Norppa on kivellä
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullervolla on rentouttava vaikutus. Nukkuukohan se öisin, mitäköhän se mietiskelee tuossa pötkötellessään? 💗
Varmaan norppien kansantaruina kulkevia tarinoita jääkauden ajalta, jolloin jäivät Saimaalle eristyksiin ja kertomuksia muista hylkeistä maailmalla.
☺️💕
Mammat, lähtisittekö Pullervon köllöttelykaveriksi? Minä lähtisin!
Jeee! Pullervo laardipallero on tontilla. Taitaa olla nokosilla, kun on niin paikallaan. Ei se kauheasti kylkeä kääntele. Mitäköhän unia se näkee? :)
(Norppalive 21-05-2016 20.06.55)
Vierailija kirjoitti:
Mammat, lähtisittekö Pullervon köllöttelykaveriksi? Minä lähtisin!
Lähtisin! En kyllä tiedä, kuinka hyvin Pullervolle kelpaisi ihminen köllöttelykaveriksi, saattaisi Pullervo ujostella.... :)
Vierailija kirjoitti:
Jeee! Pullervo laardipallero on tontilla. Taitaa olla nokosilla, kun on niin paikallaan. Ei se kauheasti kylkeä kääntele. Mitäköhän unia se näkee? :)
Laardipallero :D
Kyllähän vääntyilee, venyttelee, nostelee päätään ja rapsuttelee niskaansa.
Alkais jääkiekko, mutta pakko katsoa tätä.
Toivottavasti Pullervo on löytänyt tänään monta makoisaa muikkua 💕
Näin joskus Saimaalla norpan pään katsovan minua vedestä. Oli ihan parin metrin päässä. En silloin osannut ajatellakaan, että on noin muhkea otus kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus Saimaalla norpan pään katsovan minua vedestä. Oli ihan parin metrin päässä. En silloin osannut ajatellakaan, että on noin muhkea otus kyseessä.
muodokkaita pötkylöitä ovat kyllä <3 Itsekin olen pitänyt niitä jotenkin pienempikokoisempina.
Äsken se laittoi räpylät ristiin. Miten söpöä :)
tyyni ilta ja kivellä torkkuva norppa
Norppa käänsi päätänsä äsken kameran suuntaan. Vaistomaisesti päästin suustani kimeällä äänellä "hellou!" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laardipallero :D
Laardi on sian rasvaa. Hylkeiden rasvaa kutsutaan traaniksi.
Norppa on yksi söpöimpiä hylkeitä, sellainen perinteisen suomalaisen AV-mamman mallinen: pieni ja tukeva mutta topakka. Selkäkuviot ovat kauniit, kuin Suomen järvenrantojen karttaa.
On käsittämätöntä ajatella, että näitä palleroita on enää jäljellä maailmassa vain 320 yksilöä. Toivon todella, että Pullervon suku säilyy.
Kerran näytti kuin se olisi hetken tuijottanut suoraan kameraan, pää alaspäin kylläkin. Voi kun se kääntyisi kokonaan, olisi niin kiva nähdä naama kunnolla.
Onkohan toi kikkelin esittely kivella makoillessa tapanakin norpilla? Kerran bongasin kun tuo livekamerassa ensin veti kikkelin hitaasti sisään, ja sukelsi vasta sitten takaisin veteen. Ehkä se on jokin puhtausjuttu esitellä sitä pinnan yläpuolella? :D Tai sitten pullervsta se on vaan kiva tapa x)
Oletteko lahjoittaneet rahaa norpalle? Itse ajattelin vähän lahjoittaa.
Onko pyllyreikä räpylöiden välissä vai ylempänä?