Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kolme kakkua, mitä toivoisit juhlissa tarjottavan?

Vierailija
18.05.2016 |

Kaikki pitää voida tehdä viimeistään edellisenä päivänä. Plussaa jos 1-2 kakuista voi tehdä hieman aiemmin pakkaseen. Yksi olisi hyvä olla suklainen. Juhlien aikaan on luultavasti lämmintä, voi olla helle. Kakkuja pitää kuljettaa autossa ja siirtää kakkulautaselle. Voit ehdottaa myös pientä makeaa esim. pikkuleipiä ja pientä suolaista. Kiitos!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sacher kakku, kestää hyvin ja on hyvää. Voi vaikka laittaa useamman kerroksen hilloa jos haluaa erilaista.

Kinuskikakun voi myös tehdä ed päivänä.

Helteellä tietty kaikki kakut pilaantuu helposti, siis kaikki missä on maitotuotteita.

Hyviä ja näyttäviä voisi olla myös aleksanterin leivosten tapaiset, jostaka kestää hyvin.

Ja tietty lusikkaleivät on aina juhlavia.

Vierailija
2/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vanhanaikaiset kuivakakut toimii hyvin juhlissa, itse mieluummin syön niitä kuin pelkään saavani ruokamyrkytyksen lämpimässä pöydässä olevasta juustokakusta tai kermakakusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmien kakkupöydästä löytyisi jonkin sorttinen marenkikakku (esim. britakakku kauden marjoilla/hedelmillä), prinsessakakku ja vaikkapa sitten se sacher. Jos noiden lisäksi saisi vielä vaikkapa lusikkaleipiä ja vaikka siikatartarilla (tai lohi-) täytettyjä saaristolaisnappeja, niin eipä voisi tyttö enempää pyytää. 

Vierailija
4/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku.

Vierailija
5/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytystä ei kukaan saa. Kuljetus kestää 10 min. Kakut jääkaappiin ja pöytään tarjolle kun kahvit valmiina. Kuivakakkuja ei tule olemaan tarjolla. Tuskin myöskään perinteistä kermakakkua. Ap

Vierailija
6/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sacher, tiramisu ja voileipäkakku!

Vierailija
7/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun unelmien kakkupöydästä löytyisi jonkin sorttinen marenkikakku (esim. britakakku kauden marjoilla/hedelmillä), prinsessakakku ja vaikkapa sitten se sacher. Jos noiden lisäksi saisi vielä vaikkapa lusikkaleipiä ja vaikka siikatartarilla (tai lohi-) täytettyjä saaristolaisnappeja, niin eipä voisi tyttö enempää pyytää. 

Kiitos vastauksesta. Ainut mistä löytyy kysymäni kolme kakkua ja vielä bonuksena pikkusuolainen ja -makea. Ap

Vierailija
8/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sacher-, prinsessa- sekä Britakakku (tuoreilla mansikoilla). Kylmälaukut vaan käyttöön.

Vierailija
9/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklainen taatelikakku - jouluruoka, mutta sen voi tehdä viikko etukäteen.

Vierailija
10/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki kakut kelpaa paitsi kuivakuivakakut. Mitä oon juhlissa ollut, niin harva muukaan niitä kuivakänttyjä ottaa. 

Vierailija
11/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieraina vegaaneja tai keliaakikkoja? Yksi vegaaninen, gluteeniton kakku voisi olla hyvä, jos löytyy joku helppo resepti. Sit joku suklainen ja joku raikas marjainen.

Vierailija
12/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipäkakku/kasvisvoileipäkakku, suklaakakku ja juustokakku. Milloin voi tulla syömään?:P

Vierailija
13/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on pakkomielle noihin kakkuihin. Itse en kakuista pahemmin välitä ja olen huomannut että ei välitä oikein muutkaan. Otetaanhan sitä jos muuta ei ole tarjolla, mutta kaikenlainen muu pikkunaposteltava uppoaa kyllä paremmin.

Vierailija
14/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaista juustokakkua (tuoreilla marjoilla koristeltuna), suolaisia piirakoita (kinkku, lohi, feta... tms) ja mutakakkua.

Marenkikakku (Brita tai Pavlova) olisi ihana myös, mutta niitä ei oikein etukäteen voi valmistaa jos ei halua rakenteen kärsivän.

Vierailija
15/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun en makeasta perusta niin olen aina iloisesti yllättynyt jos pöydästä löytyy joku hyvä leipäkakku. Erityisesti mieleen on jäänyt yksissä ristiäisissä syömäni savulohikakku.

Vierailija
16/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakkua, omenapiirakkaa tai mustikkapiirakkaa vaniljakastikkeella ja mutakakkua.

Vierailija
17/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ihan omien mieltymyksieni mukaan.

Sacherkakku, kinuskikakku ja kesäaikaan marjakakku (mansikoita, vadelmia, mustikoita sesongin mukaan). Marjakakussa ei tarvitse olla kermaa, pääosassa ne tuoreet marjat.

Kun nuo ovat keskenään erilaisia, luulisin että niistä löytyisi joka makuun.

Vierailija
18/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipäkakku, kinuskikakku/banoffee ja vadelma-valkosuklaarouhekakku.

Vierailija
19/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipäkakku on kyllä lähes aina juhlien ykköskastia, meilläkin mennyt kaikissa juhlissa lohivoileipäkakut aivan kokonaan! Sama homma lähipiirissäkin. En tietenkään voi teidän vieraista tietää, mutta ainakin monille tuntuu maistuvan tuo lohivoileipäkakku! Yleisestikin suolaiset herkut menee vähän paremmin kaupaksi kuin makeat. 

Suklaisia herkkuja  voisivat olla perinteiset mokkapalat tai mutakakku. Sitten kolmantena vielä mainitsen jonkun marjaisan kakun (mansikkaa tai vadelmaa), ja joko kermakakkuna tai juustokakkuna. Nam!

Vierailija
20/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas juustokakku, vaikka mangoa, suklainen juustokakku ja tavallinen kermakuorrutettu täytekakku (mansikka) olisi ehdottomasti mun lempparit. Paitsi jos voileipäkakku (ei väliä täytteillä, tykkään aina) laskettaisiin kakuksi. Siihen vaihtaisin luettelostani tuon raikkaan juustokakun.