Mitä kieltä on helppo oppia?
haluaisin aloittaa jonkin uuden kielen opiskelun, mikä on mielestänne ns. helppo kieli opiskella? Perustelkaa :)
Kaikissa on poikkeuksen poikkeuksia ja ulkoa muistamista, mutta mikä olisi sellainen joka saattas mennä jakeluun jos nyt osaan jotain perus: enkku, ruotsi, saksa.
Kommentit (23)
Flaamin kieli on kuin saksan ja ruotsin rakkauslapsi. Voit lukea vaikka flaaminkielisiä nettisivuja.
Espanja ja italia on molemmat helppoja.
Opiskele esperantoa. Siinä ei ole yhtään epäsäännöllisyyksiä.
Italia, vaikka kuuluukin eri kieliryhmään kuin nuo mainitsemasi. :) Suomalaiselle todella helppoa lausua ja ymmärtää, siisti ja looginen kieli, paljon "kansainvälisiä" sanoja, verbit myös sopii oikein hyvin suomalaisille aivoille. T. Henkilö joka on opiskellut melkein jokaista eurooppalaista kieltä. :D
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka espanjasta. Holá!
*¡Hola!
Suomen kielen olen oppinut kuin itsestään.
Sian Saksa helppoa ja jokainen osaa
Ruotsin osaaminen tietysti helpottaa norjan (ja tanskankin) oppimista, mutta onko sitten kovin hyödyllistä opiskella erikseen norjaa, joka on marginaalikieli ja jota ymmärtää jotenkuten jo ruotsillakin.
Saksa auttaa hollannin kanssa, mutta hollannissa ehkä vähän vaikeampia äänteitä suomalaiselle (niin kuin tanskassakin).
Espanja ja italia ovat melko helpohkoja suomalaiselle. Niissä on paljon vähemmän ehdottomia kielioppisääntöjä ja taivuttamista kuin saksassa.
Viro tietenkin muistuttaa suomea, joten siinä mielessä olisi helppo kieli. Myös espanja, etenkin alkeistaso, on helppo oppia.
Helpoiten oppii sellaista kieltä, jota on motivoitunut opiskelemaan. Tai jota kuulee jatkuvasti.
Flaami/Hollanti (samanalainen ero näillä kuin esim suomenruotsilla ja ruotsilla)
Todella helppo oppia ja jo ilman opiskeluaki arvata ruotsin ja englannin pohjalta.
Helpoin kieli on ruotsi! Se on ns. porttikieli kun sen oppii niin muut kielet on helppoja!
Yhden edellisiin, jotka sanovat flaamin olevan helppo kieli oppia. Etenkin jos vähänkin osaa saksaa. Tosi helppo kielioppi ja kirjoitusasu.
Flaamin kieltä suosittelevat: entäs ne kurkkuäänteet?
Jos haluat mennä Euroopan ulkopuolelle, olen kuullut että indonesia on kieliopiltaan helppo. Ei artikkeleita, taivutuksia, epäsäännöllisyyksiä. Siitä ei kuitenkaan ole välttämättä paljon oppimateriaalia ja kirjoja netissä.
Itse opettelin espanjan aikuisena siksikin, että tiesin, että espanjan kieli on niin iso kieli, että netistä löytää ilmaiseksi ladattavia kirjoja ja muuta oppimateriaaliakin kuinka paljon vaan.
Italia on helppo, vaikka kyllä siinäkin kielioppia alkaa tulla ja aika äkkiä.
Espanja on VAIKEA kieli. Jos haluat opiskella lopun ikäsi niin aloita venäjän opiskelu. Venäjän seistemän erilaista ÄSSÄÄ ovat hurmaavia!
Kuinka pitkälle te olette opiskelleet italiaa, jotka sanotte sen olevan helppo? Mikä on vaikeinta italiassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkälle te olette opiskelleet italiaa, jotka sanotte sen olevan helppo? Mikä on vaikeinta italiassa?
Olen lukenut tosi monesta kielestä vähintään perusteet, ja italia sujuu kaikkein parhaiten suhteessa siihen nähden kuinka vähän olen siihen panostunut. Italiaa opiskellessa oli koko ajan iloinen ja luottavainen mieli, eikä tullut vastaan ainuttakaan yllättävää kauheutta.
Pari on maininnut italian ja espanjan samassa vastauksessa, mutta minusta espanja on paljon rikkaampi ja rönsyilevämpi, luultavasti Etelä-Amerikan vaikutuksesta... Ja sitten vielä se ratatata-konekivääripuhe.
Espanja. Sanoja lausutaan kuin ne kirjotetaankin vähän niin kuin suomessa.:)