Uusi naapuri, en jaksa
10 vuotta asuttu kivalla ok-taloalueella, naapurien kanssa aina tultu hyvin juttuun ja olemme olleet todella onnellisia tässä. Nyt kuitenkin puolisen vuotta sitten rajanaapuri vaihtui, ja kaikki hyvä henki on mennyttä.
Kyse on todellakin aika pienistä jutuista. Esimerkiksi 10-vuotias poikani oli vilkutellut taskulampulla ilta-aikaan heidän pihalleen. Hölmöä juu, mutta tästä nousi aivan kauhea raivo, anteeksipyydöistä huolimatta, ja uhkasivat ilmoittaa poliisille kotirauhan rikkomisesta. Toinen juttu oli, kun kissamme, joka on siis sisäkissa, karkasi lapsilta ja oli mennyt heidän pihalleen. Ehti olla siellä ehkä 10-15 sekuntia tms, niin eikös se ollut jo muka tärvellyt pihakalusteet (oli koko ajan mulla näkyvissä eikä ollut lähellekään edes terassia) ja hirveät uhkaukset, että jos vielä sinne tulee, ampuu elukan. Jatkoi vielä sitten fb:ssä raivoamista, meillä on naapuruston ryhmä siis siellä. Yhtenä päivänä automme oli parkissa kadun varressa, kun kitkin rikkaruohoja pihakivien välistä, taas hirveä huuto kuinka siitä ei mahdu ohi (hyvin mahtui) ja someraivo päälle pysäköinnistä. Viimeisin tapaus liittyi lasten leikkeihin, 6v poikani oli leikkinyt heidän tyttärensä, myös 6v kanssa trampoliinilla ja olivat sitten vahingossa hypänneet toisiaan päin ja kumpaakin sattui. Taas huutoraivoaminen kuinka lapset pitää kasvattaa niin, etteivät koske toisiinsa.
Ei tunnu enää kivalta olla edes pihalla, kun ei tiedä mitä nuo hullut keksivät. Yritin alussa tutustua ja jutella, nyt vaan ahdistaa koko täällä asuminen. Muillakin naapureilla on ollut ongelmia heidän kanssaan, mutta me tosiaan lähimpinä naapureina selkeästi saamme eniten hulluutta osaksemme.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ap kirjoittanut jossain, että uuden naapurin koira oli heidän pihallaan?
Järjestyslaki sanoo: Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on: 1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
Periaatteessa siis omalla pihallakin koiran tulisi olla kytketty, jos oikein ymmärrän? Jos talo sijaitsee taajamassa?
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa.
Mutta jos piha ei ole joka puolelta aidattu sellaisella aidalla, mistä koira ei pääse yli/ali/läpi (esim pensasaita ei käy), koira ei saa olla irti.
Näin. Jos koira tulee sekunniksikin ap:n pihalle, naapuri on periaatteessa syyllistynyt rikokseen.
Sillä voi ainakin näpäyttää takaisin, jos jotain vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurustoon muutti ammattivalittajapariskunta pari vuotta sitten. Valittivat normaaleista asumiseen kuuluvista äänistä. Meidän tapamme reagoida heidän valituksiinsa on seuraava: olemme ystävällisiä sanoivat he mitä tahansa. Vaatii itsekuria mutta ongelmat ovat vähentyneet. Kun valittajat eivät saa vastakaikua ja pahaan vastaakin hyvällä, niin ainakin täällä asumismukavuus on parantunut.
Joo meillä sama... Naapuri valitti siitä, kun rakennettiin pihavajaa, ei saa kuulemma viikonloppuisin nukkua. (Ikinä ei aloitettu ennen kymmentä.) Sai raivarin, kun mies tamppasi mattoja lauantaiaamuna klo 10.30, ei saanut taaskaan kuulemma nukkua. Antoi palautetta, kun meidän auto oli YHDEN kerran parkkeerattu kadulle heidän talonsa eteen - meidän talon eteen ei mahtunut, koska meillä oli pihakiveyksen teko käynnissä ja siinä oli työkoneita. Tuli kyyläämään, kun siivottiin takapihalta rakennusroinaa, ettei oteta mitään heidän tavaroitaan. Jne jne.
Jos joku kehtaa raivota piha-aidan yli niin alkaisin esim. tanssimaan. Tai tekemään jooga venytyksiä. Kyllä pitää oppia tulemaan portin kautta.
Kanssakäynti mahdollisimman vähäiseksi. Ikävä kyllä se heidän lapsensakin ennen pitkää tuo vain harmeja. Leikeissä saattaa sattua ja siinä sitä sitten ollaan. Neuvo omaa lastasi pysyttelemään erossa tästä tenavasta.
Mielestäni kaikki nuo tapaukset ovat vahinkoja ja niissä ei ole haluttu naapurille harmia. Ainoastaan todellinen idiootti noista viitsii edes mainita. Saatikka somessa riehua.
Lopeta tervehtiminen, keskustelu, lasten keskinäiset leikit.
Olen ollut samanlaisessa tilantessa. Kuvittelin, että ihmisten kanssa pärjää, kun on kohtelias, huomioonottava, ystävällinen. Ei pärjää. Osa vaan on sekopäitä. Tilanne meni siihen, että tulivat raivoamaan kun lähetin kaikki lapset koteihinsa meidän pihalta. Ihan ystävällisesti, illalla klo 20, koulupäivä seuraavana päivänä. Heidän lapsensa olisi pitänyt saada jäädä... Ja sieltä tuli huutamaan sekä isä että äiti.
Yhteenvetoa: suomalaiset eivät tule naapurien kanssa toimeen vaan heti valitetaan pikku rasauksestakin. Koira ja kissaihmiset tappelevat keskenään. Ja kissoja ja koiria inhoaa iso joukko. Moni olisi valmis loukuttamaan kissat . Velat vihaavat lapsia ja etenkin lapsien vanhempia ja vihaavat, jos lapsia kutsutaan häihin. Luomuäidit tuomitsevat synnytyskipulääkkeitä käyttäneet äidit, ja tavis äidit naureskelevat näille Nico-Petteri -äideille. iso joukko tuomitsee ylipäätään synnyttävät ja maailmaan lapsia pukkaavat vanhemmat. Yhteistä monille on kuitenkin, että ovat pihejä ja huonoja emäntiä vierailleen, tosin moukkamaisia vieraitakin löytyy. Pihejä ei kuitenkaan vihata niin runsaasti kuin ahneita vieraita. Jne..
Vähän OT, mutta menköön.
Tuollaiset joutaisivat kyllä asumaan maalla niin, että lähimpään naapuriin olisi useita kilsoja.
Jos teillä on isoja ikkunoita heillepäin, alkakaa harrastaa villiä seksiä niin, että varmasti takakireä naapuri näkee ja tikahtuu kateuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kanssakäynti mahdollisimman vähäiseksi. Ikävä kyllä se heidän lapsensakin ennen pitkää tuo vain harmeja. Leikeissä saattaa sattua ja siinä sitä sitten ollaan. Neuvo omaa lastasi pysyttelemään erossa tästä tenavasta.
Mielestäni kaikki nuo tapaukset ovat vahinkoja ja niissä ei ole haluttu naapurille harmia. Ainoastaan todellinen idiootti noista viitsii edes mainita. Saatikka somessa riehua.
Lopeta tervehtiminen, keskustelu, lasten keskinäiset leikit.
Olen ollut samanlaisessa tilantessa. Kuvittelin, että ihmisten kanssa pärjää, kun on kohtelias, huomioonottava, ystävällinen. Ei pärjää. Osa vaan on sekopäitä. Tilanne meni siihen, että tulivat raivoamaan kun lähetin kaikki lapset koteihinsa meidän pihalta. Ihan ystävällisesti, illalla klo 20, koulupäivä seuraavana päivänä. Heidän lapsensa olisi pitänyt saada jäädä... Ja sieltä tuli huutamaan sekä isä että äiti.
Se on kyllä jännä. Itseä ei haittaa satunnaiset äänekkäät juhlat, grilliruuan käry, kiljuvat lapset, tupakointi, haukkuvat koirat, karkailevat kissat, se että auto on meidän ikkunoiden kohdalla parkissa tai ylipäätään mikään ns. normaali. Eivät nuokaan mitään pyhimyksiä ole, ääntä lähtee, lapset tappelevat, koira satunnaisesti juoksee pois pihasta, leikkaavat ruohoa aikaisin sunnuntaiaamuna. Jotenkin vaan ajattelen, että ihmisiä pitää kaupunkioloissa kestää niin kauan kun eivät ihan älyttömyyksiä tee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on isoja ikkunoita heillepäin, alkakaa harrastaa villiä seksiä niin, että varmasti takakireä naapuri näkee ja tikahtuu kateuteen.
Ai kamala, siitäkös nuo innostuisivat :DDD
ap
Vetäytyminen somesta. Lopettakaa se naapurien facebook-ryhmä. Ette te sitä tieteenkään tee, koska se tuntuu niin tärkeältä kanavalta käsitellä tätä hankalaa naapuritilannetta ja hankala naapuri sitä kautta viestii tärkeää asiaansa. Sitten teillä on toinen piiloitettu ryhmä, jossa selän takana keskustelette hullusta naapurista. Itse valitsette elämänsisältönne sitten.
Lähetä miehesi takapihalle ja käske tekemään kata ja lyömään ja potkimaan suhisten pientä koivua.
Jos tämä ei auta, niin sitten ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä miehesi takapihalle ja käske tekemään kata ja lyömään ja potkimaan suhisten pientä koivua.
Minulla on tunne, että olen joskus missannut äärimmäisen viihdyttävän ketjun. :D
Sen siitä saa kun muuttaa noihin sillipurkkiasuntoalueisiin. Vaikka asuu ok-talossa, niin hommat toimii silti kuin kerrostalossa, paitsi pitää itse tehdä huolto- ja pihatyöt.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen täysin kyrpiintynyt aloittajan kaltaisiin "mutta minkäs mahtaa kun lapset" ihmisiin. V***u jos et osaa pitää lapsiasi kurissa niin minä en pidä itseäni kurissa. Yksikään tuollainen selitys ei mene enää läpi. Kannatan fyysistä kurinpitoa ja jos lapsesi tulee mun tielle, niin sen saa tuta.
Sille, joka minun lapseeni fyysisesti kajoaa, voin luvata jonkun pysyvän ruumiinvamman. Suomessa on niin pienet tuomiot että ei paljon hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tunne, että olen joskus missannut äärimmäisen viihdyttävän ketjun. :D
Tämä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2482270/naapurin_kanssa_riitaa_potkunyrk…
Hei, oikeasti, meidän kissamme on sisäkissa, joten tämä keskustelu menee nyt ihan ohi. Jos se olisi hullunaapurin pihakalusteisiin asti ehtinyt pissalle, olisin varmaan tarjoutunut pesemään ne tms.
ap