Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö tytöille olla omat oppitunnit matematiikassa?

Vierailija
17.05.2016 |

Pojathan ovat matemaattisesti tyttöjä lahjakkaampia, joten opettaja joutuu jarruttelemaan opetusta tyttöjen takia. Poikien täysi potentiaali ei tämän takia tule täysin hyödynnetyksi. Se voi aiheuttaa jopa häiriökäyttäytymistä pojissa, koska he turhautuvat, kun oppitunnilla käsitellyt asiat eivät ole heille älyllisesti riittävän haastavia. Tytötkin hyötyisivät siitä, että heille selitettäisiin asiat riittävän monta kertaa ja tarpeeksi hitaasti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri siksi tytöt ja pojat pitäisi erottaa toisistaan, koska pojat alisuorittavat nykytilanteessa. He saavat jopahuonompia arvosanoja kuin tytöt" - Ja miksi tämä on ongelma? Miksi kategorisesti poikien pitäisi saada parempia arvosanoja kuin tytöt? Miksi poikien huonot arvosanat johtuisivat nimenomaan tytöistä? Kun viime vuosisadan alussa nainen joutui hakemaan erillistä vapautta, että pääsisi opiskelemaan yliopistoon miehiselle alalle, niin mikä tämän jälkeen on mennyt pieleen? - Vai voidaanko ajatella, että nyt on naisten vuoro?  Vai ottaako se meille miehille liikaa itsetunnon päälle? Pitäsikö meidän pelätä, että naiset pian eivät oikeasti tarvitsekaan meitä lainkaan..  

Vierailija
22/27 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eriyttäminen voisi olla hyvä, muttei mikään tollanen sukupuolen perusteella tehty.

-tuleva matikan ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on naiset olleet miehiä parempia matikassa jo monta sukupolvea,  tytär on myös kielissä erittäin hyvä, eli tytöstä polvi vaan paranee. Se mitä mulla on kouluista kokemusta, niin ei ole missään ollut luokan paras matikassa poika.

Vierailija
24/27 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikaan oli lyhyt kokeilu koulussamme, että jaettiin oppilaat parempiin ja huonompiin matematiikan tunnille. Siis menivät omiin luokkiinsa. Ihan tasaisesti oli tyttöjä ja poikia siinä paremmin osaavien luokassa. Huonommin osaavien luokasta en tiedä, kun en nähnyt sitä luokkaa ;) En tiedä, että miksi tämä jäi vain hetken kokeiluksi. 

Ymmärrän, että tämä on provo, en usko sukupuolten väliseen eroon tässä asiassa.  Mutta ei hassumpi idea, jos tuosta meidän koulun kokeilusta olisi tullut pysyvä tapa.

Vierailija
25/27 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa luulen että se nostaisi tyttöjen arvosanoja. Opetusta voitaisiin kohdentaa ja tehdä myös mielenkiintoisemmaksi tytöille. Lisäksi jostain syystä tytöt pärjäävät tutkimusten mukaan paremmin matematiikan kokeissa silloin, kun siihen osallistuu vain tyttöjä kuin silloin kun tilanteessa on myös poikia. Vaikka se onkin itsestäänselvyys, niin sanon silti, että ei ne erot isoja ole sukupuolten välillä enkä muista, oliko suomessa jopa se tilanne että ero on välillä tyttöjen eduksi.

Vierailija
26/27 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Saattaa toki olla, että tämä(kin) oli tarkoitettu vain provoiluksi, vaikka vajaa par viikkoa sitten minulle syntyi mielikuva tällä palstalla, että on kanssa ihmisiä jotka uskovat siihen, että parempi koulumenestys olisi todennäköisempi, jos olisi olemassa eriliset koulut sukupuolen mukaan. - Itse en tällaiseen usko, mutta lähi vuosikymmeninä olisi mielenkiintoista, jos voitaisiin tai osattaisiin kiihkottomasti selvittää, mitä tapahtui Suomessa vajaan sadan vuoden aikana, että naiset tulivat enemmistöiksi lähes kaikissa korkeakoulu /yliopisto -opiskelupaikoissa. - Olen antanut kertoa sellaisenkin salaliittoteoriaan, että syy miksi Suomessa pitää olla mm. ammattikorkeakouluja niin paljon kuin on johtuu siitä, että sillä tavoin saada turvattua entistä useammalle miehelle ns, korkeakoulu -tutkinto, joka joskus maailmassa oli eellytys korkeampiin virkoihin ja tehtäviin. - Ellei stten satu(nut) olemaan oikean puolueen jäsenkirjaa. - Puoluejäsenyys varmasti auttaa edelleen, mutta en tiedä miten mahtaa olla tuon korkakoulutuksen laita.

Vierailija
27/27 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Saattaa toki olla, että tämä(kin) oli tarkoitettu vain provoiluksi, vaikka vajaa par viikkoa sitten minulle syntyi mielikuva tällä palstalla, että on kanssa ihmisiä jotka uskovat siihen, että parempi koulumenestys olisi todennäköisempi, jos olisi olemassa eriliset koulut sukupuolen mukaan. - Itse en tällaiseen usko, mutta lähi vuosikymmeninä olisi mielenkiintoista, jos voitaisiin tai osattaisiin kiihkottomasti selvittää, mitä tapahtui Suomessa vajaan sadan vuoden aikana, että naiset tulivat enemmistöiksi lähes kaikissa korkeakoulu /yliopisto -opiskelupaikoissa. - Olen antanut kertoa sellaisenkin salaliittoteoriaan, että syy miksi Suomessa pitää olla mm. ammattikorkeakouluja niin paljon kuin on johtuu siitä, että sillä tavoin saada turvattua entistä useammalle miehelle ns, korkeakoulu -tutkinto, joka joskus maailmassa oli eellytys korkeampiin virkoihin ja tehtäviin. - Ellei stten satu(nut) olemaan oikean puolueen jäsenkirjaa. - Puoluejäsenyys varmasti auttaa edelleen, mutta en tiedä miten mahtaa olla tuon korkakoulutuksen laita.

Tuota amk-teoriaa vastaan sotii hieman se fakta, että sinne haettaessa lukiotodituksella on paljon enemmän merkitystä kuin yliopistoon haettaessa. Ja tytöt saavat samalla osaamistasolla parempia arvosanoja kuin pojat (mm. temperamenttierojen johdosta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan