Vaimoni on väkivaltainen, löytyskö täältä apua?
Oon jo pidemmän aikaa miettinyt että pitäisköhän tässä tilanteessa tehdä jotain... Vaimoni on alkanut käyttäytyä väkivaltaisesti mua kohtaan ja kaiken lisäks myös itteään kohtaan. Pitäsköhän vaan jättää se vai yrittää korjata tää tilanne... Tosin hän on mun siskon yksi läheisimmistä ystävistä niin eroon siitä ei kuitenkaan pääsis. Vai jättäisköhän se mut jos jäisin kiinni pahan teosta .. Ajattelin jos täältä löytyisi edes vertaistukea ellette keksi mitä voisin tehdä?
Kommentit (32)
Estät häntä käyttämästä väkivaltaa itseesi... kerrot että hyväksy hänen väkivaltaista käytöstään... tuet häntä mikäli hän haluaa tilanteeseen muutosta... haet eroa ellei tillanne muutu muutene... lähestymiskieltoa jne.
Käyttäytyy väkivaltaisesti sinua ja itseään kohtaan? Millä tavoin se käytös ilemenee? Voisitte keskustella asiasta ja olisi hyvä jos pääsisitte parisuhdeterapiaan. Jos se ei auta, niin voisi harkita sitä eroa.
Jos sanominen ei riitä, niin ero ja rikosilmoituksen tekeminen ovat hyviä vaihtoehtoja. Tsemppiä!
Se on enemmän semmosta sosiaalista ja henkistä väkivaltaa mua kohtaan, vaikka kyllähän se osaa välillä läpsästäkin (en tiedä tekeekö leikillään vai satuttaakseen), mutta siis rajoittaa mun ystävyyssuhteita vaatimalla mua olemaan sen kanssa just sillon kun oon sopinut muuta menoa ja kyllähän se välillä mua haukkuu ohimennen mutta en mä ota niitä niin tosissaan, eikös joka parisuhteessa ole tapana aina välillä haukkua toinen maan tasalle? Itseltään hän kieltää kaiken epäterveellisen syömisen minkä takia aina kurottaa itseään jos sattuu lipsahduksia...
Tee rikosilmoitus ja heitä eukko pihalle. Vaimosi asia on korjata tilanne, sinä et voi sitä tehdä.
Siis kiduttaa, ei kurottaa ...hupsis
Vierailija kirjoitti:
ja kyllähän se välillä mua haukkuu ohimennen mutta en mä ota niitä niin tosissaan, eikös joka parisuhteessa ole tapana aina välillä haukkua toinen maan tasalle?
Ööö? Ei?
Tai siis tiedän suhteita, joissa toista mollataan sekä edessä että selän takana, mutta trust me, se ei ole oikein. Olet toivottavasti sen verran nuori, että tämä on vähän niin kuin harjoitteluavioliitto teille molemmille.
Parisuhdetta ja avio-onnea ei noilla rakennusaineilla koota.
Vierailija kirjoitti:
Se on enemmän semmosta sosiaalista ja henkistä väkivaltaa mua kohtaan, vaikka kyllähän se osaa välillä läpsästäkin (en tiedä tekeekö leikillään vai satuttaakseen), mutta siis rajoittaa mun ystävyyssuhteita vaatimalla mua olemaan sen kanssa just sillon kun oon sopinut muuta menoa ja kyllähän se välillä mua haukkuu ohimennen mutta en mä ota niitä niin tosissaan, eikös joka parisuhteessa ole tapana aina välillä haukkua toinen maan tasalle? Itseltään hän kieltää kaiken epäterveellisen syömisen minkä takia aina kurottaa itseään jos sattuu lipsahduksia...
Kehottaisin sinua kertomaan hänelle että lopettaisi haukkumisen koska et ajoi kuunnella (uhkailu toki voi olla turhaa jos oikeasti kuitenkin ajoit ja jaksat valitusta kuunnella). Se että hän kieltää itseltään asioita on hänen oma asiansa, vaikkakin voit hänelle toki sanoa että positiivisempi suhtautuminen asioihin tekisi hänestä todennäköisesti viehättävämmän.
Lähde suhteesta asap. Jos jotain muutosta tapahtuu niin se on todennnäköisesti huonompaan suuntaan. Parisuhdeväkivaltaa ei tule sietää. Toisen mollaaminen, läpsiminen ym. on kaukana normaalista. Ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Riidat ovat suhteissa normaaleja ja välillä tulee epäilemättä sanottua pahastikin, mutta maan tasalle haukkuminen ja toisen jatkuva "lieväkin" lyttääminen eivät. Ne viittaavat enemmänkin jonkinlaiseen yritykseen systemaattisesti latistaa toisen itsetuntoa/lisätä tämän riippuvuutta kaltoinkohtelijasta. Siihen viittaisi nähdäkseni myös tuo ystäviesi näkemisen rajoittaminen.
Läpsiminen ilman lupaa on aina väärin, vaikka sen tekisi huumorillakin.
Neuvoisin jättämään.
Voisittehan te yrittää korjataki tota tilannetta, ei kai nyt yks kiukkuava vaimo koko maailmaa kaada ! Vähä ku juttelette nii kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Hakkaa takasi.
Huoh, mitähän järjettömiä kansalaisia täälläkin on taas liikkeellä.. väkivalta ei ole ikinä ratkaisu!!
Vierailija kirjoitti:
Voisittehan te yrittää korjataki tota tilannetta, ei kai nyt yks kiukkuava vaimo koko maailmaa kaada ! Vähä ku juttelette nii kyllä se siitä.
Niin mä oon itekkin vähän mietiskelly tätä tänäänki et on meillä toisaalta myös ihana yhteinen menneisyys ja muistot niin en haluais niitä kummiskaan heittää noin vaan hukkaan ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkaa takasi.
Huoh, mitähän järjettömiä kansalaisia täälläkin on taas liikkeellä.. väkivalta ei ole ikinä ratkaisu!!
... vaan voihan se laittaa asioita toisenlaiseen perspektiiviin
Ei mene sitten ikinä jakeluun, että kenellekään täysjärkiselle ei mene läpi tämä sama jankkaus?
Vierailija kirjoitti:
Ei mene sitten ikinä jakeluun, että kenellekään täysjärkiselle ei mene läpi tämä sama jankkaus?
Mitähän tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana normaaleissa parisuhteissa haukkua toista maan rakoon!
Jättäisin, varsinkin jos ei ole yhteen kertaan jäänyt. Väkivalta parisuhteessa on AINA väärin. Tsemppiä!