Rv 30+4 jalat menee alta
Kolmas raskaus, alaselkä oikuttelee niin, ettei esim sängystä tai sohvalta meinaa päästä tai jos pääseekin, ensimmäiset askeleet sattuu pirusti oikealle alaselkään/lonkkaan ja meinaa jalka pettää alta. Koskaan aikaisemmissa raskauksissa ei ole selkä ollut näin huonona. Onko tämä nyt sitä paljon puhuttua iskiasta?:(
Kommentit (8)
Ihan normaalilta kuullostaa.. Eihän sulla enää pitkään tota oo jäljellä.
Mulla oli tuota ekasta raskaudesta lähtien, kolme lasta. Syynä yliliikkuvat nivelet, jota pahensi taaksepäin oleva kohtu. Painoi koko ajan hermoja.
No jos menee yhtään vanhalla kaavalla niin vielä tätä olisi liki 12viikkoa jäljellä..
takalantion kipuja hormonaalisen "löystymisen" seurauksena, loppuu vasta synnytyksen jälkeen pikku hiljaa eikä asialle voi oikeastaan mitään...
https://www.libero.fi/sinun-vaiheesi/artikkeli/?articleId=271200
Lantiokivut
Lantiokivut voivat myös olla oire niin sanotusta häpyliitoksen löystymisestä. Nämä lantiokivut pahenevat usein erilaisten aktiviteettien kuten pukemisen, kävelyn tai porraskävelyn yhteydessä. Syynä voi olla esimerkiksi se että raskaushormonit pehmentävät tiettyjä lantion alueita, jotta ne voisivat laajentua jonkin verran synnytyksen aikana.
Yksi tällainen alue voi olla symfyysi eli vasenta ja oikeaa häpyluuta yhdistävä rustoliitos. Toinen selitys kivuille voi olla lantion luiden siirtyminen.
Mikä avuksi lantiokipuihin ja häpyliitoksen löystymisen aiheuttamiin kipuihin?
Lantiokivut ilmenevät yleensä raskauden keskivaiheilla. Neuvola voi ehkä suositella fysioterapiaa, akupunktiota tai kiropraktiikkaa.
Lantiovyö voi helpottaa oloa ja samoin erityiset harjoitteet. Kysy apua neuvolasta.
Vältä suuria liikkeitä, pitkäaikaista istumista samassa asennossa ja diagonaalisia liikkeitä, jos ne pahentavat kipuja.
Vierailija kirjoitti:
olet läski.
hormonaalisilla lantiokivuilla ei ole mitään tekemistä painon kanssa. sorry. itse olin ennen raskautta lähes alipainoinen, treenasin ja kaikki, raskaudessa kiloja tuli vain kymmenen ja mulla oli juuri noita häpyliitos / lantiokipuja noin rv 20 eteenpäin. ota selvää asioista ennen kuin tulet nimittelemään.
mulla kans, helpotti synnytyksen jälkeen
Voi hyvinkin olla tuo iskias tyyppinen kipu. Hermo siellä puristuksessa.
olet läski.