Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putkiremontin hinta - jaksaisitteko jakaa kokemuksia?

Vierailija
18.05.2016 |

Asunto on rivitalo Helsingissä ja tehdään "vain" putket,ei siis sähköjä tms. lisäksi.

Mitä teillä on maksanut,paljonko rahoitusvastike noussut ja minkä pituinen on ollut asumishaitta ja minä vuonna remppa tehtiin?

Iso kiitos kaikille!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu silti, mitä tehdään. Uusitaanko viemärit? Uusitaanko kylppärin pinnat? Entä lämpöputket?

Vierailija
2/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että google auttaa sua parhaiten :). Itse asun omakotitalossa ja putkiremppa ei maksanut juuri mitään kun tehtiin kylppärirempan yhteydessä, joten en osaa vastata

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että google auttaa sua parhaiten :). Itse asun omakotitalossa ja putkiremppa ei maksanut juuri mitään kun tehtiin kylppärirempan yhteydessä, joten en osaa vastata

-ap

Apua! En siis ollut ap, ihan vain epäap ekalla aamukahvikupillisella, eli puoliunessa, sorry! :D

Vierailija
4/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Googlettanut olenkin kyllä ja soitellut urakoitsijoillekin. Tuoreita,omakohtaisia kokemuksia silti kaipaisin vielä lisää.

Vierailija
5/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 55 000 e, rahoitusvastike noin 500 e/kk seur kymmenen vuotta.

Vierailija
6/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen remppa, viemärit, kylpyhuone uusiksi, en nyt muista tarkkaa summaa ehkä  n. 38.000 56 neliötä, maksettu on ja keittiöremppa päälle n. 3 v sitten. 

Vierailija
7/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Miten kellään on varaa asua tuommoisessa! Mun taloni makso vähän yli  tuon  ja jos laittaisin 55000 remppoihin niin saisin sillä varmaan uusittua koko mökin!

Vierailija
8/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan helposti useista kymmenistä tuhansista. Tutulla reilu 60 neliön kerrostaloasunto Helsingissä, n. 50000e, hän maksoi kerralla pois. Tuossa oli kyseessä käsittääkseni varsin kattava remontti kyllä.

Vierailija
9/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on rivitalo Helsingissä ja tehdään "vain" putket,ei siis sähköjä tms. lisäksi.

Mitä teillä on maksanut,paljonko rahoitusvastike noussut ja minkä pituinen on ollut asumishaitta ja minä vuonna remppa tehtiin?

Iso kiitos kaikille!

Riippuu neliöistä ja mitä kaikkea tuo rivarin "putkiremppa" pitää sisällään. Ulkoiset linjaputket? Putket asunnon sisällä? Tulovesi, patterien kierto? Joudutaanko kajoamaan asunnon sisällä rakenteisiin ja kuinka paljon...?

Jos remppa ei koske viemäreitä eikä sähköjä (jota kyllä ihmettelen,nehän kannattaisi ehdottomasti vetää samalla vaivannäöllä), hinta peruskolmioon lienee jotakin 8000€-20000€ välillä. Myös asumishaitta riippuu remontin laajuudesta, esim meillä se ei aiheuttanut haittaa, paitsi arkipäivisin, jolloin vedet oli pois päältä ja remonttimiehet parveilivat asunnossa ja sen ulkopuolella.

Vierailija
10/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastanneille.Uusitaan vain käyttövesi ja viemärit eli ei pattereita tms.Pihalla ei töitä myöskään ole.

Vierailija
11/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien 1969 rakennettuun taloon vaihdettiin viemärit ja vesijohdot pari vuotta sitten. Makoi 6000€. Kyllä hirvittää nuo kerrostalojen saneerauksien hinnat.

Vierailija
12/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Miten kellään on varaa asua tuommoisessa! Mun taloni makso vähän yli  tuon  ja jos laittaisin 55000 remppoihin niin saisin sillä varmaan uusittua koko mökin!

Ei omakotitalon putkiremontti maksa kuin muutaman tonnin.

Kerrostalossa kaikki vaan tulee niin palljon kalliimmaksi.

Vierailija
13/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi 950 e per neliö, vanha kerrosatalo, jossa jokainen asunto vähän erilainen.

Ap:n kysymykseen on mahdotonta vastata. Rivitaloissa ne putket voidaan vetää pihallekin, mikä on halpaa, mutta se riippuu siitä, miten talo onnrakennettu.

Vierailija
14/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ero, että pmakotitalossa "putkiremonttiin" lasketaan vain putkimiehen lasku. Se on muutaman tonnin. Kerrostalossa siihen lasketaan myös putkiremonttia varten rikottujen kylppäreiden ja keittiöiden uusimiskulut. Useinhan omakotirakentajakin haluaa ne uusia, mutta pakko ei ole. Taloyhtiö sen sijaan ei useinkaan ota mitään riskejä, vaan vedieristeet ja vedikalusteet päivitetään tässä yhteydessä koko talossa.

Meillä tehtiin Tampereella vähän alle 60neliön kerrostaloasuntoon putkiremppa/kylppäriremppa joka maksoi 28 000 euroa. Vastiketta on korotettu 200 eurolla kuussa enkä nyt muista, miten pitkäksi ajaksi. Remontti sinänsä kesti 2 kuukautta.

Vierailija
15/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan helposti useista kymmenistä tuhansista. Tutulla reilu 60 neliön kerrostaloasunto Helsingissä, n. 50000e, hän maksoi kerralla pois. Tuossa oli kyseessä käsittääkseni varsin kattava remontti kyllä.

Tätä hintaluokka on pääkaupunkiseudulla.

Omassa kerrostaloasunnossa putkiremontti tehtiin perinteisellä tavalla ja hinta oli reilut 900 € / neliö. Alunperin hinta oli jonkun verran yli 1000 € / neliö, mutta taloyhtiöllä oli omistuksessaan asunto, jolla hoidettiin osa putkiremontin rahoituksesta.

Vierailija
16/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremontit ovat aikamme yleisin laillinen ryöstö.

Urakkahinnat eivät vastaa todellisia kuluja lähellekään.

Katsoin hiljattain yhden taloyhtiön tarjoukset läpi. Materiaalin osalta puhutaan jopa nelinkertaisista yksikköhinnoista, verraten rautakaupan hintoihin.

Urakan ajat ovat yläkanttiin rankasti. ilmeisesti idea on, että otetaan urakoita päälekkäin ja tehdään useampaa kohdetta samanaikaisesti, mutta lasketaan työn osuus sen mukaan, että käytettäisiin tuo koko aika samassa kohteessa?

Kuinka tämä on markkinataloudessa mahdollista? No kartellin avulla tietenkin. Mikään muu ei selitä putkiremonttien tähtitieteellisiä kustannuksia kuin KARTELLI.

Vierailija
17/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske esim 600e/neliö hinnaksi niin aika lähellä totuutta on. Luultavasti vähän enemmän per neliö Helsingissä.

Riippuu siitäkin onko viemäriputket hyvässä kunnossa, eli ovatko muovia ja vieläpä säilyneet hyvinä ja ehjinä.

Viemäriliitokset tutkitaan kameralla ja toivo, että viemäriputket ok. Säästyy aikalailla rahaa. Joskus puhutaan tonttiviemäriputkista. 

Samalla pihan salojitus kuntoon, tiedätkö missä salaojaputket ovat nyt ? Tiedätkö minne sadevesi pihoilta päätyy ? Kuuluuko lorina sieltä minne sadevesiputki lopulta päätyy, ojaan vaikkapa ?

Pyydä, että salaojat piirretään paperille eli joku päivätty päivitys salaojajärjestelmään.

Vierailija
18/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, miten ihmisillä on varaa maksaa noita summia normaali palkalla?

Vierailija
19/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan työttömänäkin. Kerrostaloasunto - putkiremppa 3 vuotta sitten - sähköt ja tietoliikennesysteemit uusittiin myös. Remonttivastike ~150€/kk lisää yhtiövastikkeeseen. Keski-Suomi.

Vierailija
20/29 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva kai noita säästössä olevalla käteisellä maksaa. Jotkut maksavat remontin heti ja ottavat siihen henkilökohtaisen lainan. Toiset maksavat taloyhtiön ottamaa lainaa rahoitusvastikkeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi