Häät ja hiilineutraali ruokavalio?
Moi! En ole täällä palstalla paljon käynyt mutta mitä olen palstaa lukenut, niin varmasti osaatte auttaa mua tai siis meitä tässä asiassa.
Ollaan menossa siis nyt kesällä naimisiin ja hääkutsut on lähtenyt ja niihin alkaa tulla vastauksia ja ruokavaliotoiveita. Laitettiin siis vaan kutsuun, että rsvp + ruokavaliotoive.
No yksi kutsuttu ilmoitti ruokavalio: hiilineutraali.
Ollaan pohdittu poikakaverin kanssa päät puhki mitä tää vois tarkoittaa. Ei lihaa? Ei kasvihuonetomaattia? Ei eksoottisia hedelmiä? Voiko hiilineutraali syödä esim kuivattuja sieniä? Pastaa?
Tehdään ihan DIY pohjalta kaverihäät (paitsi vihkiminen kirkossa) eli äidit ja tädit tekee kakut ja salaatit ja isä grillaa. Mekin tehdän aikapaljon itse. Mitä hiilineutraalia voitaisiin tehdä?
Kommentit (25)
Ah, vegaanihäät pähkinäallergia huomioiden. Hääkakkuna raakakakkua ilman pähkinöitä :D
Hiilineutraalius on merkitty esimerkiksi simaan jalan jälkenä. Paljon muita ei taida edes olla vielä merkitty, joten paljon vaan simaa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan voi grillata hiiligrillillä
Ydinvoima sähkögrilli on ehdottomasti hiilineutraalein vaihtoehto, tai suurennuslasi ja auringonvalo voi olla vielä neutraalimpi.
Ainahan voi ilmoittaa, ettei piereskele tulevina vuosina niin paljoa kuin mitä ruoanlaittoon on hiiltä kulunut? Maailma pelastunut!
Juomat: Vettä lähilammesta, itsetehtyä voikukkateetä ja kauramaitoa, itsetehtyä luomukiljua :D
No lähinnä tuo muotoilu "ruokavaliotoive" on vaan hiukan erikoinen. Antaa jotenkin kuvan siitä, että vieras voisi määritellä kohtalaisen vapaasti että mitä haluaa syödä, mutta te ette pysty sitä varmuudella toteuttamaan ("toive"). Erityisruokavaliot ovat sellaisia, että ne on kyllä syytä huomioida koska vieras ei syystä tai toisesta pysty syömään tiettyjä ruoka-aineita.