Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Miksi en laihdu??

Vierailija
17.05.2016 |

Paino on junnannut 85 kilossa jo puoli vuotta vaikka elän vihanneksilla ja näkkärillä. Hyötyliikuntaa joka päivä, herkkuja vain kerran kuussa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis lihaa en syö, juustoa, raejuustoa ja rahkaa kyllä. En ole nälässä. Ap

Vierailija
2/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan käynyt niin, että elimistösi on mennyt ns. säästöliekille. Juo päivittäin 1,5-2 l vettä, syö 3-4 tunnin välein pieniä annoksia ja ota hyötyliikunnan lisäksi jokin liikuntaharrastus (ei ole pakko olla se kuntosali aina) viikko-ohjemaan. Kyllä se siitä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et laske kaloreita. Joten käsityksesi laihuttavasta määrästä kaloreita on ihan hukassa.

osta talousvaaka, ja alat punnitsemaan kaiken mitä  paat suuhusi, ja mittaat myös juomasi. näistä lasket kalorit, ja ynnäät päivän aikana syödyt/juodut kalorit yhteen. Kalorimäärät/ruoka saat ilmaiseksi finelin sivuilta. Esim.  google haku "omena fineli".

pidä kalorit siinä määrässä jonka painoiseksi haluaisit laihtua, sen märän saat tietää esm. kalorilaskuri sivulta.

Vierailija
4/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän tarkemmin ruokailusta, tyypillinen päivä ja tyypillinen herkuttelu. Kuinka pitkä olet, entä ikä? Olitko tätä ennen lihonut vai laihtunut?

Vierailija
5/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 162 cm pitkä nainen, ikää n. 40 saa syödä n. 1400 kilokaloria/päivä ja pysyy n. 61 kiloisena. Tosin mulla tuo luku ei pidä paikkaansa koska en kuluta ollenkaan. (en ole työelämässä, ei hyötyliikuntaa). 

Vierailija
6/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa vihanneksia ja näkkäriä :)

Vierailija
7/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. 162 cm pitkä nainen, ikää n. 40 saa syödä n. 1400 kilokaloria/päivä ja pysyy n. 61 kiloisena. Tosin mulla tuo luku ei pidä paikkaansa koska en kuluta ollenkaan. (en ole työelämässä, ei hyötyliikuntaa). 

Sähän olet varsinainen fakiiri, et kuluta ollenkaan  :D:D

Vierailija
8/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan jatkaa samaa linjaa, liikkua ja syödä kasviksia. On kurjaa jos paino junnaa mutta jos nuo kaksi asiaa on kunnossa niin takuuvarmasti silti laihdut - vaikka sitten hitaasti, mutta kuitenkin. Älä tuijota vaakaa niin kauan kuin olo tuntuu kevenevän. Ja jos kevenemisen tunnetta ei ole ja olo on pönäkkä, niin mieti ruokavaliota uusiksi, että onko tullut syötyä liikaa jotakin.

Ei mun mielestä tarvitse punnita ruokia, jos puolet joka ateriasta on oikeasti kasviksia ja syöt nälän mukaan ja liikut niin ei pitkällä tähtäimellä voi paino ainakaan nousuun kääntyä!

Vierailija
9/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168 cm, painoa tullut tuo 20 kg parin vuoden aikana. Kilppariarvot ok, eikä ole menopaussi vaikka ikää 43. Juon vettä pari litraa päivässä, muutaman kupin kahvia, kasviksia 600gr-kilon, 4 näkkäriä juustosiivulla ja silloin tällöin rahkaa tai raejuustoa lisäksi. Mielialalääkkeitä söin muutaman vuoden, nyt ollut 2 kuukautta ilman. Olen miettinyt ovatko ne pistäneet aineenvaihdunnan sekaisin. Olen kuitenkin koko ajan ollut sellaista touhuavaa tyyppiä, ja masentuneena ruokahalu vain väheni, paino nousi silti. Punaviiniä kului jossain vaiheessa pullo/viikko, senkin olen jättänyt pois. Turhauttavaa, oikeastaan mitään suoranaisesti lihottavaa ei ruokavalioon kuulu. Kiitos vastauksista tähän mennessä😊. Ap

Vierailija
10/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Kevytkarppaamalla ( olen siis kasvissyöjä), laihduin helposti 3 vuotta sitten 10 kiloa, melko nopeastikin, mutta nyt esim.muutaman viikon hiilarittomuus ei vaikuta mitenkään. Tsempatkaa! Ap

Vierailija
11/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö ruokaa?

Vierailija
12/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönhän mä ruokaa 😊. Eli vihannekset lämpiminä. Kai se näkkärikin ruokaa on. Ap

Vierailija
13/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerrot syöväsi n. 1000 kcal päivässä, mutta et laihdu? Sinuna minä pitäisin todella tarkkaa ruokapäiväkirjaa parin viikon ajan ja laskeskelisin kalorit finelin avulla. Jos todella on niin että syöt reilusti alle kulutuksen, mutta et laihdu, niin varaisin ajan lääkäriin.

Ruokapäiväkirjan pidon jälkeen voisit kokeilla syödä viikon tai kahden ajan 500 kcal enemmän päivässä kuin tällä hetkellä ja katsoa miten keho reagoi.

Vierailija
14/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään laihtuisi tuollaisella kitukuurilla. Syön tällä hetkellä 1500kcal päivässä ja laihdun noin 0,5-1kg/vko (lähtöpaino 64kg). Olen yrittänyt laihduttaa monesti vähemmilla kaloreilla ja repsuilua on tullut. Vaikka tuntuu että kituuttaa, niin välissä kun pikkaisenkin repsahtaa, niin kyllä ne kalorti jostain tulee ja paino ei tipu.

Mitä järkeä tuollaisessa ruokavaliossa edes on? Ei ihme vaikka olisikin kroppa sekaisin päätä myöten.

Vierailija
15/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on laihtunut suhteellisesti paljon, keho luulee olevansa nälänhädässä ja paino ei putoa usein moneen viikkoonkaan. Aineenvaihdunta hidastuu ja päivittäinen kulutus vähenee. Asiaan ei aita muu kuin aika ja kärsivällisyys koska keholla menee puoli vuotta tajuta ettet ole kuolemassa nälkään ja nykypaino on se uusi normaalipaino.

Ota avuksi Finelin ruokapäiväkirja ja keskity pitämään painoa nyt saavutetuissa lukemissa. Jatka laihdutusta vasta sen jälkeen kun keho on alkanut pitämään nykypainoasi normaalina painona.

Laihduttajan keho pyrkii aina takaisin entisiin mittoihin eli todella tarkkana pitää olla. Laihduttanut tarvii 30% vähemmän energiaa kuin koskaan laihduttamaton samankokoinen ja -ikäinen ihminen.

Vierailija
16/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. Kevytkarppaamalla ( olen siis kasvissyöjä), laihduin helposti 3 vuotta sitten 10 kiloa, melko nopeastikin, mutta nyt esim.muutaman viikon hiilarittomuus ei vaikuta mitenkään. Tsempatkaa! Ap

Mikähän mahtaa olla "kevytkarppaus" entä "hiilarittomuus"??

Vierailija
17/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt liian vähän menet säästöliekille ja proteiinikin puuttuu,siinä palaa lihaksia energiaksi.

Vierailija
18/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön tuollainen ruokavalio. Kehosi käy säästöliekillä, siksi et laihdu.

Syö aamupala, valipala, lämminruoka ja iltapala. Ruokailut n. 3 tunnin välein. Esim.

Aamupala: Puuro + raejuusto

Välipala: Rahka + piltti/mehukeitto

Lämmin ruoka: Pastaa/riisiä, kanaa/jauhelihaa, kasviksia

Iltapala: Esim. ruisleipä tai näkkäri + kalkkunaleike, pala juustoa + kasviksia + kanamuna

Muista punnita ruoka tai ainakin kiinnitä huomiota annoskokoihin. Yhden pasta- tai riisiannoksen kuivapaino on merkitty pakkaukseen, älä syö ruokailua kohden enemmän kuin se yksi annos. Esim. makaroonin annoskoko taisi olla 75g (kuivapaino).

Vierailija
19/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi. Imetän ja liikun todella paljon, kalorit 1600-1800 ja paino vaan junnaa. Täytyy vetää kalorit niin alas kun voi ilman että imetys häiriintyy, loput ylimääräiset vedän nutraamalla imetyksen jälkeen pois. Yleensä 58-60kg, nyt ei tipu 75 alaspäin sitten millään.

Vierailija
20/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki on kaunis ajatus ja pätee iillä, jitka myös treenaavat rajusti. Muuten syynä vain kaloreiden arvipiminen väärin, säästöliekillä on vain helpompi perustella asiaa itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä