaan parisuhteessa olemista noin itsekkään ja suorastaan törkeän ihmisen kanssa?
No miksiköhän arvelisit ap, että se on nyt eronnut mies?
ja sinä tyhmänä vaan....jättäisit sen.
Kiva kämppis sulla. Onneksi itse elän normaalissa avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä näet tuollaisessa miehessä? MIKÄ saa sut haluamaan parisuhteessa olemista noin itsekkään ja suorastaan törkeän ihmisen kanssa?
Tuota ällöttävää ominaisuutta lukuunottamatta mies on kuitenkin melko kiltti , ei ryyppää tai sikaile. Kotihommiakin tekee, tosin vain omassa kodissaan. Tarkka nimittäin siitä(kin) ettei tee vastikkeetonta työtä :D
Haha... nyt alkoi naurattamaan itseäkin kun oikein aloin ajattelemaan. Ei ehkä ihannesuhde, mutta kohtuullinen kuitenkin :D
Itse sinnittelen toimeentulon rajoilla
Tässä on ongelma.