Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi naapuri, en jaksa

Vierailija
17.05.2016 |

10 vuotta asuttu kivalla ok-taloalueella, naapurien kanssa aina tultu hyvin juttuun ja olemme olleet todella onnellisia tässä. Nyt kuitenkin puolisen vuotta sitten rajanaapuri vaihtui, ja kaikki hyvä henki on mennyttä.

Kyse on todellakin aika pienistä jutuista. Esimerkiksi 10-vuotias poikani oli vilkutellut taskulampulla ilta-aikaan heidän pihalleen. Hölmöä juu, mutta tästä nousi aivan kauhea raivo, anteeksipyydöistä huolimatta, ja uhkasivat ilmoittaa poliisille kotirauhan rikkomisesta. Toinen juttu oli, kun kissamme, joka on siis sisäkissa, karkasi lapsilta ja oli mennyt heidän pihalleen. Ehti olla siellä ehkä 10-15 sekuntia tms, niin eikös se ollut jo muka tärvellyt pihakalusteet (oli koko ajan mulla näkyvissä eikä ollut lähellekään edes terassia) ja hirveät uhkaukset, että jos vielä sinne tulee, ampuu elukan. Jatkoi vielä sitten fb:ssä raivoamista, meillä on naapuruston ryhmä siis siellä. Yhtenä päivänä automme oli parkissa kadun varressa, kun kitkin rikkaruohoja pihakivien välistä, taas hirveä huuto kuinka siitä ei mahdu ohi (hyvin mahtui) ja someraivo päälle pysäköinnistä. Viimeisin tapaus liittyi lasten leikkeihin, 6v poikani oli leikkinyt heidän tyttärensä, myös 6v kanssa trampoliinilla ja olivat sitten vahingossa hypänneet toisiaan päin ja kumpaakin sattui. Taas huutoraivoaminen kuinka lapset pitää kasvattaa niin, etteivät koske toisiinsa.

Ei tunnu enää kivalta olla edes pihalla, kun ei tiedä mitä nuo hullut keksivät. Yritin alussa tutustua ja jutella, nyt vaan ahdistaa koko täällä asuminen. Muillakin naapureilla on ollut ongelmia heidän kanssaan, mutta me tosiaan lähimpinä naapureina selkeästi saamme eniten hulluutta osaksemme.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nom kaksi juttua tuossa on helposti hoidettavissa: kissa ei enää "karkaa" ja naapurin lapsi ei tule teidän trampalle, jos tramppa oli naapurin, teidän lapsi ei mene enää sinne. Yksinkertaista, eikös vain? Ihmiset on urpoja, mutta nuo "karkailevat" kissat v****aa muakin todella rankasti, varsinkin sen jälkeen kun yksi kävi kusella meidän vauvanvaunuissa. Mä en enää edes varoita vaan heitän kivellä jokaista kissaa joka meidän pihaan eksyy, jos osuu, niin voi voi.

Heität kivellä kissoja? Voitko pliis hakea apua ongelmiisi. T. Kissanaapurisi

Joo, ajatus on hakea loukkuja eläintalosta kun lähdetään reissuun, loukut jää pihaan, me lähdetään 4 viikoksi mökille. Ryhdy sä pitämään se kissasi omalla pihallasi ja jos se ei onnistu, sisällä ihan oikeasti, kissalla ei ole peukaloita, joten se ei saa oven lukkoa auki, mitenkään. Ja mä olen täysin kyllästynyt siivomaan niitä puoliksi syötyjä ja raadeltuja oravia ja pikkulintuja meidän pihasta. Tosin naapurin isäntä varmaan ehtii ajaa hengiltä sen sun kissasi ennen kuin mä ehdin hakea ne loukut, osuma oli lähellä jo viime viikolla.

Vierailija
22/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurit from hell, juu, osanottoni.

Yritä nousta asioiden yläpuolelle vaan, ei se tuosta luultavasti hirveästi helpota. Älä ainakaan lähde mukaan kiukutteluun.

Joko näin ettei lähde mukaan yhtään tai sitten vetää ihan överiksi!

Koko ajan musiikin soittoa, valojen vilkuttelua, "väärin" pysäköintiä ja kaikkea mitä vaan voi ihminen ammattiloukkaantujalle keksiä.

Koko ajan uutta kiusaa kehiin niin tuollainen skitso todellakin sekoaa! Kun itselle juttu on vaan huumoria...

Ehkä olen vähän liian kiltti lähtemään tuollaiseen. Mielelläni olisin hyvissä tai neutraaleissa väleissä. ap

Ymmärrän toki.

Meillä kadun toisella puolella rajanaapurit ovat sodassa ja jo monta vuotta ollaan saatu paljon hupia heidän toilailuistaan. Joskus on viina mukana riidassa, välillä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt vain ruvetko pois muuttamaan. Tehän siellä olette ensiksi olleet. Pidä välit muodollisina ja muutu sitä muodollisemmaksi, mitä enemmän möykkää kuuluu. Jos voit, rakenna kunnon aita tonttienne välille. Jos tontin koko sallii, istuta lisää suojakasveja välillenne.

Joo, ehdotin juuri eilen miehelle, että istutetaan kunnon pensasaita vielä tuohon lauta-aidan viereen. Jotain mikä kasvaa korkeaksi ja tuuheaksi, joutuisivat sitten ainakin kiertämään portille huutamaan. ap

Vierailija
24/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tää ongelma ratkea jos ap:n mies alkaa tehdä karateliikkeitä pihakoivuihin? Ei uskalla naapuri enää edes tuijotella teidän puolelle.

Ihana :DDDD

ap

Vierailija
25/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nom kaksi juttua tuossa on helposti hoidettavissa: kissa ei enää "karkaa" ja naapurin lapsi ei tule teidän trampalle, jos tramppa oli naapurin, teidän lapsi ei mene enää sinne. Yksinkertaista, eikös vain? Ihmiset on urpoja, mutta nuo "karkailevat" kissat v****aa muakin todella rankasti, varsinkin sen jälkeen kun yksi kävi kusella meidän vauvanvaunuissa. Mä en enää edes varoita vaan heitän kivellä jokaista kissaa joka meidän pihaan eksyy, jos osuu, niin voi voi.

Käytätkö väkivaltaa ratkaisuna useinkin? Toivottavasti joku käyttää sinuunkin

Vierailija
26/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin kyrpiintynyt aloittajan kaltaisiin "mutta minkäs mahtaa kun lapset" ihmisiin. V***u jos et osaa pitää lapsiasi kurissa niin minä en pidä itseäni kurissa. Yksikään tuollainen selitys ei mene enää läpi. Kannatan fyysistä kurinpitoa ja jos lapsesi tulee mun tielle, niin sen saa tuta.

Vierailija
27/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos vielä sinne tulee, ampuu elukan

Ilmoittaisin poliisille.

Vierailija
28/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ajatus on hakea loukkuja eläintalosta kun lähdetään reissuun, loukut jää pihaan, me lähdetään 4 viikoksi mökille. Ryhdy sä pitämään se kissasi omalla pihallasi ja jos se ei onnistu, sisällä ihan oikeasti, kissalla ei ole peukaloita, joten se ei saa oven lukkoa auki, mitenkään. Ja mä olen täysin kyllästynyt siivomaan niitä puoliksi syötyjä ja raadeltuja oravia ja pikkulintuja meidän pihasta. Tosin naapurin isäntä varmaan ehtii ajaa hengiltä sen sun kissasi ennen kuin mä ehdin hakea ne loukut, osuma oli lähellä jo viime viikolla.

Toivottavasti se sun lomas on neljän viikon hoitojakso mielenterveysosastolla. Oot sen tarpeessa kyllä.

Vierailija
29/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehän niitä häiriköitä taidatte olla:)

Niinkö?

Ainoa mikä menee "häiriköinnin" piikkiin oli tuo kymmenvuotiaan tyhmä lamppujuttu, mutta sekin pyydettiin anteeksi. 

ap

No ei mun mielestä jollain taskulampulla pihaan osoittelu vielä kovin iso rikos ole. Menee sarjaan "lapset tekevät pöhköjä juttuja". Itse luultavasti hakisin lampun ja osoittelisin takaisin :)

Vierailija
30/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoiko joku jotenkin niitä naapurin facebookryhmässä raivoamisia? Kannattaa jättää kommentoimatta, kukaan ei tykkää, kukaan ei kommentoi. Sinuna voisin jopa erota koko ryhmästä, jos sieltä alkaa kuraa satamaan niskaan urakalla.

En kommentoisi tuollaisille hermoheikoille mistään mitään, kohauttelsin olkapäitäni ja olisin vaan että no voi harmin paikka. Yksin ei välttämättä kukaan jaksa kauhean kauaa kiukutella. Tuosta auton pysäköinnistä,olisin sanonut, että käypäs soittamassa poliisi paikalle, niin puolueeton taho voi todeta onko suuri rike tapahtunut.

Vierailija
31/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ignooratkaa, älkää välittäkö. Jos joka asiasta someen vielä vinkuvat, niin eiköhän muutkin huomaa miten turhanpäiväisistä jutuista oikeasti jaksavat lähteä sotaan. Kotirauha se teilläkin pitää olla. Jos tulevat soittelemaan ovikelloa, niin huutakaa vaikka oven läpi että soitatte poliisit, jos eivät lähte teidän pihaltanne pois.

Ne liekit leiskuu niin kauan, kun bensaa syötetään.

Vierailija
32/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se aloittaja vaikuttaa olevan se kamala naapuri. Uudet naapurit varmaan katuu muuttoaan kun naapuri on koko ajan häiriöksi.

Se että asuu jonkun naapurissa ihan sattumalta ei tee ihmistä ystäviä eikä edes tarvitse.

Höpö höpö, mene hoitoon urpo.

Vierailija
33/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin kyrpiintynyt aloittajan kaltaisiin "mutta minkäs mahtaa kun lapset" ihmisiin. V***u jos et osaa pitää lapsiasi kurissa niin minä en pidä itseäni kurissa. Yksikään tuollainen selitys ei mene enää läpi. Kannatan fyysistä kurinpitoa ja jos lapsesi tulee mun tielle, niin sen saa tuta.

Mistä osastolta sä olet karannu? Et ainakaan osaa raivoltasi lukee tai et ainakaan ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
34/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihanhallintaongelmia? Kannatan jotain sopivaa kurssia aiheesta.

Vierailija
35/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissavihaajille: kaupasta saa todella tehokasta kissakarkotinta, jauhetta. On tehty jostain kasvista. Meillä kävi naapurin kissa terassin alla pissillä ja haju oli sen mukainen. Ripottelin karkotetta lautojen välistä eikä sen koommin sinne mennyt.

Vierailija
36/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, kun kirjoittaa mielipiteen jossa ilmaisee tunteensa ap:n kaltaisia kohtaan ja kertoo miten itse kouluttaisi lapsia, se kommentti poistetaan. Eikun kompataan sitten vaan: lapset saa toki tehdä ihan mitä vaan koska lapset, ja onpas tyhmä naapuri kun ei näitä pikkukuninkaallisia kumartele. Ap saa elää ihan niinkuin haluaa koska on onnistunut lisääntymään, hallelujaa pikkumammalle tästä saavutuksesta. 

Vierailija
37/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se sun lomas on neljän viikon hoitojakso mielenterveysosastolla. Oot sen tarpeessa kyllä.

En ole kirjoittaja, mutta täysin samaa mieltä!

Kissojen irrallaan pitäminen kaupunkialueella nyt vaan on kiellettyä, ja jos pihaamme niitä eksyy kuseksimaan, loukutan ne ja kuskaan mahd. kauas eläinhoitolaan, hakekoon kissansa sieltä.

Ei ole minun tehtäväni ostaa karkoitteita tai muuten huolehtia, ettei naapuruston misset tunge pihaamme!

Vierailija
38/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä osastolta sä olet karannu? Et ainakaan osaa raivoltasi lukee tai et ainakaan ymmärrä lukemaasi.

Kyllä ymmärrän, oikein hyvin. Näitä aloittajan kaltaisia mammoja olen nähnyt niin monta, että olen 100% varma että tuossa hänen kertomassaan ei ole kuin murto-osa kaikista niistä ilkeyksistä joita hänen kersansa on naapurille aiheuttaneet. Kaikki se kuitenkin kuitataan "mutta lapset" -vetoomuksella, jossa lapset saa tehdä ihan mitä vaan ja naapurin pitäisi vaan hymistellä. Koska lapset. Ei riitä enää ymmärrystä eikä empatiaa näitä perhepaholaisia kohtaan, ei tipan tippaa.

Vierailija
39/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoiko joku jotenkin niitä naapurin facebookryhmässä raivoamisia? Kannattaa jättää kommentoimatta, kukaan ei tykkää, kukaan ei kommentoi. Sinuna voisin jopa erota koko ryhmästä, jos sieltä alkaa kuraa satamaan niskaan urakalla.

En kommentoisi tuollaisille hermoheikoille mistään mitään, kohauttelsin olkapäitäni ja olisin vaan että no voi harmin paikka. Yksin ei välttämättä kukaan jaksa kauhean kauaa kiukutella. Tuosta auton pysäköinnistä,olisin sanonut, että käypäs soittamassa poliisi paikalle, niin puolueeton taho voi todeta onko suuri rike tapahtunut.

Itse aluksi kommentoin, nyt olen todennut, että jääkööt huomiotta. Muutama kauempana asuva naapuri on kommentoinut ja tykkäillytkin - kai kun asia esitetään että naapurin häirikkökissa on jatkuvasti heidän pihallaan sotkemassa, tai kun auto on jätetty poikittain keskelle tietä eikä omalle tontille pääse. En ole enää asioita jaksanut oikaista, saatan tosiaan ryhmästä erota, mutta toisaalta on siellä ihan hyödyllistäkin asiaa monesti. ap

Vierailija
40/96 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuo teksti siihen fb ryhmään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi