Kattis

Hei!

Onkohan täällä ketään, joka hakenut nyt syksyllä 16 alkaviin rikosseuraamusalan sosionomiopintoihin?
Itse hain, ja vielä ei ole ainakaan kutsua tullut. Eilen sain esivalintakokeen tulokset, 91p. Millaisia pisteitä muut on saaneet? Kaikki tieto soveltuvuuskokeista ja opinnoista myös kiinnostaa. :)

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (18)

Vierailija

Laurean sivuilla on kaikkien muiden Sote-alojen pisterajat jo tulleet, mutta rikosseuraamusalaan ei. Itse sain 79,7 pistettä ja noista nyt julkaistuista ainoastaan fysioterapia on sen yli eli 80,3 p. Eli pitäisi sinun noilla pisteillä päästä ihan heittämällä pääsykokeeseen, itseäni vähän jännittää :(

laureanhakija

Minä hain myös ja edelleen odottelen kutsua.. pisteitä sain 80,6.
Koskahan mahtaa tieto tulla sivuile/kutsua sähköpostiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mullekkaan ei ole kutsua tullut, sain 86,4 pistettä.. Muihin hakemiini kyllä oon saanut kutsun :(

Kattis

Laurean sivuilta puuttui vielä myös esim ensihoidon pisteet, joten varmaan osa aloista ilmoitetaan vasta ensi viikolla. :)

Sain itse jo eilen kutsun toiseen hakutoiveeseeni, mutta hyvä kuulla ettei muutkaan vielä ole tuonne saaneet. Luulisin kyllä itsekin että noilla pääsis, kun korkein pisteraja mitä oon nähny tähän mennessä on Metropolian fyssaripuoli 84,4. En usko että risepuolelle hakijoita olis ihan järjetön määrä (tosin varmasti monet hakee sinne ensimmäisenä vaihtoehtona ja tosissaan) pisterajat varmaan jotain 75-80 luokkaa?

laureanhakija

Kauneudenhoitoalan ja rikosseuraamusalanvalintakoekutsut lähetetään viikolla 21

Lukeepi laurean sivuilla...

Vierailija

laureanhakija kirjoitti:
Minä hain myös ja edelleen odottelen kutsua.. pisteitä sain 80,6.
Koskahan mahtaa tieto tulla sivuile/kutsua sähköpostiin?

Pisterajaksi muodostui nyt sitten 80,7. Itselläni jäi yhden pisteen päähän, mutta tuo olisi harmittanut vielä enemmän :D

Vierailija

Kattis kirjoitti:
En usko että risepuolelle hakijoita olis ihan järjetön määrä (tosin varmasti monet hakee sinne ensimmäisenä vaihtoehtona ja tosissaan) pisterajat varmaan jotain 75-80 luokkaa?

Äitini, joka opetti tuota alaa aiemmin, sanoi silloin että keskimääräinen hakijamäärä vuosittain oli n. 700, mikä on sinänsä iso luku kun sisään pääsi reilut parikymmentä.

riseeeen

Moi!
Onko muita jotka olivat Rise pääsykokeissa 8.6.?:) Miten meni? Itsellä luulen että 10 päättelytehtävää kaikki oikein, mutta alkoholipolitiikasta en kyllä osannut sanoa mitään järkevää :D Jännittää toosi paljon!! Lisäksi mun ryhmähastaatteluun ei saapunut muita kuin minä(??) Laskin että siinä meni jo 3 paikkaa lähemmäksi oma pääsy..:D ja Muutenki kattelin aulaa ja näytti kuin kokeeseen olisi saapunut vain n 50-60 hakijaa ja jos 40 pääsee sisään niin aika hyvä prosentti!

Vierailija

Onneksi olkoon opiskelupaikasta! :)

Itse olen myös aloittamassa rise-sosionomiopinnot syksyllä.

Aika hankala oli ryhmähaastattelun ja keskustelun annon jälkeen pähkäillä, miten oli mennyt. Mutta hyvä näin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rikosseuraamusalan sosionomi, kaikkea ne amk:t yrittää :D

T. kriminologi (yliopisto)

Joo. Tässäkin tapauksessa ne sosionomit tekee sitä kenttätyötä ja sinä jotain turhantärkeää tapaamatta varmaan edes niitä vankeja.

• ylös 19
  • alas 2
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.