Miksi et pyydä anteeksi?
Ihmettelen, miten joidenkin on niin vaikea pyytää anteeksi. Kirpparilla eilen joku mamma töni minua useamman kerran vaunuilla selkään. Kun sanoin "anteeksi, voisitko lopettaa tönimisen", niin tuijotti vain suu auki, ja häipyi paikalta. Joo joo, on minulla peräsimessä kokoa, mutta ei sentään niin paljon, että ei ohitse/ympäri pääse. Onko niin kamalan vaikeaa pahoitella?
Kommentit (11)
Jotkut ihmiset tuntuvat menettävän osan itsestään, jos pyytävät joltain anteeksi.
Miksi sen pitäisi pyytää anteeksi kun sä pyysit anteeksi?
Hmm, jos se toistuvasti töni sua selkään, niin varmaan teki sen ihan tahallaan, esim. purkaakseen omaa vitutustaan jostain asiasta. Tuskinpa silloin anteeksi haluaa pyytää, kun ei ollut vahinko.
Itse kyllä ihmettelen joskus että mitä ihmiset niistä anteeksipyynnöistä kostuu. Itse en tee niillä mitään. Ihan sama pyytääkö joku mulle väärin tehnyt anteeksi vai ei. Pääasia on ettei jatkaisi sitä väärin tekemistään, se on ihan sama mitä sanoja höpöttää siinä ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Olikose mamu?
Suomea se lapselleen ainakin puhui, ja näytti perus-palstamammalta.
Hän yritti viestittää sinulle jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Morsetti vaunuilla?
Vierailija kirjoitti:
Selektiivistä mutismia, ehkä? Tai vain perustörppö, jolla ei alkeellisiakaan käytöstapoja. Sääli lapsia.
Jospa se riitti, että sinä pyysit anteeksi.