Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tilanteessani? (työnhaku)

Vierailija
18.05.2016 |

Valmistuin 2011 ja olen ollut kaksi vuotta sen jälkeen työelämässä, viimeisin vuoden mittainen työsopimus päättyi vuoden 2014 helmikuussa. Tämän jälkeen olen tehnyt toisen lapsen ja ollut kotona kahden lapsen kanssa siis hieman yli kaksi vuotta.

Olen hakenut töitä nyt vuoden ahkerasti, päässyt kahdesti haastatteluun, mutta siinäpä se. Tuntuu epätoivoiselta tämä työnhaku! Haen myös muita kuin omanalan töitä. Olen kasvatustieteiden maisteri (ei opettajan pätevyyttä). Ja arvosanat ovat erinomaiset, myös työtodistuksissa kiitellään.

Missä vaiheessa alan harkita alan vaihtoa ja katsella opiskelupaikkaa? Ja mitä ihmettä tässä alkaisi opiskelemaan... Olen todella pettynyt alaani. Sinne meni 5 vuotta hukkaan yliopistoon :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostot ja suhteet? Tuntemani kasv. maisterit ovat työllistyneet jonkinlaiseksi koulutussuunnittelijoiksi yksityiseen bisnekseen - ja täysin suhteilla. 

Nyt kaikki vanhat verkot käyttöön ja muistuttelemaan vanhoja tuttavuuksia siitä että olet hakemassa. Voi hyvinkin löytyä jotain.

Vierailija
2/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia töitä sä haet? onko paljon haettavaa eli saatko joka viikko useamman hakemuksen matkaan? Haetko myös sijaisuuksia ja pätkiä? Vaikea sanoa, jos haettavaa on ja pariin haastatteluun olet parissa kk päässyt , kannattaa parantaa hakemusta ja tiputtaa palkkapyyntö niin kyllä se paikka sieltä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa hae. Kolmas vuosi nyt takana ja saavat pitää tunkkinsa. Eli se mitä haluan sanoa on että tänä päivänä on suht turha hakea mihinkään - kukaan ei palkkaa. En näe myöskään että opiskelu toisi mainittavaa lisäarvoa sinulle. Odottakaamme josko Suomi tästä vielä jonain päivänä nousee, nyt on aivan turha stressata jostain työn hakemisesta.

Vierailija
4/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä sä haet? onko paljon haettavaa eli saatko joka viikko useamman hakemuksen matkaan? Haetko myös sijaisuuksia ja pätkiä? Vaikea sanoa, jos haettavaa on ja pariin haastatteluun olet parissa kk päässyt , kannattaa parantaa hakemusta ja tiputtaa palkkapyyntö niin kyllä se paikka sieltä tulee.

Miksi tiputtaa palkkapyyntö? Ei työnantaja ikinä valitse työntekijää vain siksi, että saisi jonkun halvemmalla kuin toisen. Liian alhainen palkkapyyntö kertoo vain, ettei ihmisellä ole ymmärrystä työn laadusta ja siihen sisältyvästä vastuusta.

Siinä vaiheessa, kun työnantaja tekee päätöksen rekrytoinnista, hän myös budjetoi sen summan, minkä aikoo pätevälle työntekijälle maksaa.

Esimerkiksi opettajan sijaisuuksia ensi syksylle kannattaa hakea ilman pätevyyttäkin, sillä tavalla saa jalan taas työpaikkojen ovenrakoon

Vierailija
5/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sulla ole mahdollista päästä työkokeilulla johonkin hetkeksi? Siitä saisit jotain nykyistä näyttöä. Joko omalta alalta tai sitten joltain läheltä liippaavalta alalta jota koulutuksellasi voisi tehdä. Olet ihan oikeassa, että korkeakoulutettu 2v työttömyyden jälkeen ei todellakaan millään hakemuksien lähettämisellä työllisty. 

Samassa veneessä olen itsekkin. En jaksa enää lähetellä hakemuksia, joten mietin uudelleen kouluttautumista tai jotain työkokeilua. 

Vierailija
6/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä kasvatustieteiden maisteri edes voi tehdä jos ei ole opettajan pätevyyttä?

Vierailija
7/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä kasvatustieteiden maisteri edes voi tehdä jos ei ole opettajan pätevyyttä?

Tiedän yhden, ja se saa jotain yhdistysten palkkatukihommia. Ei oikeaa työtä.

Vierailija
8/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisharjoittelulla jalkaa oven väliin? Miten lapsien kautta, saisiko sieltä jotain vapaaehtoistyötä joka voisi johtaa palkkatyöhön. Ajat ovat kovat tänä päivänä ja vuodenkin poissaolo työmarkkinoilta on täys katastrofi, oli se sitten työttömyyttä tai äitiyslomaa. 

Vierailija
9/9 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutussuunnittelija, tutkija, sivistysjohtaja kunnassa ... riippuu sivuaineista.

Tai sitten on työttömänä kuten minä. Mulla on sentään aika paljon työkokemusta, opettajan pedagogiset, yhden aineen opettajan pätevyys ja 8 ov:n opetushallinnon tutkinto eli periaatteessa rehtorin kelpoisuus. Se ei vaan riitä mihinkään, kun on niin paljon sellaisia hakijoita, joilla on vielä enemmän koulutusta ja kokemusta. Erääseenkin apulairehtori-koulutussuunnittelijan paikkaan oli noin 40 kelpoisuusehdot täyttävää hakijaa, pari tohtoria, 5 lisensiaattia, muutama amk-opettaja ja loput maistereita. Ei kutsuttu edes haastatteluun.

Viimeksi olen ollut opettajan vuorotteluvapaan sijaisena, sitä ennen määräaikaisena projektisuunnittelijana.