Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi naapuri, en jaksa

Vierailija
17.05.2016 |

10 vuotta asuttu kivalla ok-taloalueella, naapurien kanssa aina tultu hyvin juttuun ja olemme olleet todella onnellisia tässä. Nyt kuitenkin puolisen vuotta sitten rajanaapuri vaihtui, ja kaikki hyvä henki on mennyttä.

Kyse on todellakin aika pienistä jutuista. Esimerkiksi 10-vuotias poikani oli vilkutellut taskulampulla ilta-aikaan heidän pihalleen. Hölmöä juu, mutta tästä nousi aivan kauhea raivo, anteeksipyydöistä huolimatta, ja uhkasivat ilmoittaa poliisille kotirauhan rikkomisesta. Toinen juttu oli, kun kissamme, joka on siis sisäkissa, karkasi lapsilta ja oli mennyt heidän pihalleen. Ehti olla siellä ehkä 10-15 sekuntia tms, niin eikös se ollut jo muka tärvellyt pihakalusteet (oli koko ajan mulla näkyvissä eikä ollut lähellekään edes terassia) ja hirveät uhkaukset, että jos vielä sinne tulee, ampuu elukan. Jatkoi vielä sitten fb:ssä raivoamista, meillä on naapuruston ryhmä siis siellä. Yhtenä päivänä automme oli parkissa kadun varressa, kun kitkin rikkaruohoja pihakivien välistä, taas hirveä huuto kuinka siitä ei mahdu ohi (hyvin mahtui) ja someraivo päälle pysäköinnistä. Viimeisin tapaus liittyi lasten leikkeihin, 6v poikani oli leikkinyt heidän tyttärensä, myös 6v kanssa trampoliinilla ja olivat sitten vahingossa hypänneet toisiaan päin ja kumpaakin sattui. Taas huutoraivoaminen kuinka lapset pitää kasvattaa niin, etteivät koske toisiinsa.

Ei tunnu enää kivalta olla edes pihalla, kun ei tiedä mitä nuo hullut keksivät. Yritin alussa tutustua ja jutella, nyt vaan ahdistaa koko täällä asuminen. Muillakin naapureilla on ollut ongelmia heidän kanssaan, mutta me tosiaan lähimpinä naapureina selkeästi saamme eniten hulluutta osaksemme.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nom kaksi juttua tuossa on helposti hoidettavissa: kissa ei enää "karkaa" ja naapurin lapsi ei tule teidän trampalle, jos tramppa oli naapurin, teidän lapsi ei mene enää sinne. Yksinkertaista, eikös vain? Ihmiset on urpoja, mutta nuo "karkailevat" kissat v****aa muakin todella rankasti, varsinkin sen jälkeen kun yksi kävi kusella meidän vauvanvaunuissa. Mä en enää edes varoita vaan heitän kivellä jokaista kissaa joka meidän pihaan eksyy, jos osuu, niin voi voi.

Heität kivellä kissoja? Voitko pliis hakea apua ongelmiisi. T. Kissanaapurisi

Joo, ajatus on hakea loukkuja eläintalosta kun lähdetään reissuun, loukut jää pihaan, me lähdetään 4 viikoksi mökille. Ryhdy sä pitämään se kissasi omalla pihallasi ja jos se ei onnistu, sisällä ihan oikeasti, kissalla ei ole peukaloita, joten se ei saa oven lukkoa auki, mitenkään. Ja mä olen täysin kyllästynyt siivomaan niitä puoliksi syötyjä ja raadeltuja oravia ja pikkulintuja meidän pihasta. Tosin naapurin isäntä varmaan ehtii ajaa hengiltä sen sun kissasi ennen kuin mä ehdin hakea ne loukut, osuma oli lähellä jo viime viikolla.

Joku hakkeri pliis selvittäkää tuon kissaloukuttajan osoite niin saadaan poliisit tarkistamaan loukut ja ehkä joku pyromaani hävittämään moisen ihmispaskan tontti kokonaan :)))

Vierailija
42/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nom kaksi juttua tuossa on helposti hoidettavissa: kissa ei enää "karkaa" ja naapurin lapsi ei tule teidän trampalle, jos tramppa oli naapurin, teidän lapsi ei mene enää sinne. Yksinkertaista, eikös vain? Ihmiset on urpoja, mutta nuo "karkailevat" kissat v****aa muakin todella rankasti, varsinkin sen jälkeen kun yksi kävi kusella meidän vauvanvaunuissa. Mä en enää edes varoita vaan heitän kivellä jokaista kissaa joka meidän pihaan eksyy, jos osuu, niin voi voi.

Toivottavasti joku ajaa sinun ylitsesi kun et ylitä autotietä suojatien kohdalta. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman tuollaisia eläinten kiduttajia. Etkö tajua kuinka kauan kissa voi kitua luonnossa vammautuneena? Onneksi karma yleensä kostaa tuollaisille kusipäille

Oikeasti

Häpeä edes.

Taisit itse kommentillasi alentua yhtä "kusipää" tasolle, vai mitä?

Ehkä tässä taustalla on se fakta, että ei-kissalliset ihmiset voivat ihan aikuisten oikeasti olla kyllästyneitä näihin vapaasti toisten pihoilla liikkuviin kissoihin. Ajattele nyt itsekin neutraalisti asiaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin kyrpiintynyt aloittajan kaltaisiin "mutta minkäs mahtaa kun lapset" ihmisiin. V***u jos et osaa pitää lapsiasi kurissa niin minä en pidä itseäni kurissa. Yksikään tuollainen selitys ei mene enää läpi. Kannatan fyysistä kurinpitoa ja jos lapsesi tulee mun tielle, niin sen saa tuta.

Mistä osastolta sä olet karannu? Et ainakaan osaa raivoltasi lukee tai et ainakaan ymmärrä lukemaasi.

Kyllä ymmärrän, oikein hyvin. Näitä aloittajan kaltaisia mammoja olen nähnyt niin monta, että olen 100% varma että tuossa hänen kertomassaan ei ole kuin murto-osa kaikista niistä ilkeyksistä joita hänen kersansa on naapurille aiheuttaneet. Kaikki se kuitenkin kuitataan "mutta lapset" -vetoomuksella, jossa lapset saa tehdä ihan mitä vaan ja naapurin pitäisi vaan hymistellä. Koska lapset. Ei riitä enää ymmärrystä eikä empatiaa näitä perhepaholaisia kohtaan, ei tipan tippaa.

Eli jos lapsi mokaa (kyllä, niin voi käydä) ja sitä pyydetään asianmukaisesti anteeksi, pitää silti olla suunnilleen muuttamassa pois, ettei vaan häiritse ns. parempia kasvattajia? Ja kumman vika se sitten on, jos trampoliinilla hyppiessä kaksi lasta pomppaa vahingossa toisiaan päin? ap

Vierailija
44/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku ajaa sinun ylitsesi kun et ylitä autotietä suojatien kohdalta. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman tuollaisia eläinten kiduttajia. Etkö tajua kuinka kauan kissa voi kitua luonnossa vammautuneena? Onneksi karma yleensä kostaa tuollaisille kusipäille

Oikeasti

Häpeä edes.

Ehkä tässä taustalla on se fakta, että ei-kissalliset ihmiset voivat ihan aikuisten oikeasti olla kyllästyneitä näihin vapaasti toisten pihoilla liikkuviin kissoihin. Ajattele nyt itsekin neutraalisti asiaa :)

Kerran joitakin sekunteja pihassa ollut kissa = vapaasti pihoilla liikkuva? Selvä, suhteellisuudentaju on hieno asia.

ap

p.s. Uusilla naapureilla on koira. Se on pari kertaa juossut meidän pihallemme, toki nopeasti on komennettu takaisin, mutta yhteensä ollut varmasti pihallamme kauemmin kuin meidän kissamme heidän pihallaan. Eikä minua haittaa yhtään.

Vierailija
45/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tuo teksti siihen fb ryhmään.

En viitsi lietsoa sotaa sen enempää, jotenkin vaan toivon, että homma rauhoittuisi.

ap

Vierailija
46/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kirjoittaa sinne fb-ryhmään, että elätte mielellänne sopuisasti kivalla alueella kuten ennenkin. Ja voitaisiinko selvittää kahdenkeskiset asiat aikuiseen tapaan rauhallisesti ja pitää fb-ryhmä positiivisena tiedonhakopaikkana.

Jos tämä ei tehoa, estä lyseinen hyypiö fb:ssa. Et näe enää hänen päivityksiään sen jälkeen. Kun jostain ei tiedä, ei se asia pääse vaikuttamaan sinuun mitenkään. Jos hänellä on asiaa sinulle, hän voinee ottaa yhteyttä irl.

Vierailija
47/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heität kivellä kissoja? Voitko pliis hakea apua ongelmiisi. T. Kissanaapurisi

Joo, ajatus on hakea loukkuja eläintalosta kun lähdetään reissuun, loukut jää pihaan, me lähdetään 4 viikoksi mökille. Ryhdy sä pitämään se kissasi omalla pihallasi ja jos se ei onnistu, sisällä ihan oikeasti, kissalla ei ole peukaloita, joten se ei saa oven lukkoa auki, mitenkään. Ja mä olen täysin kyllästynyt siivomaan niitä puoliksi syötyjä ja raadeltuja oravia ja pikkulintuja meidän pihasta. Tosin naapurin isäntä varmaan ehtii ajaa hengiltä sen sun kissasi ennen kuin mä ehdin hakea ne loukut, osuma oli lähellä jo viime viikolla.

Toivottavasti se sun lomas on neljän viikon hoitojakso mielenterveysosastolla. Oot sen tarpeessa kyllä.

En ole kirjoittaja, mutta täysin samaa mieltä!

Kissojen irrallaan pitäminen kaupunkialueella nyt vaan on kiellettyä, ja jos pihaamme niitä eksyy kuseksimaan, loukutan ne ja kuskaan mahd. kauas eläinhoitolaan, hakekoon kissansa sieltä.

Ei ole minun tehtäväni ostaa karkoitteita tai muuten huolehtia, ettei naapuruston misset tunge pihaamme!

Voit lukea mitä järjestyslaissa sanotaan kissoista. Kissojen irtipitäminen ei ole kiellettyä kuin tietyissä paikoissa. Ei sillä että se ap:n tapaukseen mitenkään liittyisi, jos sisäkissa on kerran pihalla juossut hetken:

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

Vierailija
48/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehän niitä häiriköitä taidatte olla:)

Niinkö?

Ainoa mikä menee "häiriköinnin" piikkiin oli tuo kymmenvuotiaan tyhmä lamppujuttu, mutta sekin pyydettiin anteeksi. 

ap

Olisit vaan antanut tehdä rikosilmoituksen poikasi taskulamppuleikistä. Kyllä poliisit olisivat osanneet asian hoitaa ja naapurille olisi tullut hieman nolo.

Vierailija
49/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta joidenkin ihmisten eläinviha tällä palstalla.

Vierailija
50/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit kirjoittaa sinne fb-ryhmään, että elätte mielellänne sopuisasti kivalla alueella kuten ennenkin. Ja voitaisiinko selvittää kahdenkeskiset asiat aikuiseen tapaan rauhallisesti ja pitää fb-ryhmä positiivisena tiedonhakopaikkana.

Jos tämä ei tehoa, estä lyseinen hyypiö fb:ssa. Et näe enää hänen päivityksiään sen jälkeen. Kun jostain ei tiedä, ei se asia pääse vaikuttamaan sinuun mitenkään. Jos hänellä on asiaa sinulle, hän voinee ottaa yhteyttä irl.

Tämän taidankin tehdä, kiitos, hyvä vinkki. ap

Vierailija
51/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehän niitä häiriköitä taidatte olla:)

Niinkö?

Ainoa mikä menee "häiriköinnin" piikkiin oli tuo kymmenvuotiaan tyhmä lamppujuttu, mutta sekin pyydettiin anteeksi. 

ap

Olisit vaan antanut tehdä rikosilmoituksen poikasi taskulamppuleikistä. Kyllä poliisit olisivat osanneet asian hoitaa ja naapurille olisi tullut hieman nolo.

Tätä olen pari kertaa miettinyt, tosin en usko, että tuo oikeasti mitään rikosilmoituksia kymmenvuotiaan jutuista olisi tehnyt. Kunhan uhoaa.

ap

Vierailija
52/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti

Häpeä edes.

Niin ajattelenkin, jos pihalleni eksyy kissa, häädän sen suihkuttamalla vettä suihkepullosta tai vesiletkusta, ei katsos ole tarpeen aiheuttaa turhaa kärsimystä kenellekään/millekään. Ei terve aikuinen ihminen vahingoita ketään, väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään. Harmi jos mielesi tuosta pahoitit.

Vierailija
53/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, pari käytännön vinkkiä:

- Valitettavasti sinun täytyy kieltää lapsiasi olemasta kyseisen naapurin lasten kanssa. Ei fiksu juttu, mutta näin vältyt turhilta selkkauksilta. Ette siis ole missään tekemisissä heidän kanssaan.

- Teet selväksi lapsillesi, että eivät mene heidän pihaansa koskaan.

- Hommaa pihallesi kyltti ' alueella nauhoittava videovalvonta'. Näin saat luvan kuvata pihasi tapahtumia (mutta vain oman pihan). hankit sitten riistakameran tms, josta pystyt tarvittaessa todistamaan, mitä pihallasi on tapahtunut.

- Älä edes lähde keskustelemaan mistään turhasta. Ole provosoitumatta ja hiljaa. Auton saa parkkeerata niin kuin laki sen sallii. Jos autosi on lain mukaan parkissa niin älä edes kuuntele naapurisi valitusta siitä. Myös normaali lasten leikki on omakotitalon pihassa sallittu. Jos sinulle valitetaan turhasta, et sano mitään, poistut vaan provosoitumatta paikalta.

- Jos sinua uhataan poliisilla turhasta (poliisit tietävät naapurisi kaltaiset tyypit) niin älä välitä. joko et sano mitään tai toteat, että sitten sinun vaan täytyy olla poliisin yhteydessä. Poliiseilta saa kyllä naapurisi kyytiä kun jostain taskulamppuleikistä ilmoittaa..

Vierailija
54/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Itsellä ei ole eläimiä, mutta ei satunnaiset karkulaiset mitään haittaa. Jos nyt jonkun kissa alkaisi asua pihassamme, saattaisin sen yrittää karkottaa jollain pehmeillä keinoilla.

Vierailija
55/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne, pari käytännön vinkkiä:

- Valitettavasti sinun täytyy kieltää lapsiasi olemasta kyseisen naapurin lasten kanssa. Ei fiksu juttu, mutta näin vältyt turhilta selkkauksilta. Ette siis ole missään tekemisissä heidän kanssaan.

- Teet selväksi lapsillesi, että eivät mene heidän pihaansa koskaan.

- Hommaa pihallesi kyltti ' alueella nauhoittava videovalvonta'. Näin saat luvan kuvata pihasi tapahtumia (mutta vain oman pihan). hankit sitten riistakameran tms, josta pystyt tarvittaessa todistamaan, mitä pihallasi on tapahtunut.

- Älä edes lähde keskustelemaan mistään turhasta. Ole provosoitumatta ja hiljaa. Auton saa parkkeerata niin kuin laki sen sallii. Jos autosi on lain mukaan parkissa niin älä edes kuuntele naapurisi valitusta siitä. Myös normaali lasten leikki on omakotitalon pihassa sallittu. Jos sinulle valitetaan turhasta, et sano mitään, poistut vaan provosoitumatta paikalta.

- Jos sinua uhataan poliisilla turhasta (poliisit tietävät naapurisi kaltaiset tyypit) niin älä välitä. joko et sano mitään tai toteat, että sitten sinun vaan täytyy olla poliisin yhteydessä. Poliiseilta saa kyllä naapurisi kyytiä kun jostain taskulamppuleikistä ilmoittaa..

Kiitos tästä kommentista. Näinhän se menee, etenkin tuo lasten juttu harmittaa, koska oikeasti heidän tyttärensä on kaikinpuolin ihan ok lapsi ja leikkii todella kivasti oman poikani kanssa. 

Viimeistään sen autojutun kohdalla tosiaan tajusin itsekin, että nyt kyllä ei ole kaikki heillä ihan kohdillaan.

ap

Vierailija
56/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi alkaa raivota takaisin, että heidän tyttärensä satutti ap:n poikaa siinä trampoliinitilanteessa. Tai olisi voinut. Itse olen sen verran pahansisuinen, etten tuollaisissa tilanteissa jää sanattomaksi, vaikka asiallisten ihmisten kanssa aina asiallisesti toiminkin. 

Vierailija
57/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mitenkään pystytte niin älkää antako periksi. Jos naapureillanne on ongelmia, antakaa olla. Älkää olko heidän kanssaan missään tekemisissä. Jos tulevat raivoamaan jostain turhasta, pyydä rauhallisesti poistumaan teidän tontiltanne tai poistu itse tilanteesta. Meillä oli aivan järkyttävä naapuri ja harmittaa että annoimme niille hulluille periksi ja muutimme.

Haa, meillä taas tanssitaan voiton tanssia. Syksyllä pitkäaikaiset naapurimme laittoivat rivariasunnon myyntiin ja sen osti aivan sekopoltsinainen. Hänellä on kolme isoa koiraa, jotka pitivät aivan hirveää meteliä aina naisen ollessa poissa kotoa. Joskus ulina alkoi aamuyöllä ja kesti parikin tuntia yhtäjaksoisesti. Ei muuta kuin valitusrumba päälle, valituksia isännöitsijälle ja hänelle itselleen ja vielä ilmoitus eläinsuojeluun siitä, että isoja koiria ei ulkoilutettu kuin noin 5 minuuttia kerrallaan. Aiemmin upea piha on hirveässä kunnossa, kun koirat ovat kuopineet sen pilalle. En uskalla edes ajatella, millaisessa kunnossa asunto on sisäpuolelta. Mutta nyt nainen rahtaa tavaroitaan miesystävänsä luo ja asunnosta on vuokrausilmoitus. Ollaan jo sanottu taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle, että kannattaa sitten sanoa tulevalle vuokralaiselle, että kuvaa asunnon viimeistä nurkkaa myöten ennen vuokrasopimuksen allekirjoittamista. Tämä siksi, ettei sitten omistaja (hullu nainen) maksata remppaa vuokralaisella.

Vierailija
58/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö väkivaltaa ratkaisuna useinkin? Toivottavasti joku käyttää sinuunkin

Siellä kaksi väkivaltaan turvautuva, toinen uhkaa käyttää ja toinen toivoo, että joku käyttää! Huh, huh.

Vierailija
59/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan linkittäisin tämän keskustelun sinne naapureiden fb-sivulle :D

Vierailija
60/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Itsellä ei ole eläimiä, mutta ei satunnaiset karkulaiset mitään haittaa. Jos nyt jonkun kissa alkaisi asua pihassamme, saattaisin sen yrittää karkottaa jollain pehmeillä keinoilla.

Juuri noin, meillä tosin ollaan iloisia siitä, että naapurin metsästäjäkissa käy säännöllisesti verottamassa pihaltamme rotta-, hiiri- ja myyräkantaa. Rakastan kissoja, meillä itselläkin on, mutta se on vanha sisäkissa, joka katselee ikkunasta lintuja viiksenkään värähtämättä. Ei kiinnosta, ruoan saa helpommalla komentamalla palveluskuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä