Vaimoni on väkivaltainen, löytyskö täältä apua?
Oon jo pidemmän aikaa miettinyt että pitäisköhän tässä tilanteessa tehdä jotain... Vaimoni on alkanut käyttäytyä väkivaltaisesti mua kohtaan ja kaiken lisäks myös itteään kohtaan. Pitäsköhän vaan jättää se vai yrittää korjata tää tilanne... Tosin hän on mun siskon yksi läheisimmistä ystävistä niin eroon siitä ei kuitenkaan pääsis. Vai jättäisköhän se mut jos jäisin kiinni pahan teosta .. Ajattelin jos täältä löytyisi edes vertaistukea ellette keksi mitä voisin tehdä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene sitten ikinä jakeluun, että kenellekään täysjärkiselle ei mene läpi tämä sama jankkaus?
Mitähän tarkoitat?
Sitä että tuo (väkivaltainen) vaimo-jankkaus on niiiin kulunutta että hohhoijaa.
Minä olen väkivaltainen miestäni sekä itseäni kohtaan. Vihaan tätä itsessäni mutta totta se on. En siis normaalisti ole väkivaltainen, enkä todellakaan koita alistaa miestäni tmv. Kuitenkin harvoin riitamme yltyvät niin koviksi että saatan satuttaa miestä enkä kykene hillitsemään itseäni. En (onneksi) vähäisillä voimillani kykene paljoa häntä satuttamaan mutta pahalta silti tuntuu. Mies on sanonut ettei tämä haittaa häntä kun itsekin suuttuessaan heittelee ja rikkoo kamoja jottei purkaisi vihaansa minuun.
Älä jätä vaimoasi vielä, keskustele hänen kanssaan siitä, kuinka hän tukahduttaa sosiaalisia suhteitasi, sillä tämä on vakavaa. Jos et saa tilannetta parannettua, kannattaa miettiä onko sinulla parempi suhteessa vai ulkona siitä.
Ja vielä, ei todellakaan ole normaalia haukkua toista maanrakoon jatkuvasti, systemaattista itsetunnon laskemista vain. Tästä pakko päästä eroon jos haluat suhdetta jatkaa! /23
Vierailija kirjoitti:
Minä olen väkivaltainen miestäni sekä itseäni kohtaan. Vihaan tätä itsessäni mutta totta se on. En siis normaalisti ole väkivaltainen, enkä todellakaan koita alistaa miestäni tmv. Kuitenkin harvoin riitamme yltyvät niin koviksi että saatan satuttaa miestä enkä kykene hillitsemään itseäni. En (onneksi) vähäisillä voimillani kykene paljoa häntä satuttamaan mutta pahalta silti tuntuu. Mies on sanonut ettei tämä haittaa häntä kun itsekin suuttuessaan heittelee ja rikkoo kamoja jottei purkaisi vihaansa minuun.
Älä jätä vaimoasi vielä, keskustele hänen kanssaan siitä, kuinka hän tukahduttaa sosiaalisia suhteitasi, sillä tämä on vakavaa. Jos et saa tilannetta parannettua, kannattaa miettiä onko sinulla parempi suhteessa vai ulkona siitä.
Sillonkun hermostut ja alat väkivaltaiseksi toivotko, että miehesi nappaisi sinua käsistä kiinni ja kaataisi sängyllä ja rakastelisi rajusti kanssasi?
Hahhah ap keskustelee itsensä kanssa ja esittää että palsta ei ole täynnä miesvihaa. Nolo yritys!
Yhden exän kanssa olin itse agressivinen, potkaisin häntä ja läpsin naamalle. Mutta mulla oli todella paha olla silloin ja hän ruokki minun pahaa oloa pienillä nälväisyillä, ne kasvoi mun päässä isoksi.
Kannattaisi nyt ottaa etäisyyttä. Ei se parane ilman terapiaa tms (itse en usko edes terapiaan). Mua auttoi vain ero ja yksin eläminen ja nyt 6v selllainen suhde etten voisi kuvitellakaan vastaavaa käytöstä.
Eipä se tule paremmaksi muuttumaan, joten varmaan kannattaa jättää ko. eukko.
Juu tuota...enköhän minä jotakin tähän keksi. Kiitos avusta!
Kyllähän se juttu on niin, että useimmat väkivaltaisuuteen taipuvaiset naiset tajuvat lopettaa, kun saavat edes vähän takaisin. Kerron teille miksi. Olin aikoinani järjestyksenvalvojahommissa pintaliitopaikoissa, joissa välillä joutui tekemisiin näiden PMS-tapausten kanssa. Muksitaan siis säälimättä kaveria tai kumppania naamaan, raavitaan, vedetään hiuksista jne, KUNNES joku antaa maistaa – vaikkakin vain ihan pikkuisen – omaa lääkettään.
Nämä tapaukset nimittäin luottavat yleensä aina "naista EI LYÖDÄ!!!" -mantraan, jonka taakse sitten yrittävät piiloutua, kun kakka lentääkin tuulettimeen ja joku kyllästyy repimiseen ja muksimiseen. Olen itsekin saanut oman osuuteni avokämmenistä ja kynsimisestä kasvoihin, ja vaikka miten varovasti niitä lievimpiäkin voimakeinoja (kiinnipito, maahanvienti, raudoitus) käyttää, niin aina siitä seuraa samanlainen hysteerinen kohtaus siitä, miten "NAISIIN EI KÄYDÄ KÄSIKSI!!!" Jos olet väkivaltaisuuteen taipuvainen nainen, muista aina se, että saatat saada nenillesi.
Ystävällinen ja ennen kaikkea _Suomen lakien mukainen_ neuvoni on siis tämä: näytä naisellesi, että pystyt tarvittaessa puolustamaan itseäsi ja että olet selvästi voimakkaampi kuin hän. Tämä ei tarkoita satuttamista eikä varsinkaan lyömistä, vaan ihan kiinnipitoa tai hellää "paketointia", jonka seurauksena nainen on kyvytön potkimaan tai liikuttamaan käsiään. Mutta jos nainen lyö sinua kasvoihin toistuvista kielloista ja LOPETA-käskyistä huolimatta, voit varovasti näyttää, miten paljon suurempi vaikutus miehen lyönnillä SAATTAISI olla. Älä missään nimessä kohdista mitään kasvoihin, mutta voit vaikka ystävällisesti taputtaa naistasi avokämmenellä vaikka olkavarteen tai sitten tuohon lapaluun kohdalle, että hän tajuaa, miten paljon lyömävoimaa mieheltä tarvittaessa irtoaa.
Mutta ensisijaisti yritä hoitaa tilanne puhumalla, pyytämällä, käskemällä lopettaa. Ohjaa väkivaltainen puolisosi ammattilaisen puheille. Jos muu ei auta, lähde kävelemään suhteesta.
Toivottavasti auttoi. T: nykyinen turvallisuusalan ammattikonsultti
Toi on kyllä munattoan ihmisen toimintaa että "jäädään kiinni pahanteosta" että vaimo/tyttöystävä jättäisi. Oikeasti pahimmanlaatuisen vellihousun ja pelkuriluuserin toimintaa ulkoistaa omien elämänvalintojen käytännön toteutus toiselle ihmiselle. Esimerkiksi se että ryhtyy pettämään että tyttöystävä hoitaisi jättämisen likaisen osuuden. Siinä voi kuule toisen psyyke ja seksuaalisuus saada kolauksen josta menee pitkä aika toipua, toisin kuin se että reilusti sanotaan että tää ei toimi ja haluaisin erota. Ei sekään helppoa ole mutta ihan toisen tason asia. HALVEKSIN.
Hakkaa takasin, mutta älä nyrkein. Esim kärpäslätkä tai pajunvitsa on hyvä, itseasiassa ennen vanhaan (hyvään aikaan) oikuttelevan akan sai piestä vitsalla, kunhan vitsan paksuus ei ylittänyt miehen pikkurillin paksuutta.
Otahan komento talossa ja ole isäntä, sitä se sun akkaskin haluaa. Muista dominoida sängyssä myös, kovia lantion työntöjä eikä mitään pikku tumputusta.