Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät ja hiilineutraali ruokavalio?

Vierailija
17.05.2016 |

Moi! En ole täällä palstalla paljon käynyt mutta mitä olen palstaa lukenut, niin varmasti osaatte auttaa mua tai siis meitä tässä asiassa.

Ollaan menossa siis nyt kesällä naimisiin ja hääkutsut on lähtenyt ja niihin alkaa tulla vastauksia ja ruokavaliotoiveita. Laitettiin siis vaan kutsuun, että rsvp + ruokavaliotoive.

No yksi kutsuttu ilmoitti ruokavalio: hiilineutraali.

Ollaan pohdittu poikakaverin kanssa päät puhki mitä tää vois tarkoittaa. Ei lihaa? Ei kasvihuonetomaattia? Ei eksoottisia hedelmiä? Voiko hiilineutraali syödä esim kuivattuja sieniä? Pastaa?

Tehdään ihan DIY pohjalta kaverihäät (paitsi vihkiminen kirkossa) eli äidit ja tädit tekee kakut ja salaatit ja isä grillaa. Mekin tehdän aikapaljon itse. Mitä hiilineutraalia voitaisiin tehdä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ollaanko me tehty jotain hassusti? Ajateltiin selvittää etukäteen, mitä kaikki syö ja sitten tehdään ruuat sen mukaan. Kuten sanoin nää on ihan relat kaverihäät, noin 25 henkeä tulossa, kun meillä on pienet suvut. Tähän mennessä:

- 2 lakto-ovo-vege

- 3 vegaani

- 3 halal (poikakaverin siskon perhe)

- 2 kala ei liha

- 1 ei punainen liha (minun kummitäti)

- 1 ei kala

- 1 gluteeniton

- 2 laktoositon

-1 maidoton

- 1pähkinätön

Ja sitten tämä hiilineutraali.

Kuusi on vastannut että kaikki käy. Koitetaan tehdä niin, että kaikki saa jotain syötävää. Tehdään varmaan buffet, toivottavasti ulkona tarkenee! Ap

No lähinnä tuo muotoilu "ruokavaliotoive" on vaan hiukan erikoinen. Antaa jotenkin kuvan siitä, että vieras voisi määritellä kohtalaisen vapaasti että mitä haluaa syödä, mutta te ette pysty sitä varmuudella toteuttamaan ("toive"). Erityisruokavaliot ovat sellaisia, että ne on kyllä syytä huomioida koska vieras ei syystä tai toisesta pysty syömään tiettyjä ruoka-aineita.

Vierailija
22/25 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, vegaanihäät pähkinäallergia huomioiden. Hääkakkuna raakakakkua ilman pähkinöitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilineutraalius on merkitty esimerkiksi simaan jalan jälkenä. Paljon muita ei taida edes olla vielä merkitty, joten paljon vaan simaa kaikille!

Vierailija
24/25 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan voi grillata hiiligrillillä

Ydinvoima sähkögrilli on ehdottomasti hiilineutraalein vaihtoehto, tai suurennuslasi ja auringonvalo voi olla vielä neutraalimpi.

Ainahan voi ilmoittaa, ettei piereskele tulevina vuosina niin paljoa kuin mitä ruoanlaittoon on hiiltä kulunut? Maailma pelastunut!

Vierailija
25/25 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat: Vettä lähilammesta, itsetehtyä voikukkateetä ja kauramaitoa, itsetehtyä luomukiljua :D