Häitä suunnitteleva, sokerimassalla kuorrutettu hääkakku on yököttävää!
Kuinkahan monissa hääjuhlissa olenkaan ollut, jossa hääkakku on pilattu ylimakealla sokerimassapinnalla. Saahan siitä näyttävän näköisiä kakkuja aikaiseksi, mutta sopisi enemmän lastenkutsuille.
Kommentit (86)
Vipsi-pulverista saa kestävän ja helposti levittyvän kuorrutteen, jonka makeutta on helppo itse säätää mieleiseksi. Kysele esim. leipomotukusta.
Eihän sitä ole pakko syödä. Häissä sitä syötävää on muutenkin joka lähtöön.
Kermalla päällystetty kakku menee helpommin huonoksi, jos on kuuma ilma.
Vierailija kirjoitti:
Aika onnetonta olis juhlia häitä, missä ei viitsi edes hääkakkua syödä. Ajattelitko että sen voi korvata syömällä enemmän karjalanpaistia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika onnetonta olis juhlia häitä, missä ei viitsi edes hääkakkua syödä. Ajattelitko että sen voi korvata syömällä enemmän karjalanpaistia?
No aika usein tarjolla on jälkiruuaksikin jotain sen kakun lisäksi. Ja jos ei ole nii sitten ei ole. Kaipa sitä yhtenä päivänä voi jättää kakun väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika usein tarjolla on jälkiruuaksikin jotain sen kakun lisäksi. Ja jos ei ole nii sitten ei ole. Kaipa sitä yhtenä päivänä voi jättää kakun väliin.
Olet ilmeisesti itse "hurahtanut" fondant-kuorrutteisiin ja taidat piperrellä niitä tämän tästä keittiössäsi?
Anteeksi ihan kauheasti mutta otsikko sai minut kuvittelemaan miten hääkakku suunnittelee häitään ja se on ap:n mielestä inhottavaa 😅
Jaa, no, ap se on vaan sun mielipide. Meitä on monta, jotka olemme toista mieltä. Itse tykkään kermavaahdosta, mutta siitä ei saa samanlaisia koristepohjia kuin sokerimassasta. Ja sen massan alle nyt joka tapauksessa laitetaan kermavaahtoa. Jos massa on oikein tehty ja kunnolla ohut, ei se kakusta tee ätläkkää, kun välitäyteitä ei tehdä myöskään liian makeiksi - eli kokonaisuus ratkaisee.
Jätä kakku syömättä, tai syö vain sisukset. Kyllä näin saa tehdä. Ihme valittajia.
Karppaajille pitäisi olla häissä karppikakkua ja muutenkin olisi kohteliasta varata omat tarjoilut. Vituttaa kun koko ilta pitää yleensä kärvistellä pelkkien suolaisten varassa, mitään herkkuja ei ole kukaan vaivautunut järjestämään. Ja toiset siinä mättää sokerimassaa sisuksiinsa posket pullottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti itse "hurahtanut" fondant-kuorrutteisiin ja taidat piperrellä niitä tämän tästä keittiössäsi?
Itse asiassa en, joten säästäpä tuo "nokkeluutesi" jollekin muulle.
Mä en ymmärrä missä maailmankaikkeudessa massakakkuja pidetään ensinnäkin kauniina ja toisekseen maukkaina?
Toivon, että tuo buumi loppuisi ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä kakku syömättä, tai syö vain sisukset. Kyllä näin saa tehdä. Ihme valittajia.
Ap:nä voisin kommentoida, että juuri tuo on tilanne yleensä juhlissa. Pöydät täynnä puoliksisyötyjä kakunpaloja, selvästi massakuorrutteiset kakut ei ole suosittuja mutta silti niitä väkisin vieraille tuputetaan. Ei viitsitä vain kysyä eri vaihtoehdoista.
Kuinka ison palan ap sitä kakkua oikein lohkaisee jos se kuorrutus alkaa yököttämään? Onhan se makeaa, muttei sitä ole tarkoituskaan mitään jättipalaa syödä.
Tykkään sokerimassakakuista ja marsipaanikuorrutuksista. Aloittajan ei ole pakko syödä. Voit syödä kotonasi sitten ihan omia kakkujasi.
Vierailija kirjoitti:
Karppaajille pitäisi olla häissä karppikakkua ja muutenkin olisi kohteliasta varata omat tarjoilut. Vituttaa kun koko ilta pitää yleensä kärvistellä pelkkien suolaisten varassa, mitään herkkuja ei ole kukaan vaivautunut järjestämään. Ja toiset siinä mättää sokerimassaa sisuksiinsa posket pullottaen.
Jospas toisit ihan omat karppievääsi mukanasi? Karppaus on ihan täysin omaa ruokahifistelyä, toisin kuin vaikka allergiat.
Eihän sitä oo pakko syödä paljon tai ollenkaan. Mun veljenpojan ristiäisissä oli vaaleansinisellä sokerimassalla kuorrutettu kakku ja kyllä lähti makeannälkä hetkessä. Söin kohteliaisuudesta palan, vaikka en hirveästi välitäkään niin imelästä, veljen vaimo on leipuri ja teki itse kaikki jälkiruuat, eli ei kehdannut olla ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä missä maailmankaikkeudessa massakakkuja pidetään ensinnäkin kauniina ja toisekseen maukkaina?
Toivon, että tuo buumi loppuisi ja äkkiä.
Buumi on kopioitu Amerikasta, josta kaikki muutkin vastaavanlaiset ruokahullutukset on peräisin. Hääkakkujen kilpavarustelukisa vain kiihtyy myös Suomessa, eikä siinä kisassa pärjätä isoäidin mansikkakakulla ja kermavaahtoruusukkeilla.
Jenkeistä kai se on tuo sokerimassavillitys tullut. Joskus tullut ohjelmaa mitä ihmeellisemmistä massakakuista, joita voisi sirkkelillä sahata paloihin. En koskisi tikullakaan noihin, vaikka olisi minkä mallinen. Kermakakku marjahilloilla ja marjoilla koristeltuna on ihanaa ja raikasta tunkkaisiin sokerimassakakkuihin verrattuna.
No älä syö. Perse siinä vaa leviää entisestää.